נתחיל מהסוף: הרבה כבוד מגיע לעומר אדם. להגיד סליחה ולתת פיצוי שיכול להגיע לעלות של כמה מיליונים - זה לא מובן מאליו. ועל כך צריך להגיד שאפו.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
במהלך השנים כותב שורות אלה העביר לא מעט ביקורת על ההתנהלות של אדם, אבל כשמגיעה מילה טובה - היא צריכה להיאמר. בניגוד לפרשת השיר "קאקדילה" שבה עמד אדם על הבמה והסביר שלא הייתה בכוונתו לפגוע, הוא לא התנצל. לא הייתה שם לקיחת אחריות.
וגם ביום שישי האחרון, אחרי התלונות הרבות על הופעה קצרה במיוחד בפארק הירקון, שנמשכה רק 58 דקות, הוא לא מיהר לקחת אחריות - אלא הפיל את התיק על החוק שאוסר לקיים הופעה אחרי השעה 23:00 בפארק הירקון. אבל היום, אדם לקח אחריות. וזה דבר שאמור להיות מובן מאליו, אבל הוא לא, בטח בישראל של 2022.
למרות כל האמור לעיל, עדיין יש כוכבית קטנה - צריך לראות שהפיצוי באמת יהיה שווה ערך לתשלום שאנשים שילמו. דהיינו, מי שרכש כרטיס לגולדן ראוי שיקבל פיצוי בהתאם. אבל הרבה כבוד מגיע לעומר אדם על המהלך הזה.
בנוסף לכבוד שמגיע לעומר אדם על לקיחת האחריות, למי שמגיע את כל הכבוד זה הקהל שלו. קהל שבא ואמר די. בנו לא מזלזלים. עלינו לא עובדים. קהל שהפעיל לחץ כל כך כבד שגרם לעומר אדם, האיש שעבר פרשיות כל כך גדולות ונתן להן לעבור מתחת לגשר עם שתיקה, לקום אחרי יומיים בלבד ולהתנצל.
הקהל כאן הוכיח שהוא לא פראייר. הקהל ידע לדרוש את מה שמגיע לו. בתקופת הקורונה הרבה מאוד כספים של אנשים בתחום התרבות בפרט נפלו בין הכיסאות כי מפיקים לא מיהרו לקחת אחריות. היו כאלה שהחזירו כספים לרוכשי הכרטיסים, אבל היו כאלה שהתנערו והתחבאו עם או בלי הצדקה, מאחורי הנזקים הכלכליים של הקורונה.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
עומר אדם בהופעה בפארק הירקון
אדם לקחת אחריות והודיע שייתן כרטיס למי שהיה בפארק הירקון וידרוש זאת. הוא ידע שמדובר במשבר הגדול ביותר בקריירה שלו ודרוש טיפול מידי כדי להשיב את אמון הקהל, וזה נכון. אבל באותה מידה הוא יכול היה להמשיך הלאה, לרדת למחתרת ולקוות שהקהל ישכח. במקום זאת, הוא לקח אחריות והודיע על כרטיס פיצוי שיכול להגיע למיליוני שקלים של הוצאות.
האירוע הזה הוא מסר מאוד גדול לאמנים בישראל: הקהל שלכם לא פראייר. והוא לא ייתן שעבדו עליו.