בוקר טוב, מקינטות ורטיקליות שכמוכם. בוקר של לילה ללא הדחה, כי המגמה ב"האח הגדול" כרגע היא הפוכה - אנחנו יותר בעניין של התרבות. אומנם על הפלנטה שנקראת בית האח אין מספיק משאבים או חמצן לכל האורגניזמים ששוהים עליה, אבל "האח הגדול" לא בררן. שלושה דיירים כבר הוטמנו בבית השבוע - דנה, ליה ודוד. אלוהים יודעת מאיזה תחנת אוטובוס אקראית ובלתי מוצלת הוא אסף אותם, ולאיזה אינטראקציות פנים-ביתיות הוא ייעד אותם. בעניין הזה אני חייבת להסכים עם טליה – לפחות כרגע נראה שאין עם מי לדבר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
תואמת דיאן. דנה מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
דנה היא תואמת דיאן, כולל האינפוף (אף אחד אף פעם: תכניסו לנו עוד דיאן! האח הגדול: בקשתכם התקבלה); ליה מאתגרת כרגע בעיקר את הידע של דינה על מזרח אסיה; דוד, אוי דוד, אנקדוטה קומית בגרסה הבסיסית ביותר שלה - תימני-ריקודי-עם-לחוח; ולירן, שמסתמנת כבחורה נבונה אבל שרפה את רוב הגשרים שלה בבית תוך 24 שעות, ואם לא יהיה לה עם מי לדבר אין טעם להשאיר אותה שם. לא נותר אלא לתלות תקווה במר קורונה, שאולי יכנס הערב ואולי לא. So far זאת נראית כמו הכניסה השנייה המרושלת והמאכזבת ביותר בתולדות הפורמט.
כי מה לעשות, בסדרת הדרמה שהיא "האח הגדול" הדיירים הם האנשים שכותבים את הדיאלוגים, וגם אחראים על חלק מהתסריט. אין דין צפייה באדם רהוט ובוגר שמסוגל להבין את עצמו, לחצות נהרות של אגו וקרחונים של מגננות, כדין צפייה באדם מוגבל רגשית שמנווט כולו להשפלות ולדיבור עם הידיים, מבלי להזכיר שמות. נכון, יש אנשים שמורכבים משני הקטבים האלה, אבל אחד מהם תמיד דומיננטי יותר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
דיאן וקאזם. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אנשים לא מפותחים - תסלח לי האלה הטובה - הם אנשים לא מעניינים. הם ממלאים את הפרקים שלכם בדציבלים ובאלימות, הופכים אותנו לצופים בזירת גלדיאטורים ומקהים את האמפתיה במקום לעורר אותה. אחר כך הם מקבלים אזהרה אחת, אזהרה שנייה, אזהרה חמורה, אזהרה חמודה. וכמו שכתב בוב דילן בשירו הידוע, כמה אזהרות יכול אדם לקבל לפני שיעלה במדרגות? זה יירשם לו בתיק האישי? הוא יוכל להתגייס עם זה? ואולי מניין האזהרות מתאפס אחת לזמן מה? The answer is blowin' in the wind.
אין מנוס מלדבר על הוואזה שבחדר. האח הגדול כנראה סבור שאפשר פשוט להעלים אירועים שהתרחשו בבית האח אם מצנזרים מספיק את ערוץ 26. אני מניחה שאחרי שהגבול הזה נפרץ קשה לזכור איפה עברו הגבולות המוסכמים של התנהגות נאותה בבית האח. בשלב הזה דיאן ונתנאל הם הרבה מעבר לפצצה מתקתקת והם עושים נזק אמיתי לעצמם ולאנשים סביבם. דיאן צריכה טיפול, ומי שחושב שזאת טלוויזיה טובה צריך גם הוא טיפול. אולי פחות אקוטי אבל עדיין, טיפול.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
דיאן ונתנאל. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
השיחה שקאזם יזם עם דיאן אחרי הריב, והאופן המופלא שבו הוא הוריד אותה מהעץ, הוא בדיוק ההבדל בין בריאות נפשית להתדרדרות, בין מודעות לחוסר מודעות. בשיחה שלה עם לירן באקוואריום, דיאן שוב נקטה ב"לא אכפת לי מה חושבים עלי", משפט מגוחך להדהים כשהוא מגיע מבחורה שנכנסה לבית האח, המרושת במצלמות, כדי להיראות ולקבל משנה תוקף לקיומה באמצעות עיניים של עשרות אלפי צופים.
ובתוך כך, בחדר הסודות גילינו סוד מדהים על שרין - היא ביקשה פעם מחברה טובה שלה להכיר לה את אחיה, משה. כן, שרין ידעה אהבת אמת בעבר ונסחפה במערכת יחסים עמוקה ומתגמלת. משה, אגב, מסמס את העניין בזמנו, אבל עכשיו שרין היא הלחם והחמאה הכשרה של "האח הגדול", אז הוא מצא לנכון להסכים. אם חייזר היה צופה בפרקים האחרונים הוא היה מניח ששרין היא הצב עליו מונח היקום של נווה אילן. לשרין קשה כי שחף לא מחזיר לה אהבה. לשרין קשה כי קאזם לא סותם את הפה. לשרין קשה כי דינה לא מצדיקה אותה. שרין נקרעת, שרין נסערת. אני לא מזלזלת בקושי של שרין (אם כי די נשבר לי מהעובדה שבכל פעם שלמישהו קשה להתמודד עם משהו, זאת העדות החותכת ביותר לכך שיש לו לב גדול וטוב), אבל בתוך עמי אני יושבת ומה לעשות, הכפייתיות של שרין והנטייה שלה להעמיד את עצמה במרכז כל מה שקורה בבית מעט מתיש, לא רק את דינה, אלא גם אותי.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
עכשיו שרין תצטרך להחליט אם להכניס את משה הביתה כדייר מן השני מניינים. אני מאוד מקווה בשבילה שהיא תסכים. אם משה באמת בא להרים לשרין זה יכול לעשות לה פלאים בהתחשב במצב הנפשי הנוכחי שלה, בהנחה שמשה לא תופס עליה טרמפ כדי להיפגש עם טליה. פרופורציות הן מוצר נדיר בבית האח ולא פחות חשוב, משה נראה כמו בחור אינטליגנט ורגוע ויש לו תואר בחינוך, חינוך! שזה בדיוק מה שחלק מהדיירים בבית האח צריכים. בהתחלה עוד תהיתי אם שרין לא תיעלב מזה שמלבישים לה דייט-בייביסיטר כזה, אבל לפי התגובה שלה בחדר הסודות הבנתי שהיא מאוהבת עוד לפני שכף רגלו של האיש דרכה בבית. אז כן, חתונמי באח הגדול, בטח, למה לא. כמו ילדה להורים גרושים תמיד חלמתי על היום שבו רשת וקשת יתאחדו שוב לערוץ אחד.
האם משה יכנס לבית האח? האם טליה תחטוף הרעלת כספית? האם קיים יקום שבו מסוק, יומולדת וחדר אח לדמות זניחה כמו מרינה הם תוכן קביל ליותר מחצי דקה בפרק? כל זאת ועוד בפרק הבא, תהיו חזקים.