ביונסה מחזיקה במספר המועמדויות הגבוה ביותר בגראמי - כך נחשף הערב (ג') עם פרסום המועמדים לטקס הנחשב שיתקיים בלוס אנג'לס ב-5 בפברואר 2023. הזמרת המצליחה זכתה לתשע מועמדויות בקטגוריות השונות, ובסך הכול מחזיקה בכל הקריירה שלה ב-88 מועמדויות - מספר שיא שאליו הגיע בעלה ג'יי זי.
2 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום "רנסנס"
עטיפת האלבום "רנסנס"
עטיפת האלבום "רנסנס"
בנוסף לכך, ביונסה עשויה לשבור שיא נוסף בטקס, כשכבר עתה היא מחזיקה ב-28 זכיות בגראמי, ואם תזכה ביותר משלושה פרסים היא עשויה לעבור את שיא 31 הזכיות של המנצח ההונגרי גאורג שולטי.
אלבומה החדש של ביונסה Renaissance מועמד בקטגוריית אלבום השנה, כשהשיר מתוכו Break My Soul, מועמד לשיר השנה. בנוסף לאלו, ביונסה מועמדת גם בשלוש קטגוריות שונות של R&B ובשתי קטגוריות של מוזיקת דאנס - הפעם הראשונה שהיא מועמדת בקטגוריה זו. בעלה, ג'יי זי, מועמד בחמש קטגוריות שונות - בהן שתיים על עבודתו באלבומה של ביונסה ושלוש על הופעת האורח שלו באלבומו של דיג'יי קאליד God Did.
אחרי ביונסה מוביל קנדריק לאמאר עם שמונה מועמדויות שונות, בהן על שיר השנה ואלבום השנה, אולם גם הוא וגם ביונסה מעולם לא זכו באחרון, הנחשב לפרס הגדול. בקטגוריה זו מועמדים השנה גם הארי סטיילס (Harry’s House), ליזו (Special), אדל (30), קולדלפליי (Music of the Spheres), אבבא (Voyage), ברנדי קרלייל (In These Silent Days), מרי ג'יי בלייג' (Good Morning Gorgeous) ובאד באני (Un Verano Sin Ti).
2 צפייה בגלריה
קנדריק לאמאר
קנדריק לאמאר
קנדריק לאמאר
(צילום: AP)
השלישית שמחזיקה במספר המועמדויות הגבוה ביותר היא אדל, שמועמדת הן בקטגוריית אלבום ושיר השנה והן בקטגוריית הופעת הפופ הטובה ביותר, הקליפ הטוב ביותר וסרט המוזיקה הטוב ביותר, על הספיישל זוכה האמי שלה Adele One Night Only.
בין המועמדים השנויים במחלוקת נמצא הקומיקאי דייב שאפל, שמועמד על הספיישל הטלוויזיוני The Closer, שבו התבדח על קהילת הטרנסג'נדרים וגרר בעקבות כך ביקורות נוקבות. בנוסף אליו גם הקומיקאי לואי סי קיי מועמד בקטגוריית האלבום הקומי הטוב ביותר, שבו זכה ב-2021. מי שנעדר באופן ניכר מרשימת המועמדים הוא אד שירן, שלא זכה לאף מועמדות על אלבומו החמישי, אך כן מועמד על השתתפותו בשיר Bam Bam של קמילה קביו.