הספינה, שעליה כ-14 אלף כבשים וכ-1,500 עגלים (כ-500 נוספים הורדו מהספינה), תישאר באוסטרליה ולא תצא למסע נוסף לישראל, סביב אפריקה. כך קבעו היום (ב') הרשויות במדינה. הספינה של המשלוחים החיים שבה על עקבותיה לאוסטרליה, בשל איום החות'ים בים האדום. כך דווח בכלי תקשורת באוסטרליה.
לפני חודש בדיוק יצאה הספינה MV Bahijah מנמל פרימנטל באוסטרליה לעבר ישראל. לאחר שהספינה שבה על עקבותיה לנמל המוצא - עלתה השאלה האם לאפשר לה להפליג שוב לישראל ולהקיף את אפריקה או להשאיר את בעלי החיים באוסטרליה. היום, לאחר שכמה מאות עגלים הורדו מהספינה בסוף השבוע, הוחלט שלא לאפשר לה לצאת לדרכה שוב.
2 צפייה בגלריה
הספינה שהוחלט להחזירה לאוסטרליה
הספינה שהוחלט להחזירה לאוסטרליה
הספינה שהוחזרה לאוסטרליה
(צילום: ישראל נגד משלוחים חיים)
במשרד החקלאות של אוסטרליה נמסר כי הבקשה נדחתה, כיוון שהיצואן אינו עומדת בדרישות הרגולטוריות האוסטרליות או הישראליות. בנוסף נקבע כי הובלת בעלי החיים שוב בים עלולה לפגוע בבריאותם. עוד נמסר כי בשלב זה מצבם של בעלי החיים מוגדר תקין.
"השלבים הבאים עבור בעלי החיים על סיפון כלי השיט הם החלטות מסחריות שהיצואן יקבל", נכתב בהחלטת משרד החקלאות האוסטרליה. "המחלקה מוכנה לבדוק כל בקשה עתידית".
אוסטרליה היא יצואנית גדולה של בעלי חיים, ומשנעת בשנה שעברה יותר מחצי מיליון כבשים וחצי מיליון בקר. הממשלה מתכננת לאסור ייצוא כבשים חיות בשנים הקרובות. ספינה נוספת שהובילה כ-60 אלף בעלי חיים יצאה מאוסטרליה בשבוע שעבר לנמל עקבה דרך הים האדום.
2 צפייה בגלריה
בעלי חיים על הספינה בביקור קודם באזור
בעלי חיים על הספינה בביקור קודם באזור
בעלי חיים על הספינה בביקור קודם באזור
(צילום: ישראל נגד משלוחים חיים)
מעמותת "תנו לחיות לחיות", שפנתה למשרד החקלאות הישראלי בנושא, נמסר: "אנחנו שמחים שמשרד החקלאות האוסטרלי השכיל לעצור את המשלוח המסוכן והאכזרי הזה. בעלי החיים תקועים באוניה מיטלטלת בלב ים כבר חודש, ואם המשלוח היה מאושר, היה נגזר עליהם חודש נוסף. אף בעל חיים לא צריך להיות קורבן לתנאים כאלו, רק כדי לספק אינטרסים מסחריים צרים. הפרשה הזאת ממחישה את הסיכונים האינהרנטיים למסעות הימיים. אנחנו מקווים שההחלטה תאותת הן לגורמים המסחריים והן ולמקבלי ההחלטות בממשלה שיש לתת את המשקל הראוי לרווחתם של בעלי החיים ולהגנתם, באופן שיתבטא במדיניות הנוגעת להגנה על בעלי חיים בכלל וביחס להמשך המשלוחים החיים בפרט".