חזק בקונספט: מסעדות חדשות ובתי קפה חדשים צריכים לרוב להמציא משהו חדש, משהו מסעיר, משהו שעוד לא היה. והיום, במצב המסעדות הנוכחי בארץ, זה לא רק מתחייב אלא גם קשה פי כמה. למה? כי קונספט עולה כסף, שגם ככה לא ברור אם תצליחו לראות אותו בחזרה.
בשבועות האחרונים אפשר לראות מגמה ברורה של קונספטים מובהקים למקומות חדשים שנפתחו ברחבי הארץ: בר שמגיש רק משקאות ג'ין, בר משקאות וסלטים על בסיס אסאי, מקום שמגיש רק כנאפה, מסעדת שמוציאה את כל המנות שלה מתוך טנדור (טאבון ענקי) ועוד. הרעיון ברור - למקד את תשומת לב הלקוח בקונספציה, ולתת לה לדבר בשם המוצר.

20 צפייה בגלריה
כותרות ביניים
כותרות ביניים
(איור: גרפיקה ynet )

שיינע

בר מסעדה אינטימי שפתח לאחרונה השף אסף גבאי יחד עם בת זוגו, נטלי גבאי, ומשלב בין המטבח המרוקאי לזה המזרח-תיכוני, עם נגיעות מהמטבח הדרום-צרפתי והגרמני. מטבחים אותם פגש גבאי במהלך עבודתו במסעדות כמו "רוקח 73" ו"רוקח בנמל", ואף אצל השף כריסטוף דופו במסעדת Les Bacchanales שבצרפת. במסעדה, השוכנת ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, יש חלל ישיבה פנימי ובו שולחנות ובר קטן, ובחלק החיצוני ישנה מרפסת הפונה לרחוב עצמו.
20 צפייה בגלריה
שיינע
שיינע
שיינע
(צילום: אפיק גבאי)
ומה בתפריט? מנות נאות כמו טרטר שייטל עם חלמון שליו וצלפים (58 שקלים), ראשונות כמו פסטייה דגים (48 שקלים) וסלט לחם (52 שקלים) ולעיקרית, מציע גבאי מול מרינייר עם צ'יפס (88 שקלים), באקט סרטנים ותירס גילי (88 שקלים), מחבת שרימפס ביין לבן, ספגטי וונגולי (124 שקלים), קציצות דגים וגם שייטל וסינטה פרוסה.
בזמן ההרצה המקום פועל בשעות הערב בלבד, ולאחר סיום תקופת ההרצה ייפתח גם בשעות הצהריים.
נחלת בנימין 59 תל אביב, 03-5627143, לא כשר

סושי זושי

רשת מסעדות סושי חדשה שפתחה בתל אביב את הסניף ה-13, אחרי 12 סניפים הפועלים בפולין ובלונדון. הרשת קיימת 13 שנה, ומציעה סושי במילוי דגים ובשר ברווז, וגם מרקים כמו טום קאי ומנות בשר עיקריות כמו ברווז צלוי ברוטב סויה ותפוזים, סשימי טורו ועוד.
השפים העובדים בסניף הישראלי - בדומה לשאר הסניפים בעולם - עוברים הכשרה מקצועית ביפן טרם תחילת פעילותם בסניף. הסניף עצמו שוכן בבניין היסטורי ברחוב הרצל, בחלל שגודלו 170 מטרים, והוא מחולק לשני חללים.
הרצל 2 תל אביב, לא כשר

Gin Club Supreme

בפינת הרחובות קינג ג׳ורג' ושלמה המלך בתל אביב, נפתח לאחרונה בר הג'ין הראשון בישראל. במקום, למעלה מ-300 סוגי ג'ין ומגוון רחב של מי טוניק. 


את המקום פתחו יונתן גרינברג (הבעלים של "קפה סטריטס" ו"בר דנים"), דן קרייצר ויובל סופר (הבעלים של "גסט רום") ודן ברק ורועי וולדמן (הבעלים של T house), שיצרו שם מקדש ג'ין עם מוזיקת פאנק ו-20 מקומות ישיבה. המקום עצמו, מעוצב בעיצוב בהשראת תרבות ה-Blacksploitation האפרו אמריקאית בארצות הברית של שנות ה-70.
קינג ג'ורג' 83 תל אביב, לא כשר

הצפון הישן

במקום שבו פעל עד לא מזמן בית הקפה "ג'רמיה", נפתח לאחרונה בר אוכל חדש שנמצא כעת בתקופת הרצה. את המקום פתחו שלושה יזמים: דוד לנדבר, איתי שפירא ("פיאצה" לשעבר) וניסן לרידו, שחזר ארצה אחרי שהות ארוכה בחו"ל ומשמש כיום גם כסמנכ"ל הקריאייטיב של רשת מלונות בראון.
השלושה, החליטו להתמקד בחלק הכיפי של עולם המסעדנות - חיי הלילה, ולכן המקום החדש ייפתח מדי יום בשעה 18:00 בערב, ולאחר סיום תקופת ההרצה גם יציע בראנץ' בסופ"ש.
תפריט ההרצה מציע מנות קטנות לחלוקה למרכז השולחן ביניהן צ׳יפס פולנטה, ברוסקטת שווארמה המוגשת על פרוסת קובנה, סלט שוק עם גבינה עטופה בקדאיף, פלאפל מחצילים שרופים וגבינת המאירי עם צזיקי ועוד.
בימים ראשון עד חמישי יש אחר הצהריים happy hour שווה, במסגרתו כל האלכוהול נמכר ב-50% הנחה, ותפריט האוכל מוצע ב-30% הנחה.
דיזינגוף 306 תל אביב, לא כשר

LeLa

בית המאפה של המסעדנית לילי בן שלום, המוכרת גם מהעונה הראשונה של הריאליטי "משחקי השף". בן שלום, שרק לא מזמן סגרה את המסעדה המשפחתית בבעלותה, "ראצ'ה" - שפעלה בשכונת נווה צדק אחרי שהעתיקה את מיקומה מירושלים, פתחה את המאפייה שלה בלב שוק הכרמל ומציעה שם מאפים מהמטבח הגיאורגי.
20 צפייה בגלריה
ללה
ללה
(צילום: יח"צ)
אפשר למצוא שם מאפים כמו אימרולי 4 גבינות (22 שקלים), אצ'רולי עם ביצה (28 שקלים), חינקאלי (18 שקלים עבור 3 יחידות) וחצ'פורי במילויים שונים כמו תרד, שעועית אדומה או גבינות (16-14 שקלים). כל המאפים מיוצרים בשיטות מסורתיות על ידי בן שלום ובשלניות ממוצא גיאורגי העובדות במקום.
20 צפייה בגלריה
ללה
ללה
(צילום: יח"צ)
מלבד המאפים המלוחים, יש שם גם קינוחים גיאורגיים מסורתיים כמו צ'ורצ'חלה, עוגת אגוזים, פחלאווה במילוי תפוחים וקינמון ועוגיות טחינה במילוי דבש, קרמל ואגוזים. במקום, פועלת גם מעדנייה גיאורגית שמציעה מבחר ריבות, גבינות, מאפים קפואים לחימום בתנור הביתי, תבלינים, קינוחים ויינות.
חבשוש 42 תל אביב, 03-6041244‏, כשר

השוקה

מסעדת שוק חדשה שנפתחה בשוק לוינסקי, ובה אפשר לזלול בעיקר שקשוקה, אבל לא רק. השקשוקות, שאת כולן אגב אפשר לקבל גם בגרסה הטבעונית, מוגשות במקום בתוך מחבתות אישיות יחד עם לחם אחיד קלוי וטחינה.
בתפריט, שקשוקה במספר גרסאות דוגמת שקשוקת עגבניות טריפוליטאית עם פלפל צ'ומה (38 שקלים), שקשוקה פרימוורה איטלקית עם חצילים וגבינה בולגרית (45 שקלים), שקשוקה ירוקה עם מנגולד, תרד וגרגירי חומוס (40 שקלים) ויש גם שקשוקת קארי עם קרם קוקוס.
מלבד שקשוקות יש במקום גם מטיאס המוגש עם שמנת חמוצה, לימון כבוש, עגבניות צלויות ומקלות לחם (35 שקלים) וכופתא הודית עם עדשים כתומות וטופו ברוטב סלק (35 שקלים).
לוינסקי 33 תל אביב, 03-9735545‏, כשר

Sambazon

"סמבזון", למי שלא מכיר, הוא מותג האסאי מברזיל שהחל את דרכו לפני 20 שנה בקליפורניה. לפני שנתיים המוצר יובא לישראל, ולפני שבוע היזם והיבואן הרשמי, גל ארגמן ושני שותפיו - בן זנזורי ולי (לולו) קום שאחראית על ניהול המותג, פתחו בית קפה חדש בשוק הכרמל הפועל על פי קונספט חדש של אסאי קפה שבו כל התפריט מבוסס על אסאי אורגני תוצרת ברזיל.
20 צפייה בגלריה
סמבזון
סמבזון
סמבזון
(צילום:יח"צ)
אפשר לאכול מנות בריאות המבוססות על אסאי ומוגשות בתוך קערות קוקוס רב פעמיות או בכלים חד פעמיים מתכלים מעמילן תירס (48-32 שקלים).
בין היתר, תוכלו למצוא שם סלטים מיוחדים המוגשים בתוספת רטבים על בסיס אסאי (46-38 שקלים), סמודי בטעמים שונים, מיצים טבעיים לא שגרתיים שמגיעים עם קשים מבמבוק וגם קפה אורגני.
במקום מקדמים ערכים חברתיים כמו קיימות (עבודה הוגנת ל35,000 משפחות חקלאים), נראות וטעם (גם סופר פוד אורגני וגם מצטלם טוב לסטורי) ובריאות. במקום גם מוכרים ערכות להכנה בבית, כולל מתכונים. ברזיל מעולם לא הייתה קרובה יותר. קדימה לג'ונגל.
השומר 1 תל אביב, 050-7498177‏, לא כשר

סנדוויץ' פוסט

אחרי 20 שנות פעילות, הסנדוויצ'יה הנתנייתית הוותיקה פותחת סניף בתל אביב. את הסניף החדש ינהל ציון חכמון, בנו של שמעון חכמון, מי שהקים את ה"פוסט" הנתנייתי ב-1999.
20 צפייה בגלריה
ניוז סנדוויץ טוניסאי
ניוז סנדוויץ טוניסאי
סנדוויץ טוניסאי
(צילום: יח"צ)
בדומה לסניף בנתניה, גם כאן מציעים סנדוויץ' טוניסאי (30 שקלים), מעורב ירושלמי עם טחול, חזה עוף ולבבות (36 שקלים) ושקשוקה המוגשת עם בגט חם שנאפה במקום (29 שקלים).
לילינבלום 21 תל אביב, 050-9000024, כשר ללא תעודה

טנדור

מסעדה חדשה שנפתחה לאחרונה במתחם "שרונה מרקט", ובה כל הבשרים נצלים בתוך טנדור - תנור עתיק שבנוי מאבני חימר ואבני שמוט, בו תולים את השיפודים בצורה אנכית, מה שמאפשר צלייה עדינה.
20 צפייה בגלריה
ניוז טנדור
ניוז טנדור
(צילום: שני ברי)
ומה בתפריט? קבב כבש עם בצל, סומק ורוקט, סלט עגבניות פיקנטי וחצילים (42 שקלים), פרגית בקארי עם סלט כוסברה, צ'אטני פיסטוק ועמבה הודית (42 שקלים) וקבב כבש עם חצילים טנדור, סלט חסה, עגבניות וטחינה (42 שקלים). כל המנות מוגשות בתוך פיתה או בצלחת לצד תוספת אורז או פריקה.
שרונה מרקט, לא כשר

טש וטשה

החמארה הגרוזינית משוק הפשפשים ביפו העתיקה את מקומה למתחם התחנה, למבנה הכולל בר אוריינטלי, מסעדה גיאורגית ודוכן פאסט פוד הנקרא "חצ'אפורי אקספרס".
20 צפייה בגלריה
(צילום: בר איילון)
מיקי מיראל, שפתח את המסעדה ב-2016, ממשיך לערוך חאפלות גיאורגיות עד השעות הקטנות של הלילה עם הרבה אלכוהול, ריקודים ומוזיקה.
לרגל המעבר, תפריט המסעדה חודש ועודכן על ידי השפית בלה חנן והורכבה תוכנית אומנותית הכוללת ערבי מוזיקה וריקודים גיאורגיים מסורתיים.
מתחם התחנה תל אביב, 03-6771373, לא כשר


20 צפייה בגלריה
כותרות ביניים
כותרות ביניים
(איור: גרפיקה ynet )
מתחם שופ טיים
פתח תקווה מתחדשת במתחם קולינרי שנפתחם בימים אלה. המתחם, משתרע על פני 5,000 מטרים וכל העסקים הפועלים בו כשרים.
בינתיים, פועלים במקום הבר האירי "פטריקס", מסעדת "ויוינו", יוגורטיית "תמרה", וסניף של רשת היינות - "יין בעיר". בעתיד הקרוב ייפתחו כאן גם "ממפיס", ג"'ט לג", "בני הדייג", "מקסיקנה", מסעדת השף של שגב משה, בית הקפה "פקטורי", "סודוך" וסניף של Walk a way.
רמת סיב, פתח תקווה

20 צפייה בגלריה
כותרות ביניים
כותרות ביניים
(איור: גרפיקה ynet )

באשר פרומז'רי

רשת "באשר פרומז'רי״ פותחת סניף חדש, הפעם בקניון עזריאלי מודיעין. זהו הסניף השניים עשר של הרשת והוא מתפרס על פני 60 מטרים. יש במקום 20 מקומות ישיבה ואפשר לשבת במקום ולהזמין פלטת גבינות ויין.
20 צפייה בגלריה
באשר
באשר
באשר
(צילום: ירון ברנר)
לרגל הפתיחה תוכלו להנות מהטבת הצטרפות למועדון בשווי 25 שקלים למימוש בקנייה הבאה.
לב העיר 2 מודיעין מכבים רעות, כשר

20 צפייה בגלריה
כותרות ביניים
כותרות ביניים
(איור: גרפיקה ynet )

NONO

המסעדה האיטלקית מהוד השרון פותחת סניף חדש, הפעם בהרצליה. המקום החדש הוא מתחם שכולל את המסעדה האיטלקית ואת מימי פטיסרי, שם אפשר למצוא דברי מאפה, קינוחים ולחמים.
המקום נמצא בתקופת ההרצה ופתוח רק בשעות הערב, ובהמשך יפעל גם בשעות הצהריים. התפריט מציע פיצות ופסטות בדומה למה שאפשר למצוא בסניף שבהוד השרון, ביניהן פיצה ספייסי פפרוני (71 שקלים) ופיצה פארמה עם גבינת פרובלונה, פרשוטו וקרעי מוצרלה (72 שקלים). בגזרת המנות הראשונות יש קרפצ'יו בקר וארנצ'יני, ומבחר הפסטות כולל ניוקי פולנטה א-לה רומנה (63 שקלים), מזלונה בולונז טלה ועוד.
אריק איינשטיין 3 הרצליה, 09-8353600, לא כשר

לילות ביירות

"לילות ביירות" היא חמארה חדשה שנפתחה בכפר סבא השייכת לבני הזוג השף שלומי בן שימול והשחקנית לשעבר והעיתונאית מיכל טראוריג. המסעדה ממוקמת בלב אזור התעשייה בכפר סבא, יש בה 30 מקומות ישיבה וכל האוכל שמוגש במקום מבושל על גריל פחמים.
20 צפייה בגלריה
לילות בירות
לילות בירות
לילות בירות
(צילום: נמרוד כהן)
המקום פועל עכשיו רק עד שעות אחר הצהריים, ובתום תקופת ההרצה יפעל גם בערבים, ויוגשו בו מנות טאפס לצד אלכוהול. את האווירה במקום יוצרת מוזיקה ערבית והתפריט מציע דגים, בשרים וגם עופות שלמים הנצלים על מתקן רוטיסרי שממקום מעל גריל הפחמים (חצי עוף על חומוס - 63 שקלים).
20 צפייה בגלריה
לילות ביירות
לילות ביירות
לילות ביירות
(צילום: נמרוד כהן)
יש בתפריט גם נקניקיות מרגז ונקניקיות טחול שבן שימול מכין במקום וגם שיפודי מולארד, כבש על שיפוד (41 שקלים) ועראיס (49 שקלים) המוגשים על גבי צלחת לצד ירקות שנצלו על הגריל. בהזמנת מנה עיקרית מקבלים במקום גם פיתות ושני פתיחים לבחירה ביניהם סלט טאבולה, חומוס גרגרים וסלט כרוב. ישנה גם אפשרות להזמין במקום מנות בפיתה עם כבש, עם קבב, עם שקדי עגל או עם אנטרקוט (53-33 שקלים). בעתיד הקרוב המקום יהפוך לכשר עם תעודה.
התע"ש 24 כפר סבא, 09-8356655, כשר ללא תעודה

סוסו אנד סאנס

רשת ההמבורגריות מתרחבת, ופתחה לאחרונה סניף נוסף בהוד השרון. זהו הסניף ה-12 במספר של הרשת, שמצטרף לסניפים הוותיקים בתל אביב, חולון, רמת השרון, הרצליה, רחובות, גבעתיים, ראשון לציון וקרית ביאליק.
20 צפייה בגלריה
טעימות המבורגרים
טעימות המבורגרים
(צילום: יהודה נהר)
לאורך תקופת ההרצה המקום יהיה פתוח החל מהשעה 17:00 בערב, ובהמשך ייפתח גם משעות הצהריים.
דרך רמתיים 24 הוד השרון, לא כשר

20 צפייה בגלריה
כותרות ביניים
כותרות ביניים
(איור: גרפיקה ynet )
Hot pot old Beijin
בכפר ורדים החל לפעול מיזם אוכל שמביא לנו את הארוחה הסינית המסורתית בשם HOT POT. מי שאחראית על הבשורה הקולינרית הזו היא נגה נגב ברנע. את הקדרה הבוערת הזאת היא פותחת בימי חמישי ושישי בערב והגעה למקום דורשת הזמנה מראש כי הוא יכול להכיל רק 12 סועדים.
20 צפייה בגלריה
ניוז הקדרה הבוערת
ניוז הקדרה הבוערת
הקדרה הבוערת
(צילום: יח"צ)
כשתגיעו תגלו שבכל שולחן יש סיר מיוחד שנגה הביאה מסין, ואז תוכלו לבחור בין הסיר הסצ'ואני עם שני סוגים של מרקים לבין הסיר הקוריאני שמגיע יחד עם פלנצ'ה. בתוך הסיר יש מרק שמתבשל 5 שעות על גחלים לפני שהוא מונח על השולחן. ליד הסיר נגה מגישה 3 סוגי בשר, פירות ים וכיסונים סיניים שהיא מייצרת בעבודת יד עם מגוון מילויים, טופו, 3 סוגי אטריות סיניות ולפעמים יש גם עלי אורז ממולאים ולחם סיני מיוחד.
סך הכול מקבלים 15-16 מרכיבים שכל סועד תובל במרק לשם בישול קצרצר. בנוסף למרכיבים אלו ממתינים על השולחן 9 רטבים שונים בתוכם אפשר לטבול את האוכל המוכן. הארוחה מתחילה בשעה 19:00 עם הסבר על השיטה, על הסיר ועל המרכיבים. בסיום הארוחה יש טקס תה סיני עם תה פרחים שנגה מביאה מסין. מחיר הארוחה (כולל קינוח ושתיה קלה) הוא 190 שקלים לסועד.
כפר ורדים, ‏055-8858810‏, לא כשר

כנאפה תלפיות

מגפת הכנאפיות מגיעה גם לחיפה: בשוק תלפיות נפתח מקום חדש המגיש כנאפה במנות אישיות בצלוחיות נירוסטה שיושבות בתוך מגש עץ. גם כאן, בדומה ל״יאפא כנאפה״ שהתחילו את הטירוף, מעל שערות הקדאיף מניחים גלידה טורקית ופיסטוק. מנה ללא גלידה עולה 20 שקלים ומנה בתוספת גלידה תעלה לכם 25 שקלים.
סירקין 29 חיפה, 0546366611, לא כשר

עלמה ספנסר

בקרוב יפתח ברמת החייל לאונג' עסקי ופרטי. על תפריט האוכל שיוגש במקום יהיה אחראי יואב בלימן (“פרידה קאלו“, “מטבח לילה”).
הברזל 27 תל אביב

בקטע צרפתי

"ת-ארוחה צרפתית" הוא פרויקט קולינרי שיושק ב-3/11 ויימשך שבוע ימים. בפרויקט ייקחו חלק שש מסעדות בתל אביב, שיפגישו את הקולינריה הישראלית ואת היצירתיות עם האומנות הצרפתית הקלאסית.
20 צפייה בגלריה
תארוחה
תארוחה
ת-ארוחה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
את הפרויקט מובילים השפים אביב משה ("מסה"), אביבית פריאל ("אוזריה"), קובי בכר ("פסטל") גיל דהן ("קיטשן מרקט"), מוטי טיטמן ("מלגו מלבר") ואילן מזרחי ("דקא"), שהכינו מנות בהשראת יצירות אומנות צרפתיות קלאסיות. כל אחד מהשפים יגיש את המנה שלו במסעדה, לצד הבירה הצרפתית Blanc 1664, נותני החסות לאירוע.
סייעה בהכנת הכתבה: שרון ליפקינד