חדשות טובות שלא מהעולם הזה: כולם יודעים שנטפליקס היא מטאור בתחום הסטרימינג, ועכשיו היא עושה צעד גדול לעבר החלל ובכוונתה לשדר סדרה המתעדת את המסע הראשון של אנשים פרטיים לחלל, מסע שיימשך שלושה ימים.
בחודש הבא צפויה לצאת לפועל המשימה הפרטית הראשונה לחלל, שכל המשתתפים בה אינם אסטרונאוטים. מדובר במשימת Inspiration4, שבמסגרת יצאו באמצע החודש הבא שני גברים ושתי נשים למסע בחלל בחללית דרגון של חברת SpaceX. הארבעה צפויים להקיף עשרות פעמים את כדור הארץ, בניגוד לג'ף בזוס וריצ'ארד ברנסון, ששהו בחלל במשך דקות מעטות בלבד.
במשימה צפויים להשתתף המיליארדר האמריקני, ג'ארד איזקמן, שיהיה גם מפקד החללית. אליו יצטרפו היילי ארסנאו, עוזרת רופא מבית החולים סט ג'וד לילדים בממפיס, שהחלימה מסרטן בילדותה וגם פרופ' שון פרוקטור, המתמחה בגיאולוגיה ומהנדס הנתונים כריסטופר סמברסקי.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הסדרה שמתכננת נטפליקס תהיה בת חמישה חלקים. הסדרה תציע צילומי תקריב של המשימה, מהאימונים וההכנות לשיגור ועד לנחיתה חזרה באוקיינוס האטלנטי. הסדרה אמורה לתת לצופים נקודת מבט ייחודית על המסע ההיסטורי הראשון של תיירי חלל המקיפים את כדור הארץ, ישירות לשירות הסטרימינג שלכם. צפייה מהנה.
ומהחלל בחזרה לכדור הארץ. טכנולוגיה חדשה מאפשרת למדענים לזהות חלבונים בתוך מוח חי. מדובר על פריצת דרך מטורפת, שעשויה לסייע בחקר מחלות כמו פרקינסון או אלצהיימר.
החלבונים, כך על פי החוקרים, מאפשרים לתאים לתקשר ולבצע פונקציות מורכבות. אותם חלבונים הם קריטיים להבנת המוח ויש בתוכו מיליונים כאלה שפרוסים. אלא שעד כה הבנת החלבונים והזיהוי שלהם נעשו בניתוח שלאחר המוות, בתנאים מיקרוסקופיים.
3 צפייה בגלריה
בדיקת המוח
בדיקת המוח
בדיקת המוח
(צילום: Northwestern University)
אבל תאים בצלחת לא פועלים באותו אופן כמו שהם במוח. לכן המדענים ניסו והצליחו לשלוח אנזים באמצעות וירוס מתוכנת לתוך מוח של עכבר חי. זה עבד. הוא תייג, מבלי לפגוע, חלבונים. באמצעות הפיתוח, החוקרים יכולים לקבל תובנות על פעולות של חלבונים שיובילו לתגליות בנוגע למחלות נוירולוגיות. חשבתם על זה פעם כמה המדע הוא דבר מדהים?
ונסיים עם החיה שהפכה לשם דבר באירלנד וכעת שוברת שוב את הרשת: הכירו את וואלי הניבתן, אולי המפורסם בעולם, שתועד בסרטון חדש עולה על סירת מנוע בחוף הדרומי של אירלנד.
3 צפייה בגלריה
הניבתן תופס טרמפ
הניבתן תופס טרמפ
הניבתן תופס טרמפ
(צילום: ניאל קרסון)
וואלי ידוע כחובב טיולים, הוא תועד מספר פעמים בחודשים האחרונים, ואלו שעוקבים אחריו סבורים שהוא עבר מסע של אלפי קילומטרים מנורבגיה, דרך אנגליה וצרפת, וכעת משתקע מול החופים האיריים. אחרי מסעות כאלה מפרכים, לא מפתיע שהוא עוצר לו להתרעננות.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי