הקומיקאי דייב שאפל הותקף על הבמה אמש (ג') בעת שהופיע בפסטיבל של נטפליקס Is A Joke, שמתקיים בלוס אנג'לס. לפי הדיווחים, התקרית התרחשה לקראת סוף מופע הסטנד-אפ של שאפל.
1 צפייה בגלריה
דייב שאפל
דייב שאפל
דייב שאפל
(AP)
בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראה שאפל עומד על הבמה כשלפתע אדם רץ לקראתו מהצד ומפיל אותו לרצפה. השחקן והקומיקאי ג'יימי פוקס רץ לבמה מיד לאחר מכן בניסיון למנוע את התקיפה. בסרטון אחר נראה התוקף מעוכב על ידי שומרי האבטחה במקום.
מיד לאחר התקיפה נשמע שאפל מתלוצץ ואומר: "הוא היה טרנס", כאשר הוא מתייחס לסערה שהתעוררה בעקבות בדיחות שסיפר על טרנסים במופע קודם שלו. שאפל המשיך לאחר מכן את המופע ואמר לקהל בהומור: "אני לא יודע אם זה היה חלק מהמופע או לא". הוא הודה לפוקס על שמיהר לעזור לו, ואמר "אני רואה את באסטה ריימס שם אומר 'ככה עושים את זה'".
לפי דיווחים, משטרת לוס אנג'לס אישרה כי היא עצרה אדם שהיה חמוש באקדח מדומה "שיכול להישלף ממנו להב של סכין". בשלב זה לא ברור אם האדם ניסה להשתמש בכלי הנשק. לפי המשטרה והסרטונים, שאפל לא נפצע במהלך התקרית.
התקיפה מגיעה כמה חודשים לאחר הסערה שעורר שאפל, כשבמהלך ספיישל סטנד-אפ אחר שלו לענקית הסטרימינג סיפר בדיחות על יהודים, חברי הקהילה הטרנסית ועל תרבות הביטול. "קייטלין ג'נר נבחרה לאשת השנה, בשנה הראשונה שלה כאישה. מה תגידו על זה?", אמר שאפל במופע. "היא ניצחה את כל הנשים בדטרויט, היא טובה יותר מכולכן! היא מעולם לא קיבלה מחזור אפילו! אני הייתי כועס בטירוף אם הייתי אישה. מגדר זה עובדה".
מנכ"ל ענקית הסטרימינג טד סרנדוס יצא להגנת הקומיקאי, ובמכתב שנשלח לעובדי החברה והודלף לתקשורת כתב: "כמו עם טאלנטים אחרים שלנו, אנחנו עובדים קשה כדי לתמוך בחופש היצירתי שלהם - גם אם זה אומר שתמיד יימצא תוכן בנטפליקס שמספר אנשים יראו כפוגעני". אולם לאחר מכן התפרצו עובדים להטב"קים וטרנסים למפגש סגור של החברה במחאה על הבדיחות בתוכניתו של שאפל, וסרנדוס הודה כי שגה. כמו כן, בהמשך ארגנו עובדי נטפליקס צעדת מחאה, שבה השתתפו כמה מכוכביה מהקהילה הלהטב"קית, לרבות ג'ונתן ואן נס ("קוויר איי"), ג'מילה ג'מיל ("המקום הטוב") ואנג'ליקה רוס ("פוזה").