המעיל הפרוותי של ג'ון לנון מהסרט Magical Mystery Tour, הגלימה שלו ב-Help!, שלוש גיטרות וגם עיבוד התווים של פול מקרטני ל-Hey Jude של הביטלס - כולם מוצעים למכירה פומבית כקבצי NFT. הפריטים ששייכים לאוסף הפרטי של ג'וליאן לנון, יוצאו למכירה ב-7 בפברואר, והיא תהיה הראשונה בשורה של מכירות שלנון הבן מתכנן לקיים בחודשים הקרובים.
כל פריט יוצע כקובץ אודיו/ויזואלי עם קריינות אישית מצידו של ג'וליאן, כפריט ייחודי ובלעדי לקונה, המאוחסן דרך טכנולוגיית בלוקצ'יין. חשוב לציין כי הפריטים הפיזיים אינם מוצעים למכירה, הם יישארו בידיו של לנון.
3 צפייה בגלריה
ג'ון לנון עם הז'קט
ג'ון לנון עם הז'קט
ג'ון לנון עם הז'קט
(צילום: Jim Gray/Keystone/GettyImagesIL)
"אני אוסף את הפריטים האישיים האלה כבר 30 שנה, וקצת נמאס לי שהם נעולים בכספת, שבה אני צריך לשמור אותם כדי שלא יינזקו", סיפר לנון ל"וראייטי". "עשינו כמה תערוכות באירופה עם הפריטים הללו, וכוונתי הייתה לקחת את האוסף ולהסתובב איתו בעולם, ואני עדיין מקווה שזה יקרה מתישהו, אבל השנים האחרונות לא עזרו".
"הרגשתי ממש רע על כך ששמרתי את כל הדברים האלה נעולים, ואני מרגיש שזו דרך מיוחדת להמשיך את המורשת של אבא ולהראות לאנשים את האוסף שלי. ועם הווידאו והקריינות, לתת לאנשים קצת יותר ממה שהם מקבלים בדרך כלל, ולשמוע סיפורים שהם לא שמעו מעולם בצורת אמנות חדשה ובמדיום שונה".
3 צפייה בגלריה
המכירה הפומבית
המכירה הפומבית
המכירה הפומבית
(צילום מסך, Julien’s Auctions)
"ג'וליאן מחזיק בפריטים הללו בעולם הפיזי וזו הצעה אחד על אחד בעולם הדיגיטלי", אמר ג'וש כץ, מייסד YellowHeart (פלטפורמת מסחר של NFT) שמשתפת פעולה עם לנון במכירה. "אנחנו נראה הרבה יותר צימודים של פיזי-דיגיטלי בשנים הקרובות - זה כבר קורה עם סניקרס, וכאן יש ייצוג דיגיטלי אחד מול אחד של חפץ יקר ערך. ג'וליאן עושה דבר די מיוחד".
חלק מההכנסות ממכירות ה-NFT יועברו לקרן של לנון הפועלת למען מטרות סביבתיות והומניטריות. טווח המחירים ההתחלתי של החפצים נע בין 30 אלף דולר עבור התווים שכתב מקרטני, ל-4,000 דולר עבור אחת מגיטרות הגיבסון של לנון ו-6,000 דולר עבור המעיל האפגני שלבש לנון בצילומי הסרט.
3 צפייה בגלריה
ג'וליאן לנון
ג'וליאן לנון
ג'וליאן לנון
(צילום: AP)
לנון כמובן אינו לבד, לאחרונה חפצים ונכסים שונים נמכרים כ-NFT: רק לפני מספר חודשים הציע הבמאי קוונטין טרנטינו סדרה של קבצי NFT המבוססים על התסריט המוקדם שכתב לסרט האיקוני "ספרות זולה", ואולפני מירמקס אף תבעו אותו על כך.