אחת מהתמונות הסמליות של המחאה מליל אמש (א') הייתה זו של מוני מושונוב, שיצא מביתו להפגין בשעת ערב מאוחרת וצולם כשהוא מוקף בדגלי ישראל.
1 צפייה בגלריה
מוני מושונוב שיצא מביתו כדי להפגין
מוני מושונוב שיצא מביתו כדי להפגין
מוני מושונוב בהפגנה
(צילום: עידו בן ארי)
"זה צו השעה", אמר מושונוב בשיחה עם ynet, "שמעתי שגלנט פוטר ושיש 20-30 מפגינים ליד הקריה, והחלטתי להצטרף. קורים פה דברים שאף אחד לא חלם שיקרו, צריך להצדיע לאזרחים על ההתעוררות.
לכתבות נוספות בנושא:
"אני מדבר מדם לבי. הסיפור הוא לא המבוגרים שיוצאים להפגין, אלא הצעירים! הדור שלי נדרש לייצב את עמוד השדרה שלו במלחמת יום כיפור, ועכשיו הצעירים שרוצים לגנוב להם את החופש שלהם מייצבים את עמוד השדרה שלהם. אין משימה מאתגרת יותר מאשר להילחם על החופש שלך".
מושונוב הוסיף והתייחס לפיטורי שר הביטחון אמש: "יצאתי להפגין בגלל הטרלול המטורף שאנחנו חווים אותו, לפטר את גלנט ורק בגלל שהוא הזהיר שוב מהמצב? הוא ביקש דחייה, הוא לא ביקש ביטול. אתה רואה שזה יריות מהמותן, זו תחושה שאין שליטה במצב. אני חושב שנתניהו לא שולט במצב. כנראה ממדרים אותו ממה שקורה ברחובות".
בדומה לאמנים שחיזקו את שלמה ארצי ואת החלטתו לסרב לקבל את פרס ישראל בגלל "השסע בעם", לדבריו, גם מושונוב התייחס למהלך של הזמר: "אני מצדיע לו", אמר.