בעקבות פלישת רוסיה למספר אזורים באוקראינה, במדינה המותקפת קראו היום (ה') להסיר את מועמדותה של רוסיה מתחרות האירוויזיון הקרובה - כך פורסם באתר wiwibloggs. בפנייה לאיגוד השידור האירופי, טען איגוד השידור הציבורי האוקראיני כי רוסיה "מפרה את החוק הבינלאומי", ועל כן חל עליה איסור להשתתף בתחרות השירה היבשתית.
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה אלינה פאש
הפוסט שפרסמה אלינה פאש
אלינה פאש, נציגת אוקראינה לאירוויזיון שפרשה לאחר שהואשמה בתמיכה ברוסיה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
בנוסף צוין שם כי יושבת ראש הארגון מיקולה צ'רנוטיטסקי טענה שאיגוד השידור הרוסי הוא כלי בשירות הממשל והם "סותרים את הרעיון הבסיסי של שידור ציבורי ומספקים תמיכה מודעת בפעולות הבלתי חוקיות של הקרמלין שמאיים על השלום באירופה והעולם כולו".
בכלי תקשורת בריטיים פורסמה היום הודעה מטעם ארגון השידור האירופי, בה נמסר כי התחרות תקבל את האמנים המייצגים של רוסיה ואוקראינה כאחד, על אף הפלישה הרוסית לשכנתה. המארגנים מסרו בהודעה כי האירוויזיון הוא "אירוע תרבותי א-פוליטי המאחד בין מדינות וחוגג את המגוון באמצעות מוזיקה". לצד זאת נמסר מהמארגנים כי הם ימשיכו "לעקוב אחר הסיטואציה מקרוב". תחרות האירוויזיון של 2022 עתידה להתקיים בטורינו שבאיטליה בחודש מאי הקרוב.
בתוך כך, הנציגה האוקראינית לאירוויזיון, אלינה פאש, שפרשה מהתחרות לאחר שהואשמה בתמיכה ברוסיה, אמרה היום כי הנשיא ולדימיר פוטין הוא "היטלר של המאה ה-21". הזמרת התייחסה בפוסט באינסטגרם להתקפות על אוקראינה וקראה לעם הרוסי: "אל תתנו להיטלר לגרום לכם להיות חלק מהשיגעון הזה".
עוד כתבה פאש כי ערי אוקראינה והצבא האוקראיני "נמצאים תחת אש, וזאת האמת. לא משנה מה, אנחנו באמת מאמינים בניצחון שלנו, בניצחון של הטוב על הרע, של האור על החושך הרוסי, שרוצה להרוס את כל העולם". בסטורי האישי שלה היא אף קראה לעם הרוסי: "תדברו. תתקוממו. תהיו אמיצים. תהיו מודעים".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה אלינה פאש
הפוסט שפרסמה אלינה פאש
הפוסט שפרסמה אלינה פאש
(צילום: מתוך אינסטגרם)
בשבוע שעבר הודיעה הזמרת כי היא פורשת מהתחרות, לאחר שפורסם כי ביקרה בחצי האי קרים ב-2015, שנה לאחר שסופח על ידי רוסיה. הדבר עורר סערה באוקראינה ושמה של פאש נכנס לרשימת תומכי רוסיה המגובש על ידי פעילים לאומניים באוקראינה. "אני לא רוצה את המלחמה הווירטואלית והשנאה הזו", כתבה בהודעת פרישתה באינסטגרם. "המלחמה המרכזית כרגע היא זו שהחלה בארצי ב-2014. אני לא רוצה להיות חלק מהסיפור המלוכלך הזה".
ממשלת אוקראינה הודיעה היום כי יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו עד כה מאש הכוחות הרוסיים ועשרות נוספים נפצעו. גורם בכיר בממשלה האוקראינית מסר כי במתקפה הצבאית הרוסית שהחלה לפנות בוקר יש גם קורבנות אזרחים. אחד ההרוגים בחרקוב, כך דווח, הוא ילד שנהרג מפגיעת פגז בבניין ממגורים.