עד לפני כמה שנים שמו של אדם סנדלר הופיע בעונת הפרסים רק בהקשר של טקס הראזי, הניתן לסרטים ולהופעות הגרועות ביותר בתעשייה, אבל בחודשים האחרונים לא רק שהוא היה מועמד לשלל פרסים נחשקים - אלא שהמהמרים ניבאו לו מועמדות ראשונה לאוסקר, על תפקידו ב"יהלום לא מלוטש". בסופו של דבר הוא לא זכה להיכלל ברשימה היוקרתית, אבל אמש (א') הוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפרסי הקולנוע העצמאי (Independent Spirit Awards) וסיפק את אחד הנאומים הטובים של עונת הפרסים הנוכחית - וזה עוד אחרי שלל הפאנצ'ים המוצלחים של בראד פיט מגלובוס הזהב וה-SAG.
סנדלר דיבר בקול משעשע, בו התמיד לאורך כל הנאום, ובתחילת דבריו התייחס למגישת הטקס, השחקנית אוברי פלזה. "אוברי ואני עשינו סרט לפני 11 שנה, 'אנשים מצחיקים'. זו בעצם הייתה הפעם הראשונה שהמבקרים העמידו פנים שהם לא שונאים אותי לחמש דקות", אמר. משם הנאום רק הלך והשתפר, כשהוא הודה למתחרים שלו ואמר כי "מעכשיו ולעולם הם יהיו ידועים כ'אנשים שהפסידו לאדם סנדלר'". אחר כך הוא נזכר בימי התיכון שלו, כשבני כיתתו לא זיכו אותו בפרס עבור המראה הטוב ביותר, והוא ניאלץ להסתפק בפרס עבור האישיות הטובה ביותר: "הלילה, כשאני מסתכל על החדר הזה, אני מבין שפרסי הקולנוע העצמאי הם פרס על האישיות הטובה ביותר בהוליווד. מחר כל הדושבגים ילכו לקבל את האוסקר שלהם, והמראה שלהם ייעלם עם הזמן, אבל האישיות העצמאית שלנו תזרח לנצח".
1 צפייה בגלריה
אדם סנדלר
אדם סנדלר
אדם סנדלר
(צילום: AP)
סנדלר זכה על תפקידו ב"יהלום לא מלוטש", סרטם של יוצרי האינדי המוערכים האחים ספדי, שמשודר בימים אלה בנטפליקס. בסרט התזזיתי והפרוע הוא מגלם יהלומן יהודי לוזר בניו יורק, שלא מפסיק להיכנס לצרות. לקראת סוף נאומו הוא הודה גם למפיק הסרט סקוט רודין, שהכיר בינו לבין שני הבמאים. "לא, אלה לא רבנים הומלסים, אלה האחים ספדי", אמר על האחים, והוסיף שזה היה תענוג להכיר אותם ושהוא אוהב אותם.
זה לא היה הרגע היחיד שבלט בטקס, הידוע בקלילותו, להבדיל מאחיו הרציניים גלובוס הזהב והאוסקר. באחד מקטעי המעבר, "מקהלת הגברים ההומואים של לוס אנג'לס" עלתה לבמה וביצעה שיר שפירט את שמותיהם של השחקנים הלהט"בים שבלטו בעונת הפרסים הנוכחית, לצד הרגעים הקולנועיים הכי הומואירוטיים של השנה החולפת. אולם כל הקטע קיבל תפנית מפתיעה כשהם עברו להלל שחקנית אחת ויחידה - לורה דרן, שבשנים האחרונות זוכה לעדנה מחודשות, ושסביר להניח שתזכה הלילה באוסקר על תפקיד המשנה ב"סיפור נישואים".
מלבד סנדלר שזכה בפרס השחקן בטקס, "הפרידה" של לולו וואנג זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, "חורשות את הלילה" של אוליביה ווילד זכה בסרט הביכורים המצטיין ו"פרזיטים" בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. בפרס הבימוי זכו האחים ספדי, ובפרס השחקנית זכתה רנה זלווגר על תפקידה ב"ג'ודי - מעבר לקשת".