חומוס מקופסה, צ׳יפס שמנוני וגמיש למגע וחצי ליטר בירה כולל חול? הצחקתם אותנו: מסעדות חוף בארץ זה כבר לא מה שהיה פעם. אז נכון שאפשר עוד למצוא בלא מעט מקומות את המנות הנוראיות של שנות ה-90, אבל אנחנו כאן בשביל לספר לכם דווקא על סושי, אוכל גאורגי, מנות מושחתות, מאכלים מהמטבח התאילנדי וגם מנות שף יצירתיות - וכל זה במרחק נגיעה מהמים, מטרים ספורים מהחול.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
ואף מילה על צ'יפס. מסעדת "ביץ' קלאב" בתל אביב
(צילום: שי אפגין)

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
אז איפה תוכלו לנשנש אוכל באמת שווה כשאתם בכפכפי אצבע ומלאים בחול? לפניכם רשימה של מסעדות חוף שתוכלו לחגוג בהן לפחות עד סוף הקיץ.
18 צפייה בגלריה
מקומות תחת כיפת השמיים
מקומות תחת כיפת השמיים
סושי במקום שניצלונים: מסעדת "מיזו" בראשון לציון
(צילום: יוליה קגנובסקי ועידן גור)

Gazoz

שיתוף הפעולה בין מסעדת החוף "גזוז" שנמצאת בחוף ירושלים, לשפית אביבית פריאל אביחי ("אוזריה"), הניב תפריט טאפאס חדש המושפע מחצי האי האיברי עם נגיעות ממטבחי הבלקן, המציע פרשנות עכשווית למטבחי הים-התיכון.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: אפיק גבאי)
התפריט הקיצי - ממנו אפשר יהיה ליהנות עד סוף חודש אוקטובר בלבד - מורכב מתריסר מנות קטנות, ביניהן חציל בסלסת נענע וגבינת טולום (32 שקלים), סלט דייגים עם תפוח אדמה שבור, סרדין אורטיז וצלפים (32 שקלים), טאקו עם סביצ'ה וקרם אבוקדו (48 שקלים), קבב דגים על קונפי עגבניות שרי צהובות (42 שקלים) ומנה של שרימפס במרינדת פפריקה מעושנת המוגשת לצד גספצ'ו (36 שקלים).
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: אפיק גבאי)
הרברט סמואל 51 חוף ירושלים תל אביב, 03-6969244, לא כשר

Beach Club

בחוף הדולפינריום שבתל אביב, נפתח בתחילת הקיץ מתחם חדש שבו פועלת מסעדת חוף המציעה את האווירה של חופי תאילנד לצד מועדון גלישה, בר קוקטיילים ומסעדת שף תאילנדית הנקראת Seeyam.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: שי אפגין)
בין המנות שבתפריט הקיצי יש מבחר סושי, מנת לארפ גאי - סלט עוף קצוץ עם נענע (54 שקלים), נאם טוק של סינטה צרובה (58 שקלים), מאפה בצק עלים עם קארי פאף במילוי פרגית, תפוחי אדמה, קרם שורשים וקארי (52 שקלים) וקלאסיקות כמו פאד תאי וסלט סום טאם (48 שקלים).
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: שי אפגין)
מנות נוספות וחביבות לא פחות, הן מנת החזה עוף על העצם במשרה של למון גראס המוגשת לצד סטיקי רייס (82 שקלים) וג'מבו שרימפס צלוי על הגריל (110 שקלים).
הרברט סמואל 5 תל אביב, 03-7977966, לא כשר

סטולרו

מסעדת חוף חדשה שנפתחה לאחרונה ברחבת הכניסה לבריכת גורדון. במסעדה, המציעה תפריט ים-תיכוני עם נגיעות מהמטבח הלבנטיני, ישנם שני ברים גדולים ומעוצבים שיגרמו לכם להרגיש כמו בחופשה במדינה אקזוטית רחוקה.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: גיל אבירם)
ומה אוכלים כאן? בשעות הבוקר תוכלו להזמין ארוחות בוקר (79 שקלים לאדם או 149 שקלים לזוג), והחל מ-16:00 התפריט מציע מנות קטנות כמו כרוב צלוי בטאבון עם גבינת בושה, קרודו אינטיאס, יוגורט מעושן ובוטרגה, סלט תפוחי אדמה ראטה, מוח מטוגן קר (40-30 שקלים) ומנות עיקריות של דגים על הגריל.
אליעזר פרי 14 תל אביב, 077-9800400, לא כשר

קליפסו

מסעדת החוף של השף עומר מילר, עשתה רעש גדול כשנפתחה והציעה פלטת פירות עם נוף לים במחיר של יאכטה. בינתיים, הרוחות נרגעו, הסערות חלפו והמסעדה מציעה מקומות ישיבה על החוף, במרפסת עם דק או בחלל הפנימי והממוזג.
בבוקר, מוגשות כאן מנות של בורקס ושקשוקה, לאורך כל היום יש מזטים (34-22 שקלים), סלטים וטוסט גבינה (60 שקלים), ובשעות הצהרים והערב מציעים במקום מנות דגים נאים, קבב טלה, טאקוס והמבורגר.
חוף פרישמן, 03-6784524, ראשון-שבת 24:00-8:00, לא כשר

Mizu Sushi Bar

"מיזו" הוא סושי בר ומסעדה אסייתית, הפועלים על חוף הים של ראשון לציון. המקום, מתהדר באווירה נעימה ובתפריט השף שיצר מתן בלחסן.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות בארץ
מסעדות חדשות בארץ
(צילום: גיל אבירם)
בין היתר, תוכלו לזלול שם אגרול במילויים שונים, דים סאם, קערות פוקי (36 שקלים), סמוסה ואינארי, פני פורי, מנות מוקפצות עם אורז או עם נודלס (54-44 שקלים) ורשימה ארוכה של רולים של סושי (52-42 שקלים).
הטיילת 14 ראשון לציון, 03-5220605, כשר ללא תעודה


Yama

בר קולינרי הממוקם על חוף ימה של הרצליה ושייך לקבוצת "מקומות בילוי" - קבוצה הפעילה באזור השרון המורכבת מאנשי חיי לילה.
מידי יום שלישי, יש במקום ספיישל הנקרא - Yama middle east הכולל מוזיקה ים-תיכונית, רקדניות בטן ודרבוקה (או בקיצור - "יאללה כפיים"). בצהרי שישי ושבת מתקיימות במקום גם מסיבות טכנו.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: אמיר מנחם)
השנה, המקום השיק תפריט חדש ובו סט מזטים הכולל בייגל עם ירושלמי חם (69 שקלים), סיגר במילוי טלה עם נענע, פיסטוק וטחינת סחוג (46 שקלים), שרימפס בקרם גבינות (72 שקלים) וסלט אייסברג עם גבינה כחולה, אננס ופקאן (46 שקלים). יש כאן גם ברוסקטה אסאדו ומנה עיקרית של שווארמה דג.
רמות ים 6 הרצליה פיתוח, 09-7998870, לא כשר

על המים

״על המים״ היא לא מסעדה חדשה, היא אפילו מסעדה ותיקה מאוד והיא ממוקמת ממש על החוף (אבל לא על החול). אפשר לשבת במרפסת החיצונית שלה, מסביב לשולחן עם מפה לבנה ולחזות במשתזפים ובמשתפזות תוך כדי נשנוש דגים נאים וסושי.
18 צפייה בגלריה
(צילום: איתי פולק)
בשעות הבוקר והצהריים, אפשר להזמין כאן גם בראנץ׳ שייפתח בקולקציה של מנות פתיחה מגוונות (79 שקלים) וימשיך עם מנות עיקריות כמו טאטאקי סביח (117 שקלים). בשאר הזמן, מגישים במקום מנות ימיות כמו גירוס דגים, קבב לוקוס, פטוצ׳יני עם קריספי סלמון (131 שקלים), סביצ׳ה הדרים, עראיס ים וסביצ'ה לוקוס.
18 צפייה בגלריה
(צילום: איתי פולק)
חוף השרון הרצליה, 09-9501767, כשר

פטרה

מסעדה גיאורגית הפועלת על חוף ימה של אשדוד, ומציעה תפריט שמורכב מכ-100 מנות. השף והבעלים של המסעדה - סימו בן-חובל, מגיש כאן קצת מהכול - מחינקלי ים ממולאים בשרימפס וקלמרי (43 שקלים) ועד ביף סטרוגונוף (81 שקלים).
18 צפייה בגלריה
תפריטי קיץ
תפריטי קיץ
(צילום: יח"צ)
יש כאן גם ארוחות בוקר כמו חאצ'פורי פתוח עם ביצה קשה, חציל מטוגן, סלט דודו, אריסה, טחינה ועלים לצד מלפפון חמוץ, שתייה קרה ושתייה חמה (76 שקלים).
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מפקורה 1 חוף הקשתות אשדוד, 08-8651610, לא כשר

Archie

המקום הכי צעיר ומגניב באשקלון, הפועל בחוף דלילה. יש כאן 17 סוגי בירה מהחבית, בר ענק והמקום מארח ליינים ומסיבות עם האנשים הכי נכונים - וגם מגיש אוכל טוב.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: יח"צ)
תפריט האוכל כאן מציע ארוחות בוקר כמו אגז בנדיקט (67 שקלים) וארוחת בוקר אנגלית, סלטים, כריך קורנביף (63 שקלים), המבורגרים וסליידרים, פיצה עם פטריות וכמהין (67 שקלים) וגם מנות חלוקה ומנות ראשונות. בגזרת העיקריות יש מבחר של מנות בשר.
חוף דלילה אשקלון, 08-6334466, לא כשר

החוף של מוש

באילת יש הרבה מקומות לאכול בהם על החוף, אבל "החוף של מוש" לא דומה לאף אחד מהם. חוץ מזה שמדובר במסעדה צמחונית, יש בה גם זולות על החוף, פינות ישיבה לזוגות ובר שמארח הופעות.
18 צפייה בגלריה
מסעדות חוף
מסעדות חוף
(צילום: לין לוי)
ומה בגזרת האוכל? התפריט מציע מנות כמו ״עדשלובי״ - דאל עדשים עם בצל קצוץ וביצה קשה (59 שקלים), טאלי (49 שקלים), קרפצ'יו סלק ומנות נוספות, פשוטות למדי, אך עם שמות מקוריים ושילובים מעניינים. המקום הכי תל אביבי מחוץ לתל אביב.
החוף הדרומי, צמוד לחוף דקל אילת, 052-6713893, לא כשר