"כשאני מקבלת הצעה לשיר לא אכפת לי אם אם זה שיר של מסיבות או כל דבר אחר. אם השיר מוצא חן בעיניי, אני מקליטה ומוציאה אותו", כך אומרת הזמרת מרגלית צנעני (מרגול) ל-ynet על שירה החדש "מה תעשי בלעדיי" שיוצא היום (ד'). האזינו לשיר:
השיר שכתב והלחין בנה, אסף, מתוכנן להיות שיר מסיבות לכל דבר ועניין. "הרבה שירים שלי הם שירי מסיבות, אם תעבור במסיבה בצפון תל אביב אתה תשמע את השיר 'נערי שובה אלי' שזה שיר מרקיד ומקפיץ".
קובי אפללו העיר על מילות השירים שיוצאים בתקופה האחרונה. "מותר גם לשיר שיר פשוט. אתה מכיר מישהו שלא אומר 'תעשי לי לייק'? אין בשיר שגיאות בעברית, אין שפה רעה, זאת שפה פשוטה וחמודה. הוא התכוון למילים רעות שמופיעות בשירים אחרים, אבל אני לא מפרשנת את קובי אפללו".
יש תחושה שבתקופה האחרונה את מוזמנת הרבה יותר להופעות. את שותפה לה? "אני לא חושבת שזו התקופה הכי טובה שלי, אבל אני מרגישה שיש עלייה בהופעות. אני מוזמנת יותר מבעבר. אני זמרת דוגרי, אני שמה את עצמי על הבמה, אני לא עוטה על עצמי דמות, זו אותה הגברת. כשאני באה לעשות חזרות עם להקות צעירות שאני מתארחת אצלן כמו 'התקווה 6', 'פול טראנק' וכדומה, אני רואה באיזו הערכה הם מסתכלים עליי, מה הם אומרים לי ושאני לא מחזיקה מעצמי שום דבר. אני באה כאחד האדם. עושים לי את הכבוד המגיע לי. אני לא זמרת של מערבלי קול ולא של אוטו-טיון (תוכנת סאונד, ר"ב). ולא של פלייבק מלא. אני עובדת קשה, אני מופיעה בכל הכוח, עם כל המנועים שלי ואני אוהבת את הבמה, והבמה אוהבת אותי. לאורך השנים צברתי נכסים בדמות שירים נהדרים וכל אלה נאספים לאלבום פרטי, לכן אולי זה מורגש יותר עכשיו".
1 צפייה בגלריה
מרגלית צנעני
מרגלית צנעני
מרגלית צנעני
(צילום: גבריאל בהריליה)
לפני קצת יותר משנה חזרה הזמרת הוותיקה והמצליחה לשולחן השיפוט ב"אקס פקטור", אחרי שנעדרה מתוכניות ריאליטי במשך שנים מאז "כוכב נולד". עד לכתיבת שורות אלה אף אחד לדבריה לא דיבר איתה על עונה נוספת, אולם היא זוכרת את ההשתתפות בתוכנית כחוויה טובה. "היה לי מקסים ביותר. ישבתי עם חברל'ך שכל אחד יותר פנטסטי מהשני והוצפתי באושר, עבדנו קשה אבל אהבתי כל רגע וכל פריים. זו הייתה תקופה פנטסטית, זכיתי לעדנה. הזמר ששלחנו לאירוויזיון (מיכאל בן דוד, ר"ב) היה נהדר, לא תמיד אנחנו זוכים ולא תמיד נצליח".
נועה קירל תייצג אותנו באירוויזיון הקרוב. היא יכולה לזכות? "למה לא? היא הבטחה. הצוות שיקיף אותה יעשה הכל כדי שהיא תזכה".
לכתבות נוספות על מוזיקה:
צנעני מתייחסת גם לתופעת האלימות במופעי תרבות ומסיבות, אצלה, כך היא מעידה, היא לא נתקלת בתופעות רבות מהסוג הזה, אבל מבקשת לחדול מכך. "יש אולי התגודדות פה ושם אבל אני לא נחשפת למקרים כאלה למעט מה שאני שומעת בתקשורת. חבל מאוד שזה קורה. שתדעו שזו לא אשמת הזמר. כשיש אלכוהול, מספיק שאחד דוחף את חברו ונהיים קרבות. חבל מאוד. אם באתם לראות הופעה של זמר שאתם אוהבים אז יאללה, תיהנו. זה מפחיד אותי התופעה הזאת. צריך ליהנות ולא להתעסק בדברים האלה".
לפני כחודש הלך לעולמו, צביקה פיק, עימו שיתפה פעולה ב"כוכב נולד". "הוא הפך את הפופ לדרגה של אמנות ממש, אם תפרק את השירים ותשיר אותם אתה תראה מה תקבל. איזה יופי של שירים. וזו לא חוכמת הבדיעבד, אני אמרתי את זה בזמן אמת. הוא אבידה גדולה".

מה תעשי בלעדיי?

מילים ולחן: אסף לביא צנעני
שמעתי שאת מתה עלי לכל הנשמות את מספרת עלי לאן שלא אלך תמיד תלכי אחריי תגידי מתוקה מה תעשי בלעדיי? מה תעשי בלעדיי?
מה תעשי בלעדיי? שמעתי שאת עפה עלי 24/7 מדברת עלי אחרי כל השנים זו אהבה ללא תנאי תרימו לשמיים עם ישראל עוד חי!
תמיד רצית להתקרב מותר גם לך להתלהב בטוב, ברע או בכאב אשמור אותך תמיד בלב
שמעתי שלא קל בלעדיי כשאין אותי זה לא אותו דבר, בוודאי פשוט תודי שאת מתגעגעת אלי ותעשי לי לייק ותעקבי אחריי
מה תעשי בלעדיי? מה תעשי בלעדיי?
תמיד רצית להתקרב מותר גם לך להתלהב בטוב, ברע או בכאב אשמור אותך תמיד בלב
בטוב, ברע, גם בכאב אשמור אותך תמיד בלב
תמיד רצית להתקרב מותר גם לך להתלהב…