אחרי שדרו ברימור החליטה לחזור לתוכנית האירוח שלה ברשת CBS, למרות שביתת השחקנים ושביתת התסריטאים בהוליווד - היא פרסמה אמש (ו') סרטון הסבר. "השאלה למה עשיתי את זה היא גדולה - לא הייתי יכולה לצפות שאקבל תשומת לב כזאת. אבל זה גדול ממני ומשרות של אחרים נמצאות בסכנה", טענה בסרטון שנמחק מאז לאחר שעוררה את חמתם של שחקנים ויוצרים רבים.
3 צפייה בגלריה
דרו ברימור
דרו ברימור
דרו ברימור
(צילום: GettyImages)
"אני מאמינה שאין שום דבר שאני יכולה לעשות או להגיד כרגע כדי להפוך את זה לבסדר", אמרה ברימור בדמעות בסרטון שנמחק מאינסטגרם שלה. "רציתי שההחלטה תהיה שלי ושלא תהיה קשורה ביחסי ציבור, אני רוצה לקחת אחריות מלאה על המעשים שלי".
"אני יודעת שאין שום דבר שאני יכולה לעשות שיהפוך את זה לבסדר אל מול האנשים שלא מקבלים את ההחלטה שלי. אני מקבלת את זה לחלוטין ומבינה את זה לגמרי. יש המון סיבות ללמה זה כל כך מורכב, ואני רק רוצה שכולם ידעו שמעולם לא התכוונתי להרגיז או לפגוע, זה לא מי שאני. עברתי כל כך הרבה עליות ומורדות בחיי, וזו אחת מהן", הוסיפה על ההחלטה שגם הובילה להדחתה מהנחיית טקס פרסי הספרים הלאומי בארצות הברית. "אני מתנצלת מעומק ליבי בפני התסריטאים ובפני איגודי העובדים".
כתבות נוספות במדור טלוויזיה:
אך שחקנים ויוצרים רבים בהוליווד, שנמצאים כעת בעיצומה של אחת השביתות הגדולות בתולדות התעשייה, לא נשארו אדישים. "דרו ברימור רוצה שתדעו שפגיעה בסולידריות של האיגודים ברגע המכריע ביותר בתולדות העבודה בהוליווד הופכת אותה לקורבן", כתב השחקן בראדלי וויטפורד ("הבית הלבן", "סיפורה של שפחה") בנימה עוקצנית ברשתות החברתיות. "שתדעו שזה היה שבוע סופר קשה עבורה".
גם השחקנית דברה מסינג ("וויל וגרייס") הגיבה על הסרטון של ברימור ואמרה: "את יכולה לבחור לעצור את ההפקה עכשיו. את יכולה לבחור לשלם לעובדים שלך כמו מנחי תוכניות אירוח אחרים שמביעים סולידריות עם התסריטאים. יש אלפי משרות ופרנסה של חברי איגוד כעת על כף המאזניים (מעריכה שיותר מכאלה שעובדים על התוכנית שלך) יחד עם העתיד של התעשייה האהובה שלנו. אני מקווה שתשקלי מחדש את צעדייך".
3 צפייה בגלריה
דברה מסינג טקס פרסים המבקרים
דברה מסינג טקס פרסים המבקרים
"אני מקווה שתשקלי מחדש את צעדייך". דברה מסינג
(AP)
"למרות שאני אוהבת אותה מאוד, זה לא הצעד הנכון", הוסיפה אליסה מילאנו ל-AP, "זה משפיע על חוזק התנועה שלנו".
גם ה-WGA, איגוד התסריטאים, שחרר הצהרה ל"דדליין" שבה נכתב: "דרו ברימור לא צריכה להופיע בטלוויזיה בזמן שהכותבים שלה שובתים ונלחמים למען תנאי העסקה הוגנים. תוכניות כאלה לא יכולות להתקיים בלי תסריטאים".
דובר של CBS Media Ventures, המפיק והמפיץ של The Drew Barrymore Show, פרסם הצהרה בתגובה ל-WGA, ואמר: "אנחנו מודעים ורגישים לנסיבות המורכבות סביב חזרת התוכנית ואנו נדאג לציית באופן מלא לכל הסכמי עבודה וכללי השביתה". CBS גם ציינה שהמנחים שעובדים אצלם עובדים תחת הסכם נפרד עם SAG-AFTRA (איגוד השחקנים), מה שמאפשר לברימור ולמגישים אחרים להמשיך להצטלם לתוכניות שלהם. "בעוד שהתוכנית שלנו הייתה במידה רבה תוכנית אירוח ללא תסריט מההתחלה, התוכניות החדשות שאנו מפיקים בעונה זו יהיו ללא תסריט עד לסיום השביתה", הודגש בהצהרה.
מלבד ברימור, גם ביל מאהר וג'ניפר הדסון הודיעו כי יחזרו לצלם וקיבלו תגובות קשות. זאת לאחר שב-2 במאי הכריז איגוד התסריטאים האמריקני על שביתה כללית אחרי שהמשא ומתן עם נציגי התאחדות המפיקים לא הבשיל לכדי הסכם קיבוצי שיעדכן את תנאי העבודה של הכותבים באקלים המשתנה של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. כחודשיים לאחר מכן גם איגוד השחקנים SAG-AFTRA הכריז על שביתה משלו שנועדה גם היא לעדכן את תנאי ההעסקה שלהם במציאות חדשה שבה בינה מלאכותית מקודמת על פני זו האנושית. ההחלטה של איגוד השחקנים, שכולל בתוכו כ-160 אלף חברים, לשבות במקביל לשביתה של איגוד התסריטאים זה תרחיש שלא קרה מאז שנות ה-60.
3 צפייה בגלריה
לנה דנהאם
לנה דנהאם
ציור קיר ב-3,000 דולר. לנה דנהאם
(צילום: GettyImages)
המצב הקיצוני הוביל גם לצעדים גדולים של שחקנים רבים בהוליווד. כך למשל מריל סטריפ, ליאונרדו דיקפריו, ג'ורג' קלוני, דווין ג'ונסון וג'וליה רוברטס - תרמו כל אחד כמיליון דולר לקרן החירום של גילדת השחקנים במטרה לסייע לשחקנים באיגוד המתמודדים עם קשיים כלכליים כתוצאה מהשביתה המתמשכת. במקביל, מפורסמים אחרים החליטו להעמיד למכירה פומבית באיביי חפצים או שירותים על מנת לגייס כסף לתמיכה בשובתים. כך למשל לנה דנהאם הציעה לצייר ציור קיר בביתו של אדם תמורת 3,000 דולר, נטשה ליון מכרה שירותי סיוע בפתירת תשחץ בזום, אדם סקוט מכר טיול עם כלב ברחבי לוס אנג'לס, בוב אודנקירק הציע ארוחת ערב ודונלד גלובר מכר תסריט חתום של "אטלנטה".