גילדת השחקנים, סאג-אפטרה, הודיעה אמש (ד') כי בעזרת "כמה מהכוכבים המרוויחים ביותר בהוליווד", הקרן גייסה יותר מ-15 מיליון דולר. בין השחקנים המובילים נמצאים מריל סטריפ, ליאונרדו דיקפריו, ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס - שתרמו כל אחד כמיליון דולר לקרן החירום של גילדת השחקנים ששובתת בימים אלו. הכסף נועד לסייע לשחקנים באיגוד המתמודדים עם קשיים כלכליים כתוצאה מהשביתה המתמשכת.
2 צפייה בגלריה
ליאונרדו דיקפריו, ג'וליה רוברטס ומריל סטריפ
ליאונרדו דיקפריו, ג'וליה רוברטס ומריל סטריפ
ליאונרדו דיקפריו, ג'וליה רוברטס ומריל סטריפ
(צילום: Gettyimages)
"בשביתה זו, אני בת מזל שיש לי את האפשרות לתמוך באלו שמתקשים להתמודד ולהחזיק", מסרה סטריפ בהצהרה לתקשורת. "אנחנו ניצבים בכוח יחד נגד התאגידים הכוחניים שמוכנים אפילו לרוקן את התעשייה מאנושיות, כבוד אנושי ואפילו מאנשים".
לכתבות נוספות בנושא:
בין הכוכבים הנוספים שתרמו גם הם סכומים דומים, נמנים בן אפלק וג'ניפר לופז, אופרה ווינפרי, מאט דיימון, יו ג'קמן, ניקול קידמן ודוויין ג'ונסון. האחרון העביר את התרומה שלו כבר לפני יותר משבוע, אז תרומתו נחשבה לחסרת תקדים.
2 צפייה בגלריה
דוויין ג'ונסון
דוויין ג'ונסון
דוויין ג'ונסון
(צילום: AP)
השביתה החלה לפני כשלושה שבועות, לאור מאבקם של השחקנים למען שינוי תנאי ההעסקה, כשזאת קשור למציאות החדשה בה הבינה המלאכותית מאיימת על תפקידו של השחקן. השביתה כרגע נראית רחוקה מסיום - וזו הפעם הראשונה מזה 63 שנים שהשחקנים שובתים במקביל לתסריטאים, שהחלו לשבות כבר לפני כחודשיים.