לאחרונה יש לי חשק עז לעוגות בחושות. מודה שהאהבה שלי לבחושות זה משהו שהתבגרתי אליו וכמו דברים רבים אחרים עם הגיל, גם הבחושות תפסו מקום משמעותי אצלי בחיים. בעיקר בסופי שבוע ובמיוחד בשבת בבוקר. כן, הבחושה זו העוגה שליד הקפה.
מתכונים נוספים למתוקים של מורן גיל:
כמו החיבור של שבת בבוקר והעוגה הבחושה, כך גם מתחבר לו באופן מעט טבעי המשמש הכתום לפיסטוק הירוק. לא ברור מאיפה זה הגיע, אבל יש כמה חיבורים בעולם הקונדיטוריה שהם כבר מוכרים ומבוססים כל כך, עד שלפעמים קשה לנו לחשוב על האחד מבלי האחר.
זה קורה גם עם פיסטוקים ודובדבני אמרנה, פירות יער ושוקולד לבן, קראק פאי וקצפת לא מועוד רבים - אבל כמובן שאין תלונות, כי החיבור הזה לא רק מוצלח בטעמיו, אלא גם מרהיב בצבעיו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
ישנם מתכונים רבים לעוגות בחושות, והם לרוב מתחלקים לשניים – כאלה שהבסיס שלהם מורכב מהקצפת החמאה והסוכר, וכאלה שהבסיס שלהם שמן קנולה.
אבל אני מצאתי את עצמי מתבאס כשאני לא מרגיש את הארומה של החמאה בעוגה הבחושה שלי, אבל גם מצליח מתאכזב מהמרקם הדחוס של העוגות הבחושות כשהשמן אינו נוכח בהם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
הקוטביות הזו הביאה אותי לנסח מתכון חדש של עוגה בחושה, המשלב בין היתרונות של החמאה לבין יתרונותיו של השמן.
שום דבר לא הומצא פה: מתכונים רבים מנסים לפצח את האיזון המתאים בין השמן לחמאה ואני מקווה שאת השילוב שלי תאהבו - כי אני עפתי עליו.

עוגה בחושה עם משמש צלוי ופיסטוק

המצרכים (ל-2 תבניות פס בגודל 8X20):
למשמשים הצלויים - 5 משמשים, חתוכים לחצאים 1/2 כוס רום כהה או וויסקי 4 כפות סוכר
למלית העוגה - 180 גר' חמאה 300 גר' סוכר חום דמררה 2 ביצים 4 כפות רום כהה או וויסקי 6 כפות שמן קנולה גביע שמנת חמוצה (200 מ״ל) 200 גר' קמח לבן 1/2 כפית אבקת אפייה 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח שולחן 120 גר' מחית פיסטוק טבעית
להגשה - 1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה (250 מ״ל) 4 כפות סוכר לבן
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
5 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות, ומרפדים את התבניות עם נייר אפייה ומתחילים בהכנת המשמשים.
  2. צולים את המשמשים - חותכים את המשמשים לשניים, ומעבירים אותם לתבנית פיירקס (ללא הגרעין) עם חצי כוס רום כהה או וויסקי וסוכר לבן מפוזר מעל. את התבנית מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור ל-10 דקות. לאחר 10 דקות מורידים את נייר האלומיניום ומחזירים את התבנית עם המשמשים בחזרה לתנור לצלייה של 10 דקות נוספות.
  3. מכינים את מלית הפיסטוק - בזמן שהמשמשים בתנור מתחילים בהכנת מלית הפיסטוק. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקציפים את החמאה והסוכר החום עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. מנמיכים את מהירות המיקסר למינימום, ומוסיפים לתערובת התפוחה את הביצים, רום כהה או וויסקי ושמן קנולה. לאחר שכל החומרים מתאחדים מוסיפים גם את השמנת החמוצה.
  4. מוסיפים למלית המאוחדת את הקמח הלבן, אבקת האפייה, המלח וגם 120 גר' של מחית פיסטוק טבעית.
  5. מעבירים שכבה ראשונה של מלית העוגה לתבנית, ומסדרים מעליה קומה של חצאי משמשים צלויים. את הקומה הזאת מכסים בעוד מלית מעוגת הפיסטוק, ועליה מסדרים שכבה נוספת של משמשים צלויים. מכסים את השכבה השנייה במלית פיסטוק.
  6. מכניסים את העוגה לתנור חם ל-45 דקות, או עד שנועצים קיסם במרכז העוגה והוא יוצא יבש או עם מעט פירורים. לאחר שהעוגה מוכנה, מניחים לה להתקרר מעט בטמפרטורת החדר.
  7. המלצה - הוספת הקצפת היא כמובן בגדר המלצה כי העוגה מושלמת גם לבדה, אבל זו המלצה חמה – מקציפים 250 מ״ל שמנת מתוקה עם סוכר לבן עד לקבלת קצפת חלקה ויציבה, אבל לא יותר מדי קשה (חשוב שהקצפת תהיה אוורירית).
  8. מגישים בטמפרטורת החדר עם כף קצפת קרירה מעל.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל