הבשר המתורבת מגיע למסעדות, אבל רק לכמה בודדות: משרד החקלאות האמריקני אישר הערב (יום ד') לשתי חברות למכור בשר מתורבת, שגודל במעבדה. כך הודיע דובר המשרד. ארצות הברית הפכה בכך למדינה השנייה בעולם אחרי סינגפור שמאפשרת מכירת בשר מתורבת.
שתי החברות, Upside Foods ו-Good Meat, הודיעו כי מוצרים שלהן יהיו זמינים בקרוב במסעדות יוקרה בארצות הברית. לפני כחצי שנה אישר מינהל התרופות והמזון (FDA) כי הבשר המתורבת של Upside Foods בטוח למאכל. אישור דומה ניתן ל-Good Meat בחודש מרץ.
2 צפייה בגלריה
עוף מתורבת של אפסייד פודס
עוף מתורבת של אפסייד פודס
עוף מתורבת של Upside Foods
(צילום: Upside Foods)
בחברת Upside Foods אמרו כי הבשר המתורבת יימכר בסן פרנסיסקו, במסעדה בבעלות השפית דומיניק קרן. בחברת Good Meat אמרו שהבשר המתורבת שהם מייצרים יימכו במסעדות של השף חוסה אנדרס. "זה חלום שהתגשם", אמר אומה ולטי, מנכ"ל Upside Foods. "זה מסמן עידן חדש".
בשלב מאוחר יותר, לאחר שיגדילו את הייצור, הבשר המתורבת יימכר גם בחנויות ומסעדות רגילות. שתי החברות לא התחייבו ללוח זמנים לגבי מכירת הבשר המתורבת גם במחירים זולים בהרבה.
מוצרי בשר מתורבת מבוססים על תאים שגדלו בביו-ריאקטור בתנאי מעבדה לאחר שנלקחו מבעלי חיים - בחלק מהמקרים בעודם בחיים. החברות שפועלות בתחום מעוניינות להוות אלטרנטיבה לתעשיית הבשר המסורתית שגורמת סבל לבעלי החיים ומזהמת את כדור הארץ.
2 צפייה בגלריה
בשר מתורבת
בשר מתורבת
לא ברור מתי הבשר ישווק גם לחנויות
(צילום: shutterstock)
בשר מתורבת קרוב יותר בטעמו לבשר אמיתי בהשוואה לתחליפים המבוססים על חלבון מהצומח (למשל אלה של ביונד מיט או רידיפיין מיט), אך מנגד הייצור שלו יקר יותר והוא טרם קיבל אישור רגולטורי ברוב המדינות (פרט לסינגפור ועכשיו ארצות הברית). ההערכה היא שבשנים הראשונות, רוב המוצרים המתורבתים יהיו למעשה מוצרים היברידיים, שישלבו תאים מתורבתים עם חלבון מהצומח.
Upside Foods הוקמה בשנת 2015 תחת השם ממפיס מיטס ולפי האתר שלה, מדובר בחברת הבשר המתורבת הראשונה שהוקמה בעולם. ב-2016 ייצרה החברה את קציצת הבשר המתורבתת הראשונה בעולם ושנה לאחר מכן תירבתה גם עוף וברווז. בשנה שעברה מיתגה החברה את עצמה מחדש כ-Upside Foods.