ארבעה ימים אחרי התקרית הדרמטית שבמהלכה עלה וויל סמית' על במת טקס האוסקר וסטר למנחה כריס רוק, התייחס רוק לראשונה לאירוע במסגרת הופעת סטנד אפ שלו בבוסטון שהתקיימה אמש (ד').
2 צפייה בגלריה
וויל סמית׳ וכריס רוק
וויל סמית׳ וכריס רוק
וויל סמית׳ וכריס רוק
(צילום: AP, Caroline McCredie/GettyimagesIL)
"איך היה סוף השבוע שלכם?", כך פתח רוק את הופעתו, ונענה בצחוק מהקהל. עוד קודם לכן, כשעלה לבמה, התקבל בתשואות ומחיאות כפיים אשר נמשכו מספר דקות. לאחר מכן, הסביר כי אין לו הרבה מה לומר בשלב זה, אך יהיה בהמשך: "אם באתם לשמוע על זה, הייתה לי הופעה שלמה שכתבתי לפני סוף השבוע. ואני עדיין מעבד את מה שקרה, אז בשלב מסוים אדבר על זה. וזה יהיה רציני וזה יהיה מצחיק, אבל עכשיו, אני הולך לספר כמה בדיחות".
בהופעה נוספת שהתקיימה שעה לאחר מכן, אמר רוק: "כתבתי הופעה לפני שכל השטויות האלה התרחשו", והוסיף: "בניגוד למה ששמעתם, לא דיברתי עם אף אחד".
2 צפייה בגלריה
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית סוטר לכריס רוק
(צילום: AFP)
במקביל, הודיעה האקדמיה על נקיטת "הליכים משמעתיים" נגד סמית', בהמשך להודעה על בדיקת התקרית, בשל "הפרת הסטנדרטים של האקדמיה, כולל מגע פיזי לא הולם, התנהגות אלימה או מאיימת, וסיכון הגינות האקדמיה". בהודעת האקדמיה נחשף גם כי סמית' התבקש לעזוב את הטקס לאחר התקרית אך סירב, וכי "יכולנו להתמודד עם הסיטואציה באופן שונה" - זאת בתגובה לביקורת על כך שסמית' נשאר בטקס גם אחרי התקרית, ואף עלה לקבל את פרס האווסקר בו זכה, לקול תשואות הקהל.
שלשום (ג') התייחס סמית' לראשונה לתקרית ופרסם בעמוד האינסטגרם שלו התנצלות רשמית בפני רוק. "ההתנהגות שלי אמש בטקס פרסי האקדמיה אינה מתקבלת על הדעת", כתב, והוסיף ""אני רוצה להתנצל באופן פומבי בפניך, כריס. עברתי את הגבול וטעיתי".