ההיצע של המסעדות בארץ כולל הכל מהכל: יש לנו מזללות, אוכל רחוב, מסעדות שף, בתי קפה, סטייק האוס, המבורגריות טרטוריות איטלקיות, מסעדות קונספט, מסעדות פועלים, מסעדות שוק ועוד ועוד. ובתוך כל זה, בדרך כלל מי שבולט אלה המסעדות שאתם קוראים עליהן בעיתון, רואים אותן בפיד באינסטגרם או - אם אתם בעניינים - אז גם תדעו שיש סביבן "הייפ".
33 צפייה בגלריה
מתחת לרדאר: הקרפ סוזט של מסעדת "אסתר"
מתחת לרדאר: הקרפ סוזט של מסעדת "אסתר"
מתחת לרדאר: הקרפ סוזט של מסעדת "אסתר"
(צילום: ירון ברנר)
אבל מה עם כל אותן מסעדות נהדרות שלא מציעות מנות ויראליות, ולא מארחות סלבס ליום הולדת? ויש כאלה לא מעט, ואלו מסעדות טובות שפועלות מתחת לרדאר ללא מערך משומן של יחסי ציבור. בחרנו כאן את אלה ששומרות על עקביות ומציעות אוכל טוב, שירות ידידותי וגם אווירה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
33 צפייה בגלריה
אוכל טוב ואווירה מושלמת: "הרואה בקפה"
אוכל טוב ואווירה מושלמת: "הרואה בקפה"
אוכל טוב ואווירה מושלמת: "הרואה בקפה"
(צילום: רני גוב)


מיט בר "נקסט דור"

ה"מיט בר" היא מסעדת בשר מיתולוגית, שפתחו האחים שלומי ב-1994 בשדרות חן בתל אביב, בימים שבהם כיכר רבין עוד נקראה כיכר מלכי ישראל.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

ה"נקסט דור" שלה הוא בר שנפתח כמה שנים אחרי כן, ויש בו אוכל טעים ואווירה קלילה וחצופה, אליו מגיעים לא רק בגלל הבשר, אלא גם (ובעיקר) בזכות האווירה והאפשרות לאתנחתא אלכוהולית וכריכים מושקעים (72-48 שקלים). לרעבים ולמביני עניין, מציעים שם גם מנה של אנטרקוט פרנקלין במשקל 150 גרם בציפוי תערובת תבלינים שעובר עישון ארוך בתנור (56 שקלים). ביג לייק.
33 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

שדרות ח"ן 56 תל אביב, 054-7080900, לא כשר

אסתר

הנה מסעדה שפועלת מתחת לרדאר, וכדאי לכם מאוד להכיר: המסעדה המשפחתית, שנמצאת בבעלותם של בני הזוג טלי והשף איציק בר סימן-טוב, היא אחד מהמקומות היותר כיפיים שפועלים באזור של יהוד והסביבה.
33 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

על הניהול במקום אחראית טלי, והאוכל נמצא באחריותו של איציק - בוגר בית הספר לבישול שעבד בעברו במסעדה בעלת 3 כוכבי מישלן בפריז, ובהמשך אף שימש כשף של מסעדת ״קלודין״ המיתולוגית שפועלת עד היום בצומת סביון.
33 צפייה בגלריה
איציק בר סימן-טוב
איציק בר סימן-טוב
איציק בר סימן-טוב
(צילום: ירון ברנר)
התפריט במקום מגוון, וכולל מגוון מנות מהמטבח הצרפתי הקלאסי: יש שם, למשל, מבחר בראנצ'ים (75-60 שקלים), עסקיות שבת (115-105 שקלים), עסקיות אמצע השבוע ותפריט ערב שמורכב ממנות כמו כרוב ממולא באורז וצימוקים אוזבקיים (39 שקלים), הרינג הולנדי עם בצל כבוש ותפוחי אדמה (42 שקלים), מחבת שרימפס ברוטב של פפריקה מרוקאית (90 שקלים), טלה צלוי על העצם (90 שקלים) ועוד. והמלצה שלנו: אל תוותרו על קינוח הקרפ סוזט המושלם שמגישים שם.
33 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

דרך העצמאות 8 (בחצר) יהוד, לא כשר

השכן

מסעדת הצהריים של גדעון בן עזרא שפועלת באבן גבירול בתל אביב במשך שש השנים האחרונות, ומציעה אוכל ביתי, מושקע ובריא הכולל גם מנות טבעוניות ונטולות גלוטן.
33 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

בשעות הבוקר, יש במקום קפה וכריכים, ובצהריים מציעים שם עסקית משתלמת ומהירה (52-45 שקלים), המשתנה מידי יום (התפריט מתפרסם בדף הפייסבוק מידי יום) ומורכבת ממנה עיקרית, תוספות ללא הגבלה וגם מנה ראשונה ושתייה.
33 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)

בין העיקריות יש קציצות דג בלימון כבוש, קובה פטריות ברוטב דלעת, גירוס פרגית בבצל וכמון ותבשיל חיטה יווני עם תרד הנקרא "ספנקריזו". בגזרת התוספות תוכלו למצוא, בין היתר, גם אורז ביראני (אורז הודי מתובל) ותפוחי אדמה אלו מטר, מהמטבח ההודי גם כן.
אבן גבירול 8 תל אביב, 074-7024068‏, כשר

ענתי

ביסטרו שכונתי ותיק הפועל ברחוב כצנלסון בגבעתיים, שמגיש מנות נדיבות ומארח את תושבי העיר הפוקדים את המקום בנאמנות רבה. התפריט ב"ענתי" מציע מנות לילדים, ארוחות בוקר ומנות קלאסיות כמו סלט קיסר עוף (49 שקלים), מנות אופנתיות יותר כמו עראיס (39 שקלים) וגם כבד עוף (52 שקלים) וסלופי ג'ו. בצהריים, אפשר למצוא שם גם עסקיות ב-32, 38 ו-44 שקלים (כולל שתייה) אליהן אפשר להוסיף מנה ראשונה תמורת 12 שקלים.
כצנלסון 63 גבעתיים, 03-6700635, לא כשר

מנזה אוכל ביתי

מסעדת ״מנזה״ של השף רועי שדור, הפועלת באזור הבורסה ברמת גן, היא מסעדת צהריים שמציעה תפריט יומי קבוע המשתנה מדי יום. המסעדה קרויה על שם המקום האהוב על שדות, בו נהג לסעוד לא מעט כשהיה סטודנט - "המנזה", באוניברסיטת בר אילן.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

התפריט היומי מתפרסם מדי יום בעמוד הפייסבוק של המסעדה, ובכל יום ישנו מבחר מנות קבוע שכולל גם מנות טבעוניות וגם מנות ללא גלוטן. בין היתר, מצאנו שם קדירת עוף בשורשים, סופריטו בקר עם כמה סוגי פטריות, חזה עוף ענק וצרוב על הפלנצ'ה בקארי ירוק ובוטנים, מגוון סוגים של קובה, סלמון ברוטב מנצ׳ורין ועוד. בגזרת התוספות, יש שם תבשיל בורגול, כרוב אפוי בשמן זית וזעתר ועוד. מחירי כל המנות במסעדה נעים בין 60-45 שקלים.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: יהונתן בן חיים)

תובל 28 רמת גן, 050-7776620, כשר

לחם יין

ביסטרו שכונתי הפועל בלב שכונת מגורים ביהוד, וצמוד אליו פועלת גם קונדיטוריה המייצרת עבור המקום את המאפים והקינוחים.
33 צפייה בגלריה
מנות של בייגלה ופרצעל בארץ
מנות של בייגלה ופרצעל בארץ
(צילום: יח"צ)

במקום, שחוגג בימים אלה 20 שנות פעילות, יש אווירה לא מחייבת ותפריט הכולל מבחר של ארוחות בוקר ועסקיות צהריים (126-72 שקלים).
33 צפייה בגלריה
(צילום: דן פרץ)

יש שם גם תפריט סופ"ש מיוחד המוגש בימי שישי החל מ-18:00 בערב, וכולל מנות פסטה המיוצרות במקום, חריימה בורי וגם שניצל וינאי, המבורגר ופיצה.
דרך החורש 4, יהוד, 03-6321793, לא כשר


פיצקלי

בלב קיבוץ דן מסתתרת פנינה קולינרית מפתיעה למדי: במבט ראשון, היא יכולה להיראות כמו פיצרייה קיבוצית צנועה, אבל כשפותחים את התפריט של "פיצקלי", מתגלה איכות קולינרית ותפריט מגוון שלא היה מבייש אף מסעדה איטלקית שמכבדת את עצמה. בין היתר, יש שם מבחר ענק של פיצות עם תוספות יצירתיות (55-25 שקלים לפיצה, 25-2 שקלים לתוספות), ביניהן גם מחית כמהין, כמה סוגים של בשר ואפילו פירות ים.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: לין לוי)

מלבד הפיצות, מציעים שם גם סלטים, מאפים, טוסטים ופסטות, ביניהן גם פסטה קרבונרה מצוינת. והשוס: כל המנות כאן מתומחרות במחירים זולים במיוחד, זאת למרות גודלן וחומרי הגלם האיכותיים בהם משתמשים על מנת להכינן (52 שקלים). כמו גם, מציעים של לא מעט מבצעים לחיילים ולסטודנטים.
מחוץ לחלל בו פועלת המסעדה ישנה זולה מרווחת וכיפית המוקפת במדשאה ירוקה, שתאפשר לכם לאכול בשקט בזמן שהסועדים הקטנים מתרוצצים עליה בשמחה.
קיבוץ דן, 054-2105255‏, לא כשר

פלוגי

מסעדה איטלקית משפחתית הפועלת בפרדס חנה-כרכור, ומשקיפה לעבר חורשת אקליפטוסים שתגרום לכם להרגיש כאילו יצאתם לטיול בטבע. את המסעדה הקימו אריה פלוגי ובנו שאול, בוגר מסעדות בארץ ובאיטליה שאמון על הקו הקולינרי במקום.
ומה בתפריט? למנה ראשונה תוכלו להזמין כאן "פתיחת שולחן ים-תיכונית" הכוללת פוקצ'ה ונשנושים כיפיים בצד (62 שקלים ל-2 סועדים) ללכת על הארנצ'יני הקלאסי (45 שקלים) או על קרפצ'יו סינטה (56 שקלים).
בגזרת העיקריות, מציעים במקום פפרדלה דייגים שמורכבת מפילה דניס צרוב המונח על פסטה רחבה ברוטב עגבניות, צלפים ואנשובי (78 שקלים) או טורטליני סלק וריקוטה בחמאת כמהין ומרווה עם גבינת סנט-מור (68 שקלים). עוד תמצאו שם: מנות דגים, מנות טבעוניות, פילה עגל והמבורגר.
הגיבורים 16 בנימינה, 04-6389628‏, שני-חמישי, שבת 22:30-12:00, שישי 22:30-18:00, לא כשר

תטה

המסעדה של השף ניר פרומר, הנמצאת גם היא בפרדס חנה-כרכור מעל ל-15 שנה, נחשבת למוסד קולינרי שבו אפשר למצוא גם בשר לבן. במקום, שאינו פועל בשעות הערב (מלבד בימי שישי עד השעה 23:00 בלילה), מציעים נקניקיות נהדרות מבשר לבן, שניצל עגל ענק (שנחשב גם למנת הדגל של המקום) ומנות נוספות מהמטבח המזרח אירופאי.
33 צפייה בגלריה
מסעדת תטה השף השפך למלצר ניר פרומר
מסעדת תטה השף השפך למלצר ניר פרומר
(צילום: לין לוי)

בשורה טובה היא שיש שם גם עסקית (69 שקלים לארוחה), הכוללת רגל קרושה וכבד קצוץ למנות ראשונות (16 שקלים), וסטייק קוטלט לבן (99 שקלים בעסקית) או צוואר לבן (120 שקלים) - לעיקריות.
33 צפייה בגלריה
איפה תמצאו שניצלים טובים בארץ
איפה תמצאו שניצלים טובים בארץ
(צילום: יח"צ)
33 צפייה בגלריה
עסקיות במסעדות
עסקיות במסעדות
(צילום: ניר פרימר)

דרך פיקא 1 פרדס חנה כרכור, 04-6376401, לא כשר


הרואה בקפה

בית הקפה הוותיק ביותר באזור עמק חפר, המנוהל על ידי בני משפחה אחת, ומלא כמעט תמיד עד אפס מקום בסועדים שמגיעים בזכות התפריט הביסטרואי שמוגש כאן, הכולל מנות ענקיות וחלביות: שמונה סוגים של ארוחות בוקר, כריכים במילויים שונים (52-45 שקלים), סלטים (62-49 שקלים), פסטות, מנות ילדים ודגים.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בחוץ, יש חצר פסטורלית עם בריזה נעימה וסמוך למקום, באותו המתחם ממש, פועלת מאפיית "העוגות של שושנה", שידועה במאפים המשובחים שלה.
משק שיקלר כפר הרוא"ה, 053-9443952‏, כשר חלבי

הקוסקוס של גליה

מסעדה טריפוליטאית משפחתית הפועלת ביישוב תל מונד. המקום מתהדר בקוסקוס ביתי אמיתי, אותו מגישים שם בתוספת מרק טריפוליטאי, מרק מרוקאי או עם תבשילי טבחה בסלק ופקיילה - תבשיל תרד שחור מהמטבח הטוניסאי.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי אלטרמן)
כל המנות מגיעות כאן בתוספת מבחר סלטים (עם ריפיל חופשי), ואפשר להזמין גם קוסקוס עם דאבל מפרום מתפוח אדמה או מחציל ממולא בפרגית. מנה של קוסקוס עם מרק תעלה לכם כאן 33 שקלים, עם מפרום טבעוני תשלמו 37 שקלים, עם דאבל מפרום - 43 שקלים. יש גם דיל קוסקוס משפחתי שמיועד ל-6-5 סועדים, מחירו 150 שקלים והוא כולל גם סלטים, חמוצים וצ'ירשי.
הדקל 56 תל מונד, 09-8859900‏, כשר

סלטה

סלטה היא פינת חמד צבעונית ומלאת קסם, וגם מוסד קולינרי אהוב במיוחד על ידי תושבי רעננה כבר 20 שנה. התפריט במקום הוא נטול הבשר וכולל מגוון מנות טבעוניות, ותוכלו למצוא שם - בין היתר - לביבות תרד (39 שקלים), סלט סלמון (59 שקלים), "דג מרוקאי של אמא" (73 שקלים), ארוחות בוקר, כריכים ופסטות.
רמב''ם 10 רעננה, 09-7485983, כשר חלבי

33 צפייה בגלריה
כותרת ביניים
כותרת ביניים
(איור: גרפיקה ynet)

סזאר

בראסרי ותיק ואהוב על תושבי רחובות, שפועל באזור פארק המדע כבר לא מעט שנים וקרוי על שמו של סזאר כהן, שהיה הבעלים של בעל בית קפה מיתולוגי בטוניס שנקרא - CAFÉ DES AMI.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: מיטל סלומון)

התפריט כאן מציע מנות ראשונות כמו פיתה סאג׳ דרוזית ממולאת בטלה (31 שקלים), ומנות עיקריות כמו שניצל וינאי עצום בגודלו (67 שקלים) ועוד. מדי יום מתווספת לתפריט גם מנת ספיישל, ובשעות הצהריים תוכלו ליהנות כאן מעסקיות.
33 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

חיים פקריס 3 פארק מדע רחובות, 08-9465444, לא כשר

פרה פרה

מסעדת בשר הפועלת בגדרה, ששייכת לקצבייה הנמצאת גם היא באזור גדרה ונושאת את אותו השם. במסעדה, מצאנו נתחים שמביני עניין אוהבים כמו דנבר קאט, טיבון פורטר, אנטרקוט וסטייק ניו יורק (51-38 שקלים ל-100 גרם).
33 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)

חוץ מהסטייקים, מגישים במקום גם המבורגר בקר והמבורג טלה (79 שקלים), ואם זה לא מספיק - אז יש שם גם ראגו נתח קצבים שמתבשל במקום במשך מספר שעות.
33 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)

הבילויים 7 גדרה, 1-700-500-170‏, לא כשר

רונה בקיבוץ

מסעדה משפחתית השייכת לרונית פוגל ולבנה - השף לירן פוגל. המקום אמנם מוגדר (בטעות) כבית קפה, אבל בפועל מדובר במסעדת שף לכל דבר עם תפריט מהודק שמציע מנות כמו לקט דגים כבושים ומעושנים (62 שקלים), טאטאקי סלמון (54 שקלים) ופיצה פולנטה.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

יש שם גם מבחר פסטות כמו טורטליני קרם תירס וניוקי ערמונים, וגם מנות דגים כמו חריימה בורי (78 שקלים) וסטייק טונה (104 שקלים). או בקיצור - אוכל של קיבוץ זה לא.
33 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

קיבוץ קבוצת שילר, 08-9372694, כשר

המקום של מיטל

המסעדה העממית של מיטל אלמקייס בבאר שבע, פועלת לצמוד לתחנה הרכבת במרכז העיר מאכילה את הבאר שבעים כבר 20 שנה.
יש שם פלאפל, סביח, שקשוקה, שניצל, פרגית וקבב, קציצות עוף וקציצות בקר, אבל גולת הכותרת היד דווקא מנת הקוסקוס הביתית שאלמקייס מכינה בעצמה, אותה אפשר למצוא שם בימי שלישי בלבד. הקוסקוס של אלמקייס הוא דק-דק, ממש כמו בבית, ומוגש עם מרק ירקות ביתי. הפופולריות שלו כה רבה, כך שאל תתפלאו אם תמצאו ביום הזה תור ארוך במקום.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: יח"צ)

לצד הקוסקוס תקבלו שם גם סלטים, חמוצים וחריף - את הכל אלמקייס מכינה במקום. בתוספת עוף - מנת הקוסקוס תעלה לכם 40 שקלים, עם שתי קציצות עוף או בקר - תשלמו עבור המנה 45 שקלים.
יצחק בן צבי 1 צמוד לתחנת הרכבת באר שבע, 08-6654485, כשר


אל דנטה

בירושלים אין כמעט מסעדות שנמצאות מתחת לרדאר, מהסיבה הפשוטה שאת כולן כבר גילו - במיוחד את אלו שנמצאות באזור השוק ההומה עד כדי הגזמה. מסעדת "אל דנטה" היא בין הבודדות שעדיין לא התגלו, אולי משום שהיא נמצאת בלב שכונת מגורים.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: איתן וקסמן)

מדובר באיטלקית קטנה ואינטימית, המציעה מנות ראשונות כמו אספרגוס ופטריות יער (64 שקלים) מנת חציל ופרמזן (מלנזנה אה-לה פרמז'נה) שמחירה 56 שקלים, מבחר פיצות - ביניהן גם אחת בניחוח כמהין (68 שקלים) ויש גם מנות דגים כמו טליאטלה ברבוניות (72 שקלים) ופסטות, כמובן.
33 צפייה בגלריה
מסעדות ללא יחסי ציבור
מסעדות ללא יחסי ציבור
(צילום: איתן וקסמן)

אוסישקין 50 ירושלים, 02-6251479, כשר

שמולה

מסעדה ירושלמית שאמנם אינה ותיקה כמו המסעדות ״עזורה״ ו״רחמו״ הירושלמיות, אבל אהובה לא פחות מהן על הירושלמים, ולמרות המיקום שלה ברחוב אגריפס העמוס - היא מצליחה לפעול מתחת לרדאר התקשורתי.
"שמולה", שפועלת קצת יותר מעשור ומתמחה במאכלים מהמטבח הכורדי, מציעה מגוון מנות קובה, וכמובן שהחמוסטה והסלק הן שתי הגרסאות הכי מומלצות כאן (60-55 שקלים בעסקית שכוללת גם סלטים). אבל המלצה שלנו: אל תפספסו גם את הקובה חמו הענק שמוגש בתוך מרק עם גרגירי חומוס, ואת עלי הגפן ממולאים (17 שקלים).
אגריפס 34 ירושלים, 02-6233883, כשר

Mian noodles

מסעדת ראמן קטנה, הנמצאת לא רחוק משדרות "ממילא" ומציעה חמישה סוגים של מרקי איטריות וגם מנות מהמטבח האינדונזי, הסיני והקוריאני. את כל האוכל כאן מכין השף בילו סו שעלה ארצה מהונג קונג, ולמעשה מתפעל את המקום לבדו.
מה בתפריט: ראמן קלאסי עם עוף, ראמן טבעוני, ראמן אטריות ביצים ועוד (35-50 שקלים), לצד מנות וודון ומנות המוקפצות על ווק.
שלמה המלך 22 ירושלים, 02-9944333, לא כשר