פעילת האקלים השבדית גרטה טונברג עוררה בסוף השבוע סערה, לאחר שפרסמה ציוץ שבו הצהירה שהיא "עומדת לצד עזה". טונברג, ששמה הוזכר לא פעם כמועמדת לפרס נובל לשלום, לא הזכירה את הנרצחים והנופלים במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס לפני כשבועיים.
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג בתמונה בלי התמנון
גרטה טונברג בתמונה בלי התמנון
גרטה טונברג בתמונה בלי התמנון
(צילום: מתוך טוויטר)
בעקבות פרסום התמיכה של טונברג, הודיע היום (א') משרד החינוך כי החליט להוציא את דמותה מחומרי לימוד שהופקו על ידי המשרד.
בהודעת משרד החינוך נכתב: "חמאס הוא ארגון טרור שטבח ורצח 1,400 ישראלים חפים מפשע ובהם ילדים, נשים וקשישים וחטף מעל 200 לעזה. עמדה זו פוסלת אותה מלהיות מודל חינוכי וערכי והיא איננה זכאית יותר לשמש כמודל להשראה וחינוך לתלמידי ישראל".
בציוץ שפורסם ביום שישי כתבה טונברג: "היום אנחנו מציגים סולידריות עם פלסטין ועזה. העולם צריך לדבר ולקרוא להפסקת אש מיידית, לצדק ולחופש לפלסטינים ולכל האזרחים שנפגעו". בתמונה שפרסמה מופיעה טונברג עם שלוש צעירות, שאחת מניפה את הדגל הפלסטיני.
2 צפייה בגלריה
סיור בקיבוץ בארי
סיור בקיבוץ בארי
ההרס בקיבוץ בארי
(צילום: דנה קופל)
כמה גולשים מישראל פנו בתגובות אל טונברג כדי שתשנה את דבריה. אחת מהן כתבה: "בבקשה אל תפרסמו דברים על עזה שאתם לא יודעים מה באמת קורה. אני פעילה סביבתית ואתם מעוררים בי השראה רבה. אבל אנשים בישראל נטבחו, תינוקות וילדים נחטפו. בבקשה אל תנקטו עמדה חד צדדית. זה שובר לי את הלב".
לפני כארבע שנים שיתפה טונברג תמונה של תומכי אקלים מישראל - וחטפה ביקורת חריפה. בספטמבר 2019 היא שיתפה תמונות שצולמו מההפגנות ברחבי העולם, שבהן השתתפו מיליוני בני אדם. בין היתר היא שיתפה תמונה שצולמה בהפגנה בתל-אביב. אבל היה מי שלא אהב את התמונה ואת העובדה שהנערה משתפת תמונה מישראל. עשרות גולשים הגיבו בזעם וכתבו לה: "איך את מעיזה?"