(תיעוד המעצר של ראיין קוגלר)
במאי "הפנתר השחור", ראיין קוגלר, נכנס לסניף "בנק אמריקה" באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה כדי למשוך סכום של 12 אלף דולר מחשבונו, אך פקידת הבנק חשדה שמדובר בניסיון שוד. כך על פי דו"ח משטרתי שהוגש אתמול (ד').
התקרית אירעה ב-7 בינואר. קוגלר בן ה-35 נכנס לבנק כשהוא חבוש כובע, מרכיב משקפי שמש ועוטה מסכה להגנה מפני קורונה. הוא הגיש לפקידת הבנק שובר משיכה בליווי פתק שבו נכתב: "ברצוני למשוך מחשבוני 12 אלף דולר במזומן. אבקש שספירת השטרות תיעשה במקום אחר. אני מעוניין שזה ייעשה בדיסקרטיות".
1 צפייה בגלריה
ראיין קוגלר
ראיין קוגלר
במאי "הפנתר השחור" ראיין קוגלר
(צילום: AP)
אבל, כאמור, הטלרית פירשה זאת באופן שגוי, והסיקה שמדובר בניסיון שוד. סכום המשיכה התריע בדבר פעולה חריגה בחשבון, ובעצה אחת עם מנהל הבנק החליטו השניים להזעיק משטרה. בתוך זמן קצר הגיעה ניידת ובה ארבעה קצינים ממשטרת אטלנטה. שניים מהם עצרו את עמיתיו של קוגלר, שחיכו לו מחוץ לסניף הבנק במכונית עם מנוע דולק. שני הקצינים האחרים נכנסו לבנק, אזקו את הבמאי והובילו אותו אל הניידת. המעצר היה קצר והם שוחררו, שכן במהרה אושרה זהותו של קוגלר והיותו בעל החשבון.

עוד בערוץ התרבות:

קוגלר מצלם סרט המשך ל"הפנתר השחור" באטלנטה, והוא צפוי לעלות לאקרנים בנובמבר. הוא אישר את פרטי מעצר השווא, ואמר ל"וראייטי": "סיטואציה כזו - אסור לה לקרות לעולם. אבל 'בנק אמריקה' פעל לשביעות רצוני, והמשכנו הלאה". מן הבנק נמסר: "אנו מצטערים עמוקות על התקרית. אסור היה לה לקרות, והתנצלנו בפני מר קוגלר".
התקרית הזו מצטרפת לשורת תקריות גזעניות ברחבי ארצות הברית, שהסתיימו בחלקן באופן טרגי. הקהילה השחורה בארה"ב מוחה זה כמה שנים נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת שבאה ליד ביטוי ב"פרופיילינג", קרי: זיהוי אדם שחור כחשוד בכוונות פשיעה. תנועת Black Lives Matter הגבירה את מאמציה לעורר מודעות לנושא בעיקר מאז הירצחו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס בידי שוטר.