כמעט שנה לאחר שוופי גולדברג עוררה סערה כשטענה שהסיבה לשואה "לא קשורה לגזע" ב-The View, טוק-שואו מבית ABC שהיא נמנית בין מגישותיו - השחקנית מסתבכת בשל פליטת פה נוסף. בריאיון ל"הטיימס" שפורסם אמש (שבת), אמרה גולדברג שיהודים בעצמם חלוקים בשאלה אם הם באמת גזע או לא, וציטטה חבר יהודי שלה שאמר: "לא לחינם בין סעיפי הגזע במפקד האוכלוסין לא מופיע הגזע היהודי. זה גורם לי להאמין שאנחנו כנראה לא גזע".
1 צפייה בגלריה
וופי גולדברג
וופי גולדברג
וופי גולדברג
(AP)
בריאיון שפורסם אתמול ניכר המרחק של גולדברג מאותה התנצלות, וכשהמראיין ציין בפניה שהנאצים ראו ביהודים וביהדות גזע, ולכן בהקשר זה יש לדון בחברה היהודית ככזאת - היא השיבה: "כן, אבל הם הרוצחים, לא? למה אלו שמדכאים אותך הם שאומרים לך מה אתה? למה להאמין להם? הם נאצים. למה להאמין למה שהם אומרים?.. זכור את מי הם הרגו קודם", המשיכה. "הם לא הרגו על רקע גזע; הם הרגו על רקע פיזיות. הם הרגו קודם אנשים שהיו בעלי מוגבלות שכלית ופיזית".
כשהמראיין ביקש להזכיר לה שבגרמניה הנאצית נערכו בדיקות פיזיות ליהודים כדי לקבוע אם הם אכן יהודים, גולדברג נרתעה ואמרה: "הם עשו את זה גם לאנשים שחורים. אבל זה לא משנה את העובדה שאי אפשר היה לזהות יהודי ברחוב. אותי כן היית יכול לזהות. זו הייתה הכוונה שלי".
כתבות נוספות במדור טלוויזיה:
כאמור, הדברים מגיעים כשנה לאחר תקרית נוספת שאירעה במהלך משדר של The View שעסק ברצון של מחוז בטנסי להסיר מתוכנית הלימודים בבתי ספר את הנובלה הגרפית של ארט שפיגלמן, Maus, בשל "שפה לא נאותה" ואיור של אישה עירומה. במהלך הדיון, אחת מחברות הפאנל הזכירה כי קיים חוק בפלורידה שיכול למנוע מתלמידים לשוחח על נושאים שגורמים להם להרגיש לא בנוח בנושאים של גזע או מגזר, מה שגרם לחברת פאנל נוספת לתהות אם בסופו של דבר נושא כמו השואה ייעלם מתוכנית הלימודים של התלמידים בארצות הברית. "השואה לא הייתה קשורה לגזע", התפרצה אז גולדברג לדיון והסבירה כי "שני הצדדים היו לבנים".
בעקבות המקרה הושעתה המגישה לשבועיים והתנצלה הן בטוויטר והן בשידור. "אתמול בתוכנית שלנו כשלתי בלשוני", אמרה הקומיקאית. "...מילותיי העציבו רבים כל כך, וזו מעולם לא הייתה כוונתי. עכשיו אני מבינה מדוע ועל כך אני מצטערת עמוקות, כיוון שהמידע שקיבלתי עזר לי מאוד להבין דברים".