למרות הביקורת הרבה שהוטחה בה והמאמר של תושבת ניר-עם, שפורסם ב-ynet ותורגם גם לשבדית, פעילת האקלים גרטה טונברג ממשיכה גם היום (ו') להתעלם מהטבח הנוראי ב-7 באוקטובר - והיא ממשיכה לתמוך בתושבי עזה ובחמאס.
2 צפייה בגלריה
"צדק לפלסטין". התמונה השבועית של גרטה טונברג
"צדק לפלסטין". התמונה השבועית של גרטה טונברג
"צדק לפלסטין". התמונה השבועית של גרטה טונברג מימין למטה
(צילום: מתוך טווויטר)
בתמונה, שצולמה ליד הפרלמנט השבדי, הניפה פעילת האקלים שלט ועליו הכיתוב "צדק לעזה". לידה היו עוד פעילי אקלים שהניפו את הדגל הפלסטיני ושלטים שעליהם נכתב "שחררו את פלסטין" ו"עצרו את השואה". באף אחד מהשלטים לא היה אזכור לטבח הנוראי שביצעו מחבלי חמאס.
גם הפעם גולשים מישראל מחו נגד העמדה החד-צדדית, המתעלמת מזכותה של ישראל להגן על עצמה מול מתקפת הטרור. ב-Rock Mada פרסמו תמונה של פעוטות ישראלים: "היי גרטה, את רואה את הילדים האלה? כולם מקיבוץ בדרום ישראל. כולם נטבחו וראשיהם של חלקם נערפו על ידי מחבלי חמאס".
גולשים אחרים פרסמו תמונות של ילדים וקשישים שנחטפו על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה. הם שאלו את טונברג מדוע היא בוחרת להתעלם מהם?
2 צפייה בגלריה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה
גרטה טונברג מזדהה עם תושבי עזה בשבוע שעבר
(צילום: מתוך אינסטגרם)
לפני שבוע פרסמה טונברג פוסט אנטי-ישראלי, שבו כתבה: "היום אנחנו מציגים סולידריות עם פלסטין ועזה. העולם צריך לדבר ולקרוא להפסקת אש מיידית, לצדק ולחופש לפלסטינים ולכל האזרחים שנפגעו". בתמונה שפרסמה מופיעה טונברג עם שלוש צעירות, שאחת מניפה את הדגל הפלסטיני.
בעקבות פרסום התמיכה הקודם של פעילת האקלים בעזה, הודיע משרד החינוך כי החליט להוציא את דמותה מחומרי לימוד שהופקו על ידי המשרד. " בהודעת משרד החינוך נכתב: "חמאס הוא ארגון טרור שטבח ורצח 1,400 ישראלים חפים מפשע ובהם ילדים, נשים וקשישים וחטף מעל 200 לעזה. עמדה זו פוסלת אותה מלהיות מודל חינוכי וערכי והיא איננה זכאית יותר לשמש כמודל להשראה וחינוך לתלמידי ישראל".