2 צפייה בגלריה
כרמלה דן ונכדתה נויה
כרמלה דן ונכדתה נויה
כרמלה דן ונכדתה נויה
התקווה נגוזה: שלשום הייתה אמורה כרמלה דן מקיבוץ ניר עוז לחגוג את יום הולדתה ה-80. בני משפחתה התכנסו לציין את המאורע, בזמן שהיא ונכדתה נויה דן, בת 13, מוגדרות נעדרות. אתמול הגיעה הבשורה המרה כשגופותיהן של הסבתא והנכדה נמצאו זו לצד זו.
הסופרת ג'יי. קיי. רולינג שיתפה השבוע את תמונתה של נויה, שבה היא מחופשת להרמיוני גריינג'ר ואוחזת באחד מספרי "הארי פוטר". "חטיפת ילדים זה מעשה נתעב ובלתי מוצדק לחלוטין", כתבה הסופרת הבריטית, בעת שההערכה הייתה שנויה נחטפה לעזה. היום, לאחר זיהוי הגופה, כתבה: "אין לי מילים".

"היום היה יום קשה", כתבה אמש קרובת המשפחה שרון קלדרון. "כל מיני סיבות, כל מיני תחושות, הרבה דמעות, הרבה שיחות. בסיום היום הגיעו בשורות קשות, כאלה שקיווינו לא לקבל. כרמלה דן, נויה דן, כבר לא איתנו. יהי זכרן לאהבה".
כרמלה ונויה, נערה על הרצף האוטיסטי, הוגדרו נעדרות מאז השבת השחורה שבה טבחו מחבלי חמאס בתושבי עוטף עזה, ועד אתמול.  שלושה בני משפחה נוספים עדיין נעדרים: שני נכדים נוספים של כרמלה, סהר (16) וארז (11) קלדרון, ואביהם עופר, בן 50. ארז נראה בסרטון שהפיץ חמאס מעזה, וההערכה היא ששלושתם נחטפו לרצועה.

גלית דן, אימה של נויה וביתה של כרמלה, שוחחה עם ynet יממה אחרי התופת של יום שבת, כשעוד קיוותה שהן בחיים: "נויה היא הגדולה שלי, היא רק שלי. אני אם יחידנית והיא ילדה מיוחדת במינה". היא סיפרה על הקשר בין הסבתא לנכדתה: "בליל שישי אמא אכלה איתנו ארוחת ערב בקיבוץ כיסופים, לשם עברנו לפני חודשיים מניר עוז, ונויה החליטה לחזור איתה לניר עוז ולישון עימה. יש ביניהן קשר מדהים". 
"בבוקר אמא שלי כתבה לי שמפרקים לה את הבית כי המחבלים נכנסו אליה ובזזו מכל הבא ליד. אחרי כמה דקות נויה השאירה לי הודעה קולית שיש בלגן ושהיא מפחדת. מאז לא שמעתי משתיהן", סיפרה אז גלית. אתמול התקווה האחרונה נגוזה, עם איתור שתי הגופות.

אריק נרצח, בתו רות נעדרת

גם משפחה אחרת קיבלה אתמול את הבשורה הקשה ביותר, כשזוהתה גופתו של אריק פרץ (58), שנכח במסיבת הטבע ברעים. בתו רות (17), ששהתה איתו במסיבה, עדיין נעדרת.
2 צפייה בגלריה
רות ואריק פרץ
רות ואריק פרץ
רות ואריק פרץ. האב נרצח, הבת עדיין נעדרת
רות סובלת מניוון שרירים ומשיתוק מוחין, היא התניידה באמצעות כסא גלגלים והוזנה בהזנה בטנית. לפי עדויות, כסא הגלגלים של רות נמצא בשטח, ובפעם האחרונה שנצפו היא ואביה הוא נשא אותה על ידיו. ימית פרץ, אחותה של רות, כתבה בפייסבוק שנכון לעכשיו רות טרם זוהתה בוודאות, אלא רק אריק.
יערית, אחותה השנייה של רות, סיפרה ל-ynet השבוע כי אביה נהג לבלות עם רות בפסטיבלי מוזיקה ברחבי העולם במשך שנים, כי השפעתם עליה הייתה חיובית. הקשר האחרון שלה עם אביה היה בשעה 7:40 בבוקר שבת.
לדבריה, הוא אמר לה שהקליטה חלשה ושאין לו מושג לאן ללכת. במוצאי שבת קיבלה המשפחה הודעה שהניידים של השניים אוכנו בעזה. יערית הוסיפה שהסיכוי של אחותה לשרוד לבדה בשבי הוא קלוש, מאחר והיא זקוקה לציוד רפואי רב ויכולות התקשורת שלה מוגבלות מאוד.