לאחר שנחקר במשטרה בפריז, השחקן הצרפתי הוותיק ז'ראר דפרדייה צפוי לעמוד למשפט באוקטובר בגין האשמות על תקיפה מינית שהתרחשה לכאורה ב-2021, כך הצהיר היום (ב') התובע הכללי של פריז.
1 צפייה בגלריה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
"בתום מעצרו ז'ראר דפרדייה קיבל זימון להופיע בפני בית המשפט הפלילי... בגין תקיפות מיניות שלכאורה בוצעו בספטמבר 2021 נגד שתי קורבנות, על הסט של הסרט Les Volets Verts ("תריסים ירוקים" בתרגום חופשי)", מסרה הפרקליטות.
הדברים מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי דפרדייה למעצר לצורכי חקירה בנוגע להאשמות על תקיפה מינית שהתקבלו מצד שתי נשים. מקור המקורב למקרה סיפר לסוכנות כי על ענק הקולנוע הצרפתי להשמיע את גרסתו בעקבות תלונות של שתי נשים המאשימות אותו בתקיפות מינית שבוצעו ב-2021 וב-2014. האחת היא מעצבת שעבדה על סט הסרט Les Volets Verts בבימויו של ז'אן בקר, ומאשימה אותו בכך שתקף אותה מינית ב-2021 במלון בפריז. היא הגישה תלונה בפברואר 2024 בגין תקיפה מינית, הטרדה מינית ועלבונות סקסיסטיים. את התלונה השנייה הגישה עוזרת הפקה לשעבר שטוענת כי תקף אותה ב-2014, אולם מקרה זה לא הופיע בהצהרת הפרקליטות.
דפרדייה, שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בצרפת והשתתף בלמעלה מ-170 סרטים, ב-2020 האושם באונס ותקיפה מינית של השחקנית הצעירה שרלוט ארנולד. בצרפת דמותו ממשיכה לעורר סערה, כשעל אף האשמות קשות נגדו הוא ממשיך לזכות בתמיכה מצד גורמים שונים בתעשייה הצרפתית.
במהלך השנים האחרונות הועלו נגד השחקן, בן ה-75, טענות רבות על תקיפה מינית, הטרדה ואף אונס. באפריל אשתקד התפרסם תחקיר באתר "מדיה-פארט" שבו 13 נשים שונות האשימו אותו בהטרדה מינית, ובדצמבר האחרון נודע כי השחקנית עמנואל דבוור, שהייתה הראשונה להאשים את דפרדייה בתקיפה מינית, שמה קץ לחייה.