אמה המינג וויליס, אשתו של השחקן ברוס וויליס שאובחן לפני כשבועיים וחצי עם דמנציה, פנתה לצלמי הפפראצי בעמוד האינסטגרם שלה אמש (שבת) בבקשה שיפסיקו לצעוק על בעלה וייתנו לו ספייס.
1 צפייה בגלריה
אמה המינג וויליס וברוס וויליס
אמה המינג וויליס וברוס וויליס
אמה המינג וויליס וברוס וויליס
(צילום: AP)
"ברור שיש עוד צורך בחינוך בנושא, אז הפוסט מוקדש לצלמים ולצלמי הווידאו שמנסים להשיג תמונות בלעדיות של בעלי כשאנחנו בחוץ: שמרו מרחק. אני יודעת שזו העבודה שלכם ועדיין - שמרו מרחק", כתבה המינג וויליס בפוסט, והוסיפה: "צלמי וידאו - בבקשה אל תצעקו על בעלי או תשאלו אותו מה שלומו, כל השריקות והקריאות - פשוט אל תעשו את זה. תנו לו ספייס. תנו למשפחה או למי שאיתו באותו יום להביא אותו מנקודה אחת לאחרת בבטחה".
דבריה של אשת השחקן מגיעים לאחר שצלמים הפריעו למשפחה ביציאה בסנטה מוניקה בניסיון לצלם תמונה של וויליס בציבור. "אני פונה לאחרים שמסייעים לאדם חולה דמנציה, או למומחים בתחום - יש לכם טיפים איך לתת לאהובים שלכם לצאת החוצה בבטחה? שתפו בבקשה", חתמה את דבריה.
החודש מציינים שנה מאז חשפה משפחתו של וויליס כי הוא סובל מאפאזיה - מחלה שפוגעת ביכולות הקוגניטיביות, ואילצה אותו לפרוש ממשחק באופן רשמי. וכאמור - לפני שבועיים וחצי נודע כי הוא אובחן עם דמנציה פרונטו-טמפורלית (FTD) המאופיינת בעיקר בפגיעה משמעותית בתפקוד החברתי ושינויים באישיות.
השחקן בן ה-67 צפוי לחגוג את יום הולדתו ה-68 בעוד שבועיים, ונודע בעיקר הודות לתפקידו האייקוני כג'ון מקליין בסדרת סרטי "מת לחיות". הסרט הראשון בסדרה (1988) גרם לו לעבור לתחום סרטי האקשן אחרי שהיה ידוע יותר כשחקן קומי בסדרות טלוויזיה, בייחוד בסדרה "בלשים בלילה".
פרט לג'ון מקליין, לוויליס שורה ארוכה של תפקידים זכורים – החל מבוץ' ב"ספרות זולה", דרך ג'יימס קול ב"12 קופים", קורבן דאלאס ב"האלמנט החמישי" ועד לפסיכולוג מלקולם קרואו ב"החוש השישי" והארי סטמפר ב"ארמגדון".