סוכנות השחקנית UTA שייצגה את סוזן סרנדון נפרדה מהשחקנית האמריקאית זוכת האוסקר לאחר התבטאויותיה המקוממות בעצרת פרו-פלסטינית שהתקיימה ב-17 בנובמבר, כך דווח היום (ג').
1 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
(צילום: AP)
במהלך השבועיים האחרונים סרנדון השתתפה במספר הפגנות פרו-פלסטינית, ובמהלך אחת מהן שהתקיימה בסוף השבוע האחרון אמרה כי "יש כאן הרבה אנשים שמפחדים להיות יהודים בתקופה הזו, הם זוכים לקבל טעימה מאיך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזאת", כך דווח ב"הדיילי מייל". עוד אמרה השחקנית כי "חשוב להקשיב, חשוב שיהיו עובדות. לא צריך לעבור על כל ההיסטוריה של האזור, רק צריך לראות את התינוקות שמתים באינקובטורים - התמונות האלה מספיקות כדי להבין שמשהו ממש לא בסדר. אנחנו צריכים הפסקת אש עכשיו".
לכתבות נוספות בנושא:
באותה הפגנה סרנדון הצטרפה גם לקריאות "מהנהר עד לים" המשמשות בימים אלו אקטיביסטים פרו-פלסטיניים ונחשבות בעיני רבים לקריאה אנטישמית הקוראת להכחדת ישראל.
זו אינה הפעם הראשונה שבה סרנדון מתבטאת נגד ישראל מאז פרוץ המלחמה ובכלל. לפני כשבוע כאמור נודע כי בהפגנה פרו-פלסטינית אחרת שבה השתתפה היא האשימה את ישראל בפשעי מלחמה, טענה כי טבח 7 באוקטובר קרה "בהקשר מסוים" וציינה כי אנשים "לא מבינים את ההיסטוריה של מה שנעשה לעם הפלסטיני במשך 75 שנה. זוהי הזדמנות לחנך אנשים, אם יש להם ראש פתוח, אם הם מסוגלים להתעלות מעל לאינסטינקטים השבטיים".
כבר שנים רבות שזוכת האוסקר ידועה בפעילות הפוליטית שלה, ונחשבת לסמן שמאל רדיקלי בתרבות האמריקנית. בשבועות האחרונים היא משתפת ברשתות החברתיות פוסטים אנטי-ישראליים קיצוניים בכמות אינטנסיבית - כולל סרטונים של רוג'ר ווטרס ורבנים מנטורי קרתא, הזרם החרדי השולי והקיצוני השולל את זכות קיומה של המדינה.