גילדת השחקנים האמריקנית (SAG-AFTRA) מצטרפת לכוכבים הוליוודיים רבים ומבקשת להביע תמיכה בישראל, כמו גם לגנות את המתקפה של חמאס על ישראל, כך דיווח אמש (ו') אתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
שביתת התסריטאים בהוליווד
שביתת התסריטאים בהוליווד
שביתת התסריטאים בהוליווד
(צילום: AP Photo/Mary Altaffer)
"אנו מגנים בצער את התקיפות נגד עם ישראל", נמסר מטעם הארגון שמייצג 160 אלף שחקנים ושחקניות. "המתקפה מהווה הפרה יסודית של זכויות האדם וכבודו. אין הצדקה לרצח ולחטיפת אזרחים. אנו מתאבלים על האובדן וקוראים לשובם בשלום של הנעדרים והחטופים". את דבריהם סיימו כשאמרו כי הם "עומדים מאוחדים נגד שנאה ואלימות, ומתפללים לשלום".
לכתבות נוספות בנושא:
המסר של גילדת השחקנים מגיע לאחר שאיגוד הבמאים האמריקני פרסם גם הוא הצהרה בנושא מוקדם יותר השבוע: "הארגון מגנה באופן חד משמעי את הטרור ואת האלימות של חמאס בישראל נגד אזרחים חפים מפשע. אנו עומדים נגד התפשטות הולכת וגוברת של אנטישמיות ברחבי ארצות הברית ומחוצה לה, ונשארים מחויבים לתמיכה בעם היהודי".
הבעת התמיכה של שני הארגונים מגיעה לאחר שרבים בהוליווד ביקשו לעמוד לצד ישראל על רקע מלחמת חרבות ברזל, כאשר ביום חמישי האחרון כ-700 אנשי תעשייה חתמו על מכתב פתוח שבו הם מגנים את התקפת חמאס - בהם גל גדות, ג'יימי לי קרטיס, כריס פיין, מים ביאליק, ליב שרייבר, איימי שומר, מייקל דאגלס, ג'רי סיינפלד, דברה מסינג, ראיין מרפי ורבים נוספים.
2 צפייה בגלריה
בארי
בארי
קיבוץ בארי
(צילום: REUTERS/Amir Cohen )
כמו כן, כמה מראשי תעשיית הבידור האמריקאית יצאו בהצהרה משלהם התומכת בישראל ביום השישי ללחימה, עליה חתמו בין היתר איש העסקים ומפיק הטלוויזיה חיים סבן ("פאוור ריינג'רס"); ינון קרייז הישראלי, יו"ר ומנכ"ל מאטל, חברת הצעצועים הענקית שאחראית גם לברבי; וג'פרי קצנברג, לשעבר אחד הבכירים בחברת דיסני, שייסד את אולפני דרימוורקס (סרטי "שרק").