בעקבות ההגבלות החדשות של משרד הבריאות, שאוסרות התקהלות של יותר מ-100 איש, התאטראות המרכזיים בישראל נאצים לסגור את שעריהם למשך מספר שבועות.
התיאטרון הלאומי הבימה הודיע כי הוא סוגר את שעריו החל מהיום (ה') ועד ה-30 באפריל, ותיאטרון בית ליסין הודיע כי יקפיא את הצגותיו גם כן, פרט להצגה החדשה "הנאהבים והנעימים", שתעלה במוצאי שבת מול קהל מצומצם. גם תיאטרון באר שבע הודיע על ביטול כל ההצגות לעת עתה.

בכך התאטראות מצטרפים לתיאטרון הקאמרי שהודיע כבר אמש (ד') על ביטול כל ההצגות, בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההגבלות. אתמול עוד שידרו עסקים כרגיל בתיאטרון, והריצו את ההצגה "מאמא מיה" לעיני אולם כמעט מלא.

כל ההצגות שתוכננו להתקיים בחודשים הקרובים יידחו לחודשים מאי, יוני ויולי. בהודעה של הבימה נמסר כי העובדים והשחקנים שלהם יזכו לגיבוי כלכלי מהביטוח הלאומי משום שרובם שכירים. עוד הודיעו בתיאטרון כי החזרות להצגה "עוד חוזר הניגון" יימשכו, אולם ההפקות "המלט" בבימויו של מאור זגורי, "דרייפוס" בבימויו של עומרי ניצן והמחזמר "בוסתן ספרדי" בבימויו של צדי צרפתי מוקפאות עד להודעת הממשלה על שינוי במצב. גם תיאטרון תל אביב הודיע על סגירת שעריו עד ה-30 באפריל.
1 צפייה בגלריה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
(צילום: אוראל כהן)
הסגירה של הבימה מצטרפת לאירועים רבים שנדחו או בוטלו בשל ההגבלות החדשות של משרד הבריאות במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה.
היום נודע כי גם פסטיבל הסרטים אפוס יידחה ואילו בתי הקולנוע הודיעו שיפעלו במתכונת שתותאם להוראות משרד הבריאות, ויגבילו כניסה של עד 100 איש. במקביל, האופרה הישראלית הודיעה כי ההופעות המתוכננות של האופרה "ייבגני אונייגין" שהיו אמורות להתחיל בשבוע הבא - בוטלו. תיאטרון גשר הודיע כי בימים אלה הוא מקיים חזרות להצגה "קליעים מעל ברודווי" שאמורה לעלות ב-19 למרץ, ושכרגע לא מתוכננות הצגות תיאטרון על הבמה הגדולה של התיאטרון. עם זאת, בהאנגר גשר מתוכננת לעלות היום ההצגה "מי כמוני" באולם המותאם ל-100 איש. הצגת החוץ "העבד" שאמורה להתקיים היום ובשבת בהיכל תרבות יבנה מבוטלת. גם להקת בת שבע ביטלה את המופעים שלה לחודש הקרוב.
פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים שיציין השנה 30, אמור היה להתקיים בחול המועד פסח אך יידחה ל-24 באוגוסט 2020 ויימשך ארבעה ימים. הקהל שרכש כרטיסים להצגות יקבל הודעה אישית משירות הלקוחות של תיאטרון חיפה. פסטיבל תיאטרונטו, שהיה אמור להתקיים בחול המועד פסח, החליט להקפיא את העבודה ויעדכן בהמשך על תאריך חלופי.
גם הופעות המוזיקה מתבטלות ונדחות עקב ההנחייה. נשף הרוק ה-9 של אביב גפן, שהיו אמורים להתארח בו אמנים בחו"ל, נדחה מ-25 לאפריל ל-4 ביוני. הופעתה של נסרין קדרי שאמורה הייתה להתקיים ב-21 במרץ בהיכל מנורה מבטחים, נדחתה ל-13 ביוני.
בתוך כך, היום נערך מפגן מחאה בחניון גני יהושוע של מפיקים, אנשי תעשיית התרבות ועובדים נוספים בתעשיית האירועים, שדורשים קרן סיוע מיידית לעולם התרבות. ממטה המאבק נמסר כי "זוהי אזעקת אמת! פרנסתם של מאות אלפי עובדים ובני משפחותיהם בסכנת קריסה, אנו זועקים לממשלת ישראל ליצירת רשת ביטחון כלכלית מיידית ומתן מענקי הישרדות".