שנתיים מאסר נגזרו על תושב ביתר עילית, שהורשע בניסיון להבריח 59 צבים נדירים ממדגסקר. בנוסף הטיל בית משפט באנטננריבו קנס בגובה 400 דולר על האיש. מדובר בצבים שמחיר כל אחד מהם מתחיל בכ-9,000 שקלים ויכול להגיע לכ-200 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הישראלי נעצר בחודש יוני בשדה התעופה הבינלאומי של אנטננריבו בדרכו לטיסה לישראל דרך בנגקוק. במזוודה שלו נמצאו 59 צבים נדירים, שניסה להבריח ממדינת האי באוקינוס ההודי. התביעה במדגסקר דרשה להטיל עליו עונש של 10 שנות מאסר וקנס של 100 אלף דולר.
התובעים טענו בדיון בתקיפות מיוחדת, כי מדובר בתופעה הולכת וגדלה של סחר בלתי חוקי בזוחלים מוגנים ונדירים הנמצאים בסכנת הכחדה, שהיעלמותם תפגע בטבע.
הדיון נערך שלא בנוכחותו של האזרח הישראלי בשל העובדה, כי מרחק הנסיעה בין בית הכלא - שם הוא מוחזק בחודשיים האחרונים בתנאים קשים, לבית המשפט הוא כשלוש שעות. באולם בית המשפט נכח מבריח צבים אחר, דבר שיצר רושם כי אכן מדובר בתופעה.

פרקליטו של הישראלי, עו"ד מרדכי ציבין, אמר כי "חוסר תקציב מנע הגנה משפטית נאותה. יהודים בחו"ל אשר בדרך כלל תורמים לפדיון שבוים, נרדמו במקומות הנופש...מקווה שנצליח בערעור".
משפחתו של הישראלי יזמה בשבועות האחרונים קמפיין גיוס המונים לגיוס תרומות למימון שהייתו והסיוע המשפטי שלו. בין האנשים שתרמו לו היו רבנים, האלוף במיל' אודי שני, תת אלוף במיל' שמעון חפץ, איש עסקים מדובאי ואפילו מלכת היופי לשעבר רנא רסלאן.

במסגרת הקמפיין הוצגו הקלטות קוליות של הישראלי ממדגסקר שבהם סיפר: "אני היהודי היחיד פה. אני מפחד פה. אני עובר סיוט. תצילו אותי בבקשה. תעזרו לי. בלילה אני אומר מתי יגיע הבוקר. בלילה אני אומר מתי יגיע הבוקר. נמצאים איתי 800 עצירים, כולם שחורים, נוצרים ומוסלמים. אני הלבן היחיד. ואני כל הזמן בפינה. לקחו לי את הבגדים. אין לי תפילין. אין לי מה לאכול. אני לא יכול לשרוד את הדבר הזה".
עו"ד מרדכי ציבין אמר: "מרשי אזרח מהשורה, ללא עבר פלילי, לא היה מודע לעובדה שחל איסור להוציא צבים ממדגסקר, הוא אף לא דאג להסתירם, יש להניח כי 'האדם הסביר', בוודאי לא מקומי, לא היה מעלה על דעתו שמדובר בעבירה. מצבו בכלא קשה מנשוא, גופנית ונפשית. הכלא הינו הגרוע ביותר באי ונחשב, גם - כאחד מהגרועים בעולם. למזלו הרע - הוצאת צבים ופגיעה בטבע מהווה עבירה חמורה שם".
הברחת צבים לישראל, הפכה לתופעה נפוצה, בישראל יש לא מעט אספנים של זוחלים, ביניהם של נחשים המוברחים מירדן, אשר אף הקימו קבוצת וואטסאפ. האטרקטיביות של ההברחות נובעת מהעובדה, שמחירו של צב במדגסקר עומד על כ- 250 שקלים, והוא נמכר בישראל במחיר של כ-9,000 שקלים. באירופה נמכרו צבים מזנים נדירים ביותר מ-50 אלף יורו.
לאחרונה, נתפס בנתב"ג ישראלי שניסה להבריח 29 צבים שמקורם באיטליה, הוא נקנס ב-40 אלף שקלים, הואיל ומדובר בעבירה מנהלית.