אחרי שבספטמבר עשה היסטוריה ופיקד על הטיסה הפרטית הראשונה לחלל שהקיפה את כדור הארץ, הודיע המיליארדר ג'ארד אייזקמן, שהוא מתכוון ליזום עוד שלוש משימות פרטיות לחלל, בלי קשר לתוכנית של סוכנות החלל האמריקנית. שתי המשימות הראשונות יהיו בחללית דרגון של SpaceX והשלישית בספינת החלל שמפתחת החברה.
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: פוטיט, גיליס, מנון ואייזקמן
מימין לשמאל: פוטיט, גיליס, מנון ואייזקמן
מימין לשמאל: פוטיט, גיליס, מנון ואייזקמן
(צילום: AFP, משימת פולאריס)
אייזקמן (39), מייסד ומנכ"ל חברת Shift4 Payments Inc, אמר ששיתוף הפעולה שלו עם מייסד SpaceX אילון מאסק יכונה "פולאריס". לדבריו, ייתכן שהטיסה הפרטית הבאה לחלל שתקיף את כדור הארץ - תתקיים כבר ברבעון האחרון של השנה.
במשימה מתכוון אייזקמן לקבוע שיא גובה מסלול חדש של טיסה פרטית וגם לערוך את הליכת החלל הראשונה בטיסה פרטית, תוך בדיקת מערכת התקשורת Starlink של חברת SpaceX. ככל הנראה החללית אמורה להגיע לגובה של כמה אלפי ק"מ מעל כדור הארץ, כלומר גבוה בהרבה ממיקומה של תחנת החלל הבינלאומית וטלסקופ החלל האבל, שאליו הגיעו אסטרונאוטים בעבר לצורך תיקונים באמצעות מעבורות חלל.
אם היוזמה הזו תצליח, הדבר יהווה עוד אבן דרך בתהליך המסחור ההולך וגובר של החלל, שעד לפני כמה חודשים הגיעו אליו כמעט אך ורק אסטרונאוטים שעברו הכשרה ארוכה בארצות הברית, רוסיה, סין והאיחוד האירופי.

כמו בטיסה המסחרית הראשונה, שהגיעה למסלול סביב כדור הארץ, מתכוון אייזקמן להיות מפקד המשימה ויחד איתו יטוסו בחללית הדרגון עוד שלושה אזרחים. הסכום ששילם אייזקמן עבור הטיסה הנוספת לחלל לא פורסם ובנוסף לא פורם מהי עלות הטיסה.
בשיחת ועידה שקיים מלוס אנג'לס, הציג אייזקמן – בעל אוסף של מטוסי קרב – את שלושת חברי הצוות במשימה הראשונה של פולאריס בחלל. אף על פי שאיש מהם אינו אסטרונאוט מקצועי, לכולם יש קשר הדוק לתחום התעופה והחלל.
3 צפייה בגלריה
לוגו המשימה
לוגו המשימה
לוגו המשימה
(צילום: AFP, משימת פולאריס)
בטיסה הקרובה לחלל אמור להשתתף סקוט פוטיט, טייס קרב לשעבר בחיל האוויר האמריקני, שהיה מנהל המשימה Inspriation4 בספטמבר האחרון. עוד נמסר כי בטיסה ישתתפו שתי עובדות בחברת SpaceX. השתיים הן שרה גיליס, המפקחת על תוכנית הכשרת האסטרונאוטים של החברה שבבעלות מאסק, ואנה מנון – מנהלת בכירה בחברה.
על פי התכנון ארבעת אנשי הצוות ישוגרו לחלל באמצעות משגר פלקון 9 ממרכז החלל קנדי בקייפ קנוורל. הצוות ישהה בחלל עד חמישה ימים.
משימת פולריס השנייה, שהתאריך שלה טרם נקבע, תהיה גם כן בחללית דרגון של SpaceX, שבאמצעותה משגרת נאס"א אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית. המשימה השלישית בתוכנית, כך על פי הודעה משותפת של אייזקמן ומאסק, תהיה הטיסה האנושית הראשונה על סיפון ספינת החלל של SpaceX, שאמורה להגיע על פי התכנון גם לירח ומאוחר יותר למאדים. עד כה אנשי נאס"א היו הראשונים שהשתתפו בטיסות הבכורה של SpaceX, אך נראה שבנוגע לספינת החלל הדבר יהיה שונה.
3 צפייה בגלריה
ספינת החלל של SpaceX
ספינת החלל של SpaceX
ספינת החלל של SpaceX
(צילום: AFP, משימת פולאריס)
אגב, הטיסה הפרטית הבאה של SpaceX מיועדת לסוף חודש מרץ והיעד שלה הוא תחנת החלל הבינלאומית. אחד מארבעת אנשי הצוות בטיסה הפרטית הראשונה לתחנת החלל הוא הטייס הישראלי, איתן סטיבה.