במשך 17 עונות של "האנטומיה של גריי", מעריציה נאלצו להיפרד מאינספור דמויות בדרכים כאלה ואחרות - מתאונות דרכים, דרך התרסקויות מטוס ועד אירועי ירי ודקירה - אולם כעת, הם עתידים לומר שלום לדמות נוספת (זהירות, ספוילרים בהמשך).
3 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: ABC באדיבות yes)
בפרק ששודר בארצות הברית היום (ו') - וישודר בישראל בתחילת שבוע הבא (א', yes) - נחשף כי ד"ר ג'קסון אייברי, מהרופאים הבכירים של גריי-סלואן ממוריאל ואחת הדמויות המרכזיות בסדרה, עוזב את בית החולים.
עזיבתו הסופית של ג'סי ויליאמס, המגלם אותו, מגיעה בתום 12 עונות בסדרת הלהיט מבית ABC, ותשודר בפרק שיעלה בארצות הברית ב-20 במאי, בשם Tradition ("מסורת").
"ג'סי ויליאמס הוא אמן ואקטיביסט יוצא דופן. צפייה באבולוציה שלו ב-11 השנים האחרונות - על המסך ומחוצה לו - הייתה מתנה אמיתית", אמרה ל"דדליין" קריסטה ורנוף, המפיקה בפועל והשואו-ראנרית של הסדרה. "ג'סי מביא כל כך הרבה לב, אכפתיות כל כך עמוקה וכל כך הרבה אינטליגנציה לעבודה שלו. אנחנו נתגעגע לג'סי מאוד ואנחנו נתגעגע לג'קסון אייברי, שאותו הוא גילם בשלמות במשך שנים כה רבות".
3 צפייה בגלריה
ג'סי ויליאמס מתוך "האנטומיה של גריי"
ג'סי ויליאמס מתוך "האנטומיה של גריי"
ג'סי ויליאמס מתוך "האנטומיה של גריי"
(באדיבות yes)
בהצהרה נוספת מצד ויליאמס עצמו, אמר השחקן ל"דדליין": "אהיה אסיר תודה לנצח על ההזדמנות חסרת הגבולות שסיפקו לי שונדה (ריימס, יוצרת הסדרה. נ"ב), הרשת, האולפנים, חברי לקאסט, הצוות הנפלא שלנו, קריסטה, אלן [פומפיאו] ודבי [אלן]. כשחקן, במאי ואדם, הייתי בר מזל ללמוד כל כך הרבה ואני מודה למעריצים היפים שלנו, שמכניסים כל כך הרבה אנרגיה והערכה לעבודה המשותפת שלנו. החוויה והיכולת להוביל כמעט 300 שעות של טלוויזיה בינלאומית הן מתנה שאשא איתי תמיד".
על פי הדיווח באתר "דדליין", ורנוף וצוות כותבי "האנטומיה של גריי" ניהלו שיחות ארוכות בנוגע לאופן שבו יסיימו את סיפורו של ג'קסון כך שהמעריצים יהיו מרוצים. לבסוף, הם החליטו להחזיר למספר פרקים את האקסית המיתולוגית שלו ואם בתו, אפריל קפנר (בגילומה של שרה דרו), כדי שתכין את השטח לקראת העזיבה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
ויליאמס ודרו מתוך "האנטומיה של גריי"
(באדיבות ABC)
בפרק ששודר היום, ומתמקד בו, ויליאמס מבקר את אביו ומשוחח עם אפריל, שעזבה כזכור את בית החולים ומתגוררת בסיאטל עם בעלה, מת'יו, ועם הארייט, הבת המשותפת שלה ושל ג'קסון. הוא מספר לשניהם על רצונו להשתלט על הקרן המשפחתית ולהשתמש בהון הזה כדי ליצור שינוי משמעותי עבור מיעוטים בעולם הרפואה, שלא מתאפשר לו כיום באמצעות מערכת הבריאות. מסיבה זו, הוא מספר שבחר לעבור לבוסטון - וכאות תמיכה, אפריל ומת'יו בוחרים לעבור לבוסטון גם הם כדי לאפשר לו לשמור על קשר קרוב עם ביתו, הארייט. עם זאת, בסוף הפרק מוטלת פצצה נוספת - שגם היא ספוילר - כשאפריל חושפת כי נפרדה ממת'יו, ובכך משאירה את הצופים עם תקווה שהיא וג'קסון ישובו זה לזרועות זו.
ויליאמס הצטרף לצוות התוכנית בעונה השישית, כך שעזיבתו - המגיעה מעט יותר משנה לאחר הפרידה מג'סטין צ'יימברס, שגילם את ד"ר אלכס קרב - מותירה את הסדרה עם ארבעה כוכבים ותיקים בלבד: אלן פומפיאו (מרדית' גריי), צ'נדרה וילסון (מירנדה ביילי), ג'יימס פיקנס ג'וניור (ריצ'רד וובר) וקווין מק'קיד (אוון האנט), שהצטרף בעונה החמישית לסדרה.