בעקבות התמיכה בעמירם בן אוליאל: שלום חנוך ואביב גפן ביטלו את השתתפותם בחגיגות ה-80 של אריאל זילבר, לאחר שהזמר תרם לקמפיין המימון של רוצח משפחת דוואבשה. "אנחנו לא לוקחים חלק בפעילות סביב בן אדם עם רמת ערכים כזאת, זה לא אנחנו. שלום לא בא לחנך אותו, לשפוט אותו, אנחנו לא שותפים", נמסר מטעמו של חנוך. "לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר, שאותו אני מכבד כיוצר ואמן. יש גבולות שאסור לחצות והם נחצו", כתב גפן ברשתות החברתיות, לאחר שב-ynet פורסם לראשונה על הביטול. "אלו ימים שבהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת, סבלנות והנמכת הלהבות. איני מסוגל לקחת חלק בנרמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות".
2 צפייה בגלריה
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
שלום חנוך, אריאל זילבר, אביב גפן
(צילום: יובל חן, מוטי קמחי, רז גרוס)
ארקדי דוכין, שאמור היה אף הוא להשתתף במופע, ביטל גם כן את השתתפותו: "דעותיו מאוד קיצוניות ולרגע אני לא מזדהה איתן, הייתי בהלם, מדובר במשפחה שנשרפה ואלה דברים איומים שאני לא רוצה להיות חלק מהם. אני נגד אלימות", אמר ל-ynet. עוד טרם ביטל אמר כי הוא "מתנגד לכל תמיכה שלו בנושא הספציפי הזה, ולרציחות בכל כיוון שהוא חס וחלילה. אני אוהב את השירים שלו בלי קשר, אני חושב שהוא מוזיקאי מוכשר מאוד".
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
אחרי הודעות הביטול, זילבר עצמו הגיב: "אני תרמתי למלחמתו של עמירם בן אוליאל לחפותו. תרמתי כדי להגיע לחקר האמת וכל ישראל ערבים זה לזה וזהו. לגבי הביטולים של חבריי שלום חנוך ואביב גפן, אני יודע את דעתם הפוליטית וזה לא מנע ממני להזמין אותם כאורחים למופע שלי. יש להם שירים יפים ואני מכבד אותם והם מופיעים ושרים, ואין פה טריקים. וחבל שעירבו דברים שלא קשורים לאמנות".
זילבר וחנוך מכירים עוד משנות ה-70, אז חברו לעבודה משותפת בלהקת תמוז, שהתגבשה במהלך 1975 יחד עם יהודה עדר ואיתן גידרון שהגיעו מלהקת הנח"ל ומאיר ישראל. חברי הלהקה ידעו לא מעט מחלוקות כשזילבר עמד במוקד הסערות לא פעם, עד לפירוקם כעבור זמן קצר ב-1976 כשהמתחים בין חנוך לזילבר המשיכו גם לעשורים הבאים. חבריה התאחדו לראשונה ב-1983 ושוב בשנת 2016, כשמאז זילבר וחנוך השתתפו יחד גם במופע המחווה הראשון למאיר אריאל.
2 צפייה בגלריה
שלום חנוך ואריאל זילבר במופע האיחוד בזאפה
שלום חנוך ואריאל זילבר במופע האיחוד בזאפה
שלום חנוך ואריאל זילבר במופע האיחוד בזאפה
(צילום: אורית פניני)
יותר מ-5,000 בני אדם תרמו תוך יממה סכום של יותר ממיליון שקלים לעמירם בן אוליאל, שהורשע בשתי ערכאות ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה.
בן אוליאל הורשע כאמור ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בן אוליאל הודה בעבר ברצח במהלך חקירתו, ואף שחזר את המעשה. תחילה, הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ב-2020, ובחודש ספטמבר באותה השנה נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. בהמשך ערער בן אוליאל על הרשעתו ברצח, אך בית המשפט העליון דחה את הערעור פה אחד.
חוסיין דוואבשה, אב המשפחה שמגדל את הבן ששרד את הרצח, אמר ל-ynet: "אני לא מופתע מכל השרים וחברי הממשלה שרוצים לשחרר את הרוצח, זו אותה ממשלה שרוצחת אותנו ומצדיקה את מעשי הפשע והרציחות. זה בזוי. במדינה אחרת בעולם היה מקבל עונש יותר כבד, והיו מוקיעים אותו מהחברה האנושית, אבל אנחנו לא נשתוק. אם ובמקרה ישוחרר זעקתנו תהיה בכל העולם ונפנה לבתי דין בינלאומיים ונחפש צדק למען הקורבנות שלנו".
זילבר, זוכה פרס מפעל חיים של אמ"י ובפרס אקו"ם על תרומתו המיוחדת לקריירה, עורר בעבר סערות בעקבות התבטאויותיו וגם קבלת פרס אקו"ם לוותה בהתנגדות.
המופע של זילבר צפוי להתקיים בחודש הבא בהיכל התרבות בתל אביב לרגל הגיעו לגיל 80. אחרי הפרסום שעלה בחברת החדשות אמש (ד') כי זילבר הוא אחד מהתורמים לקמפיין מימון ההמונים עבור בן אוליאל, קמו קולות ברשתות החברתיות שלא להגיע להופעת הזמר.