עכשיו זה רשמי: חמש שנים לאחר זכייתה באירוויזיון 2018 - נטע ברזילי חוזרת לבמת התחרות האירופית, שתיערך השנה בליברפול, ותופיע כאמנית אורחת בגמר הגדול שיתקיים ב-13 במאי, כך אישרו היום (ב') מטעם הפקת המופע.
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי
(צילום: רז גרוס)
בין האמנים שיופיעו במצעד הדגלים המסורתי שיפתח את הגמר ישתתפו מספר מתמודדי עבר אוקראיניים, בהם GO_A, ג'מאלה - זוכת אירוויזיון 2016 עם השיר "1944", טינה קרול, ורקה סרדוצ'קה - שסיים במקום השני ב-2007, וכמובן - הלהקה זוכת אירוויזיון 2022 - קאלוש אורקסטרה, שתבצע את שירם Stefania, בנוסף לשיר חדש בשם Voices of a New Generation.
4 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
(צילום: GettyImaagesIL / Giorgio Perottino)
ברזילי, שפתחה גם את התחרות שהתקיימה בישראל ב-2019, צפויה להשתתף בחלק האמנותי הנוסף ששמו "ספר השירים של ליברפול", שבו ישתתפו שישה נציגי אירוויזיון אייקוניים מן העבר: כוכב הטיקטוק הבריטי סם ריידר, שיעניק ביצוע מיוחד לשירו Space Man שהגיע למקום השני בתחרות, קורנליה ג'ייקובס השבדית, שהגיעה למקום הרביעי בתחרות עם שירה Hold Me Closer, ומחמוד, שהגיע בשנה שעברה למקום השישי בדואט Brividi עם הזמר בלאנקו, ושסיים גם במקום השני בתחרות שהתקיימה בארץ ב-2019 עם הלהיט Soldi.
לכתבות נוספות בנושא אירוויזיון 2023:
לצידם יופיעו גם דאנקן לורנס ההולנדי - שניצח בתחרות בישראל לפני ארבע שנים עם שירו Arcade ודדי פרייר, שנבחר לייצג את איסלנד ב-2020 - ובעקבות הקורונה השתתף לבסוף בתחרות ב-2021, והגיע למקום הרביעי בתחרות עם השיר 10Years. אליהם תצטרף גם סוניה ילידת ליברפול, שייצגה את בריטניה בשנת 1993 עם השיר Better the Devil You Know.
4 צפייה בגלריה
סולדי
סולדי
כבר לא סולדי. מחמוד
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
קורנליה ג'ייקובס
קורנליה ג'ייקובס
חוזרת לבמת האירוויזיון. קורנליה ג'ייקובס
(צילום: AP)
מוקדם יותר השבוע נודע כי בחצי הגמר הראשון, שבו מתחרה נציגת ישראל נועה קירל ושייערך ב-9 במאי, יופיעו הזמרות הבריטיות ריטה אורה ורבקה פרגוסון, ולצידן גם ג'וליה סנינה ואליושה האוקראיניות. סנינה נמנית גם בין מנחות התחרות השנה, לצד גרהאם נורטון והאנה וודיגנהאם ("טד לאסו"). בחצי הגמר השני שייערך ב-11 במאי תופיע מריה ירמצ'וק, הראפר האוקראיני OTOY ונציג אירוויזיון הילדים זלטה דזיונקה בן ה-14.
כזכור, התחרות נערכת השנה בליברפול, בריטניה, לאחר שאוקראינה שניצחה בשנה שעברה לא מסוגלת לארח את התחרות בשל המלחמה המתמשכת עם רוסיה.