גרטה טונברג, פעילת האקלים השבדית, עוררה אתמול (יום ו') סערה לאחר שצייצה כי השבוע ה- 270 של השביתה למען האקלים, תהיה שביתת סולידריות עם פלסטין ועזה. "העולם צריך לדבר כעת ולקרוא להפסקת אש מיידית, צדק וחירות עבור הפלסטינים וכל האזרחים שמושפעים".
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
הציוץ עם הבובה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג בתמונה בלי התמנון
גרטה טונברג בתמונה בלי התמנון
הציוץ השני, בלי הבובה
(צילום: מתוך טוויטר)
כעבור זמן קצר היא מחקה את הציוץ, ואז העלתה אותו מחדש. הסיבה? לא חלילה התמיכה שלה בארגון טרור רצחני, שרצח נשים, ילדים ואפילו תינוקות. אלא בגלל שהתמונה המקורית שהיא העלתה, הייתה עם בובת פרווה של תמנון סגול.
טונברג הסבירה שהיא ביקשה שלא להצטייר כאנטישמית. "הובא לידיעתי שבובת הפרווה בפוסט הקודם שלי יכולה להתפרש כסמל לאנטישמיות, דבר שלא הייתי מודעת לו", הבהירה פעילת האקלים. "הצעצוע בתמונה הוא כלי שמשמש לעיתים אנשים אוטיסטים כדרך להביע רגשות. אנחנו כמובן נגד כל צורה של אפליה, ומגנים אנטישמיות בכל צורותיה. אין על כך משא ומתן. לכן מחקתי את הפוסט".
צייצנים ישראלים העירו לה על העובדה שהציוץ שלה הוא בעצם תמיכה בארגון הטרור חמאס. הצייצנית "הסולידית" העירה כי "ילדים אוטיסטיים נרצחו על ידי חמאס וסומנו כמטרות צבאיות לגיטימיות, רק בגלל העובדה שהם יהודים. הכישלון שלך להכיר בעובדה הזו היא הוכחה לאנטישמיות שלך, ולא בובת הפרווה המטופשת שלך".
כזכור, הסבתא כרמלה דן ונכדתה נויה, נערה בת 13 על הרצף האוטיסטי, נרצחו במתקפה האכזרית על ניר עוז. צייצנית אחרת כתבה: "בתור מישהי שמצביעה על מנהיגים שלא לומדים על שינויי האקלים, אני כל כך מאוכזבת שבחרת לדבר על נושא שאין לך כל ידיעה עליו, כשאת יושבת בבטחה במקום מושבך בשבדיה. בציוץ אחד הקטנת את כל העבודה הקשה והנהדרת שעשית למען צדק אקלימי, כשאמרת את דעתך בנוגע לנושאים שאת לא יודעת דבר עליהם".
צייצנים אחרים פשוט כתבו: גרטה טונברג תומכת בדעאש. Rock Mada דווקא "הרגיע" אותה בנוגע לציוץ על בובת הפרווה: "זה בסדר, הציוץ שלך מספיק אנטישמי כמו שהוא".
גם חשבון טוויטר, שאותו מפעיל משרד החוץ ואחריו עוקבים מעל 1.4 מיליון בני אדם ברחבי העולם, התייחס לציוץ האנטי ישראלי של טונברג: "חמאס לא מייצר את הרקטות שלו מחומרים מתכלים, טילים שטבחו בישראלים חפים מפשע. הקורבנות של חמאס יכלו להיות החברים שלך. דברי נגד זה!"