3 צפייה בגלריה
הירח בשמי ניו יורק. לא הופצץ
הירח בשמי ניו יורק. לא הופצץ
הירח בשמי ניו יורק. לא הופצץ
(צילום: AP)
בתוכנית הממשלה האמריקנית שחקרה בין היתר עב"מים ופעלה במשך חמש שנים עד לפני עשור, עלתה בין היתר הצעה להפציץ בנשק גרעיני את הירח. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי האתר Vice.
המסמכים, שכוללים כמעט 1,600 עמודים של דו"חות, הצעות, חוזים ופרטים על מפגשים, מגלים את סדר העדיפויות המוזר של התוכנית לזיהוי איומים אוויריים מתקדמים (AATIP). בין היתר עולה מהם כי מיליוני דולרים מכספי משלמי המיסים האמריקנים הועברו לחקר טכנולוגיות ביזאריות וניסיוניות כגלימות היעלמות, מכשירים נגד-גרביטציה ו"חורי תולעת" (תופעה פיזיקלית משוערת המאפשרת מעבר ישיר בין שתי נקודות מרוחקות במרחב-זמן) שאפשר לעבור דרכם.
AATIP פעלה באופן חשאי תחת משרד ההגנה האמריקני מ-2007 עד 2012, אבל לציבור נודע על קיומה רק ב-2017, לאחר שלואיס אליזונדו שעמד בראש התוכנית עזב את הפנטגון. באותה שנה אליזונדו הדליף לתקשורת סרטונים של מטוס לא מזוהה נע בדרך שנראית בלתי אפשרית, סרטונים שהתפרסמו מאז – וגרמו ל-AATIP להיות מזוהה עם חקר העב"מים.
טייסת הצי לשעבר אלכס דיטריך מספרת על מפגש עם עב"ם

3 צפייה בגלריה
גלימת היעלמות של הארי פוטר. גם זה נחקר
גלימת היעלמות של הארי פוטר. גם זה נחקר
גלימת היעלמות של הארי פוטר. גם זה נחקר
3 צפייה בגלריה
הדמיה של יישוב על הירח
הדמיה של יישוב על הירח
תוכנית ארטמיס: הדמיה של יישוב על הירח
(איור: נאס"א)
המסמכים החדשים מראים ש-AATIP עסקה רק לא רק בכך, אלא גם בעוד נושאים שחובבי מדע בדיוני מכירים מקרוב. בין היתר מדובר בדו"חות על אנרגיה אפלה (אנרגיה היפותטית שמהווה לפי הערכות 68% מכלל המסה-אנרגיה של היקום) ומנוע עיוות, מערכת הנעה היפותטית שיכולה לנוע במהירות הגבוהה יותר ממהירות האור והוזכרה בין היתר ב"מסע בין כוכבים".
דו"חות אחרים לא היו חפים מהצעות חריגות ומשונות. במסמך על "הנעת מסה שלילית", המחברים פרסמו הצעה לבחון קיומן של מתכות קלות במיוחד במרכז הירח, שייתכן שהן "פי 100 אלף קלות יותר מפלדה, אבל יש להן עדיין את החוזק של הפלדה". כדי להגיע למרכז הירח, המחברים הציעו לפוצץ תעלה דרך מעטפת וקרום הירח, באמצעות חומרי נפץ תרמו-גרעיניים.
ארצות הברית, אם תהיתם, לא הפציצה בגרעין את הירח, וגם אין לה שום כוונה לעשות זאת. משימות ארטמיס הקרובות של נאס"א מתכננות להחזיר בני אדם לירח לראשונה מאז עידן אפולו, שהסתיים לפני 50 שנה, כשהמטרה הסופית היא נוכחות קבע של בני אדם על הירח. פגיעה בירח עם נשק גרעיני מנוגדת לחלוטין ליוזמה זו.