אחרי ההתבטאויות האנטישמיות שלה - סוזן סרנדון מתנצלת, חלקית: השחקנית זוכת האוסקר חזרה בה מדברים שאמרה בכנס פרו-פלסטיני שבו השתתפה בחודש שעבר. "יהודים בארצות הברית שפוחדים להזדהות ככאלו מבינים עכשיו איך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזו, שכל הזמן מופנית כלפיהם אלימות", היא אמרה בין היתר.
2 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
(צילום: AP)
אותם דברים גרמו לסערה, וזמן לא רב אחר כך, סוכנות השחקנים יונייטד טאלנט אייג'נסי, שסרנדון הייתה לקוחה שלה, הודיעה שהיא מסיימת את הקשר בין הצדדים.
כחלק מפוסט באינסטגרם שהעלתה השחקנית בת ה-77 אתמול (ו') בערב, היא טענה שניסתה להביע את הדאגה שלה לעלייה בכמות פשעי שנאה. "ההתנסחות הזאת הייתה טעות נוראית", היא כתבה, "כיוון שהיא מרמזת שעד לאחרונה יהודים היו זרים לרדיפה, כשההפך הוא הנכון".
"כמו שכולנו יודעים, ממאות שנים של דיכוי ורצח עם באירופה ועד לירי ב'עץ החיים' בפיטסבורג - לאורך שנים רבות יהודים חוו אפליה ואלימות על רקע דתי, שממשיכה עד לימים אלו", היא אמרה והתייחסה לטבח שאירע ב-2018 בבית הכנסת בפיטסבורג, ושבו נרצחו 11 ונפצעו שישה נוספים - במה שנחשב לפיגוע על רקע אנטישמי הקטלני בארצות הברית.
"אני מתחרטת מעומק לבי על שהמעטתי באירועים אלו ופגעתי באנשים עקב דבריי", התייחסה להתבטאויות שלה באותו כנס ב-17 בנובמבר. "המטרה שלי הייתה להזדהות עם המאבק נגד שנאה מכל הסוגים, ואני מצטערת שכשלתי בכך".
2 צפייה בגלריה
ניו יורק ארה"ב הפגנה נגד ישראל פרו פלסטינית באזור וול סטריט
ניו יורק ארה"ב הפגנה נגד ישראל פרו פלסטינית באזור וול סטריט
הפגנה פרו-פלסטנית בניו יורק
(צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
מאז 7 באוקטובר, אירועי אלימות על רקע אנטישמי ואיסלאמופובי חוו עלייה דרסטית ברחבי העיר ניו יורק, בקמפוסים שונים וגם ברחבי הרשת.
כבר שנים רבות שזוכת האוסקר ידועה בפעילות הפוליטית שלה, ונחשבת לסמן שמאל רדיקלי בתרבות האמריקנית. בשבועות האחרונים היא משתפת ברשתות החברתיות פוסטים אנטי-ישראליים קיצוניים בכמות אינטנסיבית - כולל סרטונים של רוג'ר ווטרס ורבנים מנטורי קרתא, הזרם החרדי השולי והקיצוני השולל את זכות קיומה של המדינה.