בשיתוף טויוטה ישראל
בימוי: יעל לינזן; הפקה: ניצן כהן.
עולם ההייטק והחדשנות הוא הקטר שמוביל את הכלכלה בישראל, את זה כולנו יודעים. אבל היום, יותר מתמיד, חברות חדשנות ויזמות שואפות לא רק להצמיח את הכלכלה, אלא גם להשפיע על הסביבה ולעצב חברה טובה יותר.
הכירו את החברות שעושות טוב לאנשים, לסביבה ולעתיד: בשבועות האחרונים יצאה דנה גרוצקי למסע על גלגלים ברחבי ישראל כדי לפגוש את היזמים, הרעיונות והפיתוחים שיצעידו אותנו לעתיד טוב יותר.
בכל פרק מעלה גרוצקי לרכב החשמלי שלה טרמפיסט שהוא יזם שעושה טוב בעולם. והפעם גרוצקי פוגשת את יואב אורן, מנכ"ל ושותף מייסד של Zoog, הפלטפורמה שהופכת את סבא וסבתא ואת קרובי המשפחה הרחוקים למספרי סיפורים במציאות הרבודה, בצורה פשוטה, יצירתית וקלה. צפו בפרק השלישי בסדרה בראש העמוד.

ליצור תוכן אינטראקטיבי בלחיצה

כמו לא מעט יזמויות וחברות סטארט אפ, גם הסיפור של Zoog נולד מצורך אישי של מייסדיו: כשמגפת הקורונה פרצה לפני שלוש שנים, הפך יואב אורן לאבא בפעם השלישית.
"היה לי מאוד חשוב שהילדים שלי יתקשרו עם סבא וסבתא בטלפון ובווידאו, אבל ראיתי שזה בלתי אפשרי", הוא נזכר. "זה היה קשה לילדים. לא לכולם יש סבלנות ויכולת לנהל סמול טוק, גם לסבים ולסבתות היה קשה, בעיקר מבחינה טכנולוגית. זה יצר חוסר תקשורת בין כולם".
1 צפייה בגלריה
(צילום: ירון שרון)
אורן הבין שכדי לחבר בין הדורות בתקופה של ריחוק חברתי, יש צורך לייצר חוויה תקשורתית שונה. הוא חבר ליזם מתן גוטמן וביחד הם החלו לפתח פלטפורמה שמקשרת בין אנשים בדרך יצירתית. "הרעיון היה להפוך את סבא וסבתא לכוכבים. לעשות חיבור בין תקשורת לבין תוכן".
אחרי תהליך ארוך של ניסוי וטעייה בניסיון להבין איך אפשר להפוך תקשורת מרוחקת עם ילדים למעניינת ואינטראקטיבית, נולדה לפני שנתיים Zoog - אפליקציה חינמית (עם פיצ'רים נוספים בתשלום) שמאפשרת להקליט במצלמת הטלפון או באייפד סיפורים קצרים, שירים, נעימות ובדיחות עם אפקטים של מציאות רבודה.
באתר ישנו מאגר גדול של תוכן לבחירה (נכון להיום רק בשפה האנגלית), שמגיע עם אפקטים, סאונד ותפאורת רקע מובנים בתוכם. אורן מסביר כי מדובר באפליקציה קלה מאוד לתפעול עבור בני הגיל השלישי. "בשתיים או שלוש לחיצות, ניתן ליצור תוכן חינוכי, מהנה ואינטראקטיבי".
את השיר, הבדיחה או הסיפור המוקלטים באפליקציה אפשר לשלוח לנכדים כקובץ רגיל בטלפון, הניתן לשמירה ולצפייה חוזרת.
(כך עובדת האפליקציה Zoog: צפו)
"האפליקציה נותנת לסבים ולסבתות מסגרת ברורה של שיחה. וזה תופס את הילדים, זה מעניין אותם. בסופו של דבר האפליקציה הזו מקרבת ומחברת בין בני משפחה".
בשנה שעברה חברה Zoog לענקית הטכנולוגיה סנאפ (Snap), שמספקת מוצרים ואפליקציות כמו סנאפצ'אט, ספקטקלס וביטמוג'י. לאחרונה החברה הודיעה על שיתוף פעולה נוסף עם אולפני הקולנוע והאנימציה דרימוורקס. "אני מקווה שאנשים יפיקו מהאפליקציה רק טוב, שכולנו נוכל להתחבר אחד לשני בצורה יותר טובה, מרגשת ויצירתית", מסכם אורן.
בשיתוף טויוטה ישראל