לקובי רובין יש את ג'וב החלומות - הוא אוכל, שובע ומשלמים לו לספר אם זה היה טעים. רובין, המוכר יותר בשם "המונה טועם", הוא נהג מונית ותיק והוא גם מבקר אוכל רחוב. עכשיו, הוא מגיע עם הטור שלו ל-ynet: בכל שבוע הוא יביא את הרשמים שלו על דוכן אוכל רחוב אחר או מסעדת פועלים טעימה, כשהמוטו - אוכל זול שאפשר לחטוף על הדרך.
ואיך זה בעצם קורה? כשרובין אוסף נוסעים במונית שלו ומגיע איתם לעיר שהוא לא מכיר, הוא מתחקר אותם, אוסף מידע וזוכר תמיד שהסודות קולינריים הכי כמוסים נמצאים אצל המקומיים. "בתור נהג מונית הרבה שנים ובתור פטפטן מקצועי, אני בדרך כלל מפטפט עם האנשים במונית ודולה מהם אינפורמציה לגבי דוכני אוכל רחוב ומסעדות שנמצאים בקרבת מקום. גיליתי ככה שכיות חמדה של אוכל רחוב נהדר, של סבתות ובאבות שמכינים מאכלים טעימים כבר עשרות שנים. זה גורם לי הנאה גדולה למצוא את המקומות האלה, אני עסוק תמידית בחקירה ותשאול".
2 צפייה בגלריה
קובי רובין המונה טועם
קובי רובין המונה טועם
קובי רובין, "המונה טועם"
(צילום: מתוך הסרטון)
אז מה אתה יותר - נהג מונית או מבקר מסעדות?
"הייתי אומר שאחרי כל כך הרבה שנים שאני עושה את שני הדברים - אני גם וגם. כמובן שקודם כל אני נהג מונית כי זו הפרנסה העיקרית שלי. אבל הפרנסה המשנית שלי זה 'המונה טועם', ואני נהנה משני הדברים באותה מידה".
כשאתה מגיע למקומות מזהים אותך? נותנים לך יחס מיוחד?
"יש מקומות שבהם זהים אותי כי הם עוקבים אחריי כבר מספיק שנים, אבל זה לא קורה יותר מדי. ברוב המקרים לא מזהים אותי וזה נותן לי הזדמנות 'נקייה' להגיע טאבולה ראסה, לבדוק את המקום, לאמוד את המקום וליהנות ממנו. אני גם בא ברוח של פירגון, ומי שרוצה ליצור איתי קשר בהמשך ולספר לי על מקומות של אוכל רחוב, אז אפשר למצוא אותי גם בפייסבוק וגם במסנג'ר".
ואתה נוהג לאכול מאכלים שבדרך כלל ידועים כמאכלים משמינים, איך אתה מסתדר עם הקלוריות?
"אני רוכב על אופניים, וגם יש לי מתקן אופניים על המונית, אי אפשר לפספס את זה. אני דואג לרכוב על אופניים, ברכיבה אני שורף קלוריות ודואג גם לבריאות. יש ימים של טעימות ארוכות שאחרי זה אני חייב לרכב על האופניים, חייב להוציא את הקלוריות החוצה ולשחרר את הגוף".
איזה אוכל רחוב אתה הכי אוהב?
"זה לא נגמר, אני לא יכול להצביע על מאכל מסוים, כולם היו בניי. אין מאכל ספציפי שאני יכול להגיד לך שאותו אני הכי אוהב. כמובן שלפעמים אני מגלה מקומות נהדרים שנותנים אחלה תמורה לכסף, ולמעשה כל הטור של 'המונה טועם' בנוי על אוכל זול. אני חושב שרוב האוכלוסייה, כמוני, קודם כל מחפשים את המחיר לפני כל דבר אחר. אנחנו קודם כל קונים את המחיר לפני שאנחנו קונים את מה שאנחנו אוכלים. אז בשורה התחתונה אין לי העדפה מסוימת, ובכל תחום יש לי את המקומות המועדפים עליי שאותם אני אחשוף בטורים הבאים שלי כאן, לטובת כל המדינה".
בוא נדבר ביזנס: גם עסקי המסעדות וגם עסקי המוניות נפגעו בתקופה האחרונה. איך אתה חווה את זה משני הצדדים?
"במונית אני עובד את אותה כמות של שעות והירידה שאני חווה היא של 50 אחוז, זו מבחינתי פגיעה מאוד מאוד קשה. בתחום המסעדנות אני מרגיש שאנחנו בדרך לאוכל הרבה יותר זול, כי גם ככה אנשים מחפשים אוכל זול, גם אני מחפש אוכל זול כל הזמן. שימי לב - פחות סטריט פוד, יותר אוכל רחוב".
2 צפייה בגלריה
המונה טועם פלאפל רצון
המונה טועם פלאפל רצון
אוכל רחוב זול, "פלאפל רצון"
(צילום: קובי רובין)
אז מחר יעלה הטור הראשון שלך אצלנו, ועל המוקד פלאפל רצון בתל אביב. איך היה שם?
"תקראו מחר, אבל בגדול אני יכול להגיד שלפלאפל רצון יש חשיבות במיקום שלו, מרכז תל אביב, כי במחיר הנהדר של שישה שקלים לא מוצאים כאן באזור הרבה אפשרויות. וגם יש שם מוטו - לא לשגע את בעל הבית - תבוא, תאכל, תלך. אנשים רוצים לשבוע בזול והם ימשיכו לחפש מקומות שאפשר לשבוע בהם בזול, גם אני בעצמי מחפש לשבוע בזול כשאני ברחובות, בכבישים או בדרכים".