רשת BBC השעתה משידור שישה כתבים שלה במזרח התיכון, וחוקרת חשד כי פרסמו פוסטים אנטי-ישראליים ברשתות החברתיות, כך מדווח היום (ב') אתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
הכתבים של חדשות BBC בשפה הערבית חשודים כי הפרו את התקנות המחמירות של רשות השידור הבריטית בנוגע לסיקור ללא משוא פנים, בכך שפרסמו פוסטים תומכים בחמאס ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), ועשו עליהם לייקים.
"אנחנו חוקרים את הנושא הזה בדחיפות", נמסר מטעם ה-BBC, "אנו מתייחסים במלוא הרצינות לטענות על הפרות של הנחיות העריכה והמדיה החברתית שלנו. אם וכאשר נמצא כי אכן התקיימו הפרות שכאלה - נפעל, לרבות נקיטת צעדים משמעתיים".
הפוסטים המדוברים הוסרו בשלב זה, אך ה"דיילי טלגרף" דיווח שהשוו בהם את חמאס ללוחמי חופש ותיארו את מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר כ"בוקר של תקווה", בעוד פוסטים אחרים לעגו לישראל. הדיווח התבסס על חקירה מטעם הוועדה לדיוק בדיווחים במזרח התיכון וניתוחם (CAMERA), ארגון אמריקאי הפועל למען סיקור תקשורתי מאוזן של ישראל והמזרח התיכון.
"הגילויים הללו על עובדי ה-BBC בערבית עולים בקנה אחד עם התנהלותה המתמשכת של הרשת במהלך המלחמה. עוד לפני ההסלמה הנוכחית, ה-BBC הלבין בעקביות את הפגיעה באזרחים יהודים בישראל. הם טוענים כל הזמן שהם מיישמים את תקנות הדיוק וחוסר משוא פנים על השירותים שלהם בכל השפות, כולל כאלה שהנהלת BBC לא בקיאה בהן ולכן לא יכולה לפקח עליהן כראוי, כמו ערבית".
2 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
אולפני BBC
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
זו אינה הפעם הראשונה שבה סיקור ה-BBC של מלחמת חרבות ברזל עולה לכותרות, לאחר שעוררו סערה בעקבות סירובם להשתמש במילה "טרוריסטים" בעודם מסקרים את הזוועות המתרחשות בישראל. כמו כן, בסוף השבוע חזית המערכת של רשת הטלוויזיה הממוקמת בלונדון נצבעה בצבע אדום. האירוע התרחש מספר שעות לפני קיומה של מחאה להבעת סולידריות עם הפלסטינים בקרבת מקום. לא ידוע אם הדבר נעשה כתגובה לסערה שהתעוררה ימים ספורים קודם לכן, כשבמהלך סיקור המלחמה, שבה נרצחו ונפלו כ-1300 ישראלים, סירבו להתייחס למחבלי חמאס כ"טרוריסטים" - אלא כ"כוחות לוחמים".