ספר השיאים של גינס השעה את התואר, הכלב המבוגר ביותר שחי אי פעם, שהחזיק הכלב בובי מפורטוגל. הכלב בובי מת באוקטובר האחרון. בספר השיאים אמרו שהם בוחנים את גילו של הכלב, לאחר שכמה וטרינרים הטילו ספק לגבי גילו האמיתי.
2 צפייה בגלריה
בובי. כבר חגג 30
בובי. כבר חגג 30
בובי. עם התעודה בחודש פברואר
(צילום: ספר השיאים של גינס)
בובי היה מסטיף אלנג'טואי, גזע של כלבים גדולים וחזקים, שמצטיינים ככלבי שמירה, ותוחלת החיים שלהם עומדת על ממוצע של 12 שנים. בחודש פברואר הכריז ספר השיאים של גינס כי בובי הוא הכלב המבוגר בעולם. באוקטובר האחרון הוא מת בגיל 31 ו-165 ימים.
"בזמן שהסקירה שלנו נמשכת, החלטנו להשהות זמנית הן את השיא עבור הכלב המבוגר ביותר שחי, עד שנקבל את כל הממצאים", אמרו בספר השיאים של גינס. לאחר שהוכרז השיא הטילו, כאמור, וטרינרים ספק לגבי גילו האמיתי של בובי ופניותיהם הגיעו לספר השיאים. בנוסף התקבלו הערות מווטרינרים ואנשי מקצוע אחרים בתחום.
2 צפייה בגלריה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
בובי והבעלים שלו ליונל קוסטה
(צילום: AP Photo/ Jorge Jeronimo)
בובי - שנטען כי נולד ב-11 במאי 1992 - חי בכפר פורטוגלי עם משפחת קוסטה. בעליו, ליונל קוסטה, העיד שחלק מהגורמים שתרמו לאריכות חייו של בובי הם הסביבה השלווה, שבה הוא חי, והתזונה שלו. וגם - שהוא מעולם לא היה מחובר לרצועה. כלומר, הסוד לחיים ארוכים לכלבים הוא שקט, חופש ואוכל טוב.
כעת קוסטה לא הגיב לפניות לגבי ההחלטה של ספר השיאים של גינס.