משגב היא מועצה בגליל התחתון, ובין הישובים שבה מפרידים כבישים מתפתלים עם המון ירוק מסביב. היישוב הקהילתי יודפת משמש בית ללא מעט פנינות קולינריות, חלקן פועלות במתחם ״בואכה יודפת״ הנמצא בכניסה ליישוב, שמלבד אוכל מצוין ואווירה פסטורלית - תוכלו ליהנות שם גם מנוף גלילי משגע. בכרמיאל - המרכז העירוני של האזור, מצאנו שתי הפתעות נוספות - אחת בדמות ביסטרו בר המציע מטבח גלילי, והשנייה בדמות בר שמארח הופעות מוזיקה ואומנים מאזור המרכז.
עוד כתבות בערוץ האוכל:

יש באזור הזה גם לא מעט כפרים ערביים בהם פועלות מסעדות אותנטיות פחות או יותר, אחת מהן אפילו מוגדרת כמסעדת שף. לצידן, יש גם כמה יקבים מעניינים כמו יקב שטרן למשל, יקב לטם האורגני ויקב כישור, עליהם סיפרנו לכם לא מזמן בכתבה על היקבים בגליל. בקיצור - במהלך הטיול הבא שלכם לאזור, זכרו שיש שם לא מעט מקומות ששווה להכיר.
20 צפייה בגלריה
כריך אוויץ'
כריך אוויץ'
טעים שם. כריך אוויץ'
(צילום: לין לוי)

בליקר משגב

מסעדה משפחתית שנפתחה לפני 13 שנים, על ידי שני אחים - אייל וטל שורצברד, ואביהם פיני. המסעדה עצמה מרווחת וגדולה, ויש בה אזור ישיבה חיצוני בו מתקיימות מדי פעם הופעות חיות. התפריט מציע קלאסיקות לצד מנות עם טוויסט גלילי, כשהמומלצות שבהן הן קלמרי צרוב המוגש מעל לבנה (59 שקלים) ושווארמה דג במעטפת קריספית שמוגשת מעל לאפה מושחמת יחד עם רוטב יוגורט ועמבה (56 שקלים).
20 צפייה בגלריה
בליקר
בליקר
(צילום: גלעד הר שלג)

מנת הדגל במקום היא ה"קורדון בלו", שמכינים כאן מחזה עוף במילוי דוקסל פטריות ועשבי תיבול, בציפוי של פירורי פנקו ובתוספת פירה קטיפתי ורוטב של שמנת-חרדל (69 שקלים).
20 צפייה בגלריה
בליקר
בליקר
(צילום: גלעד הר שלג)

והצעה שלנו: תפריט הקינוחים של המסעדה הם סמל לדו קיום ערבי-יהודי וכולל מנות כמו "לילות ביירות" - קינוח לבנוני עשוי משכבות של פודינג, סולת, קצפת, קראנץ' של פיסטוקים, סירופ ורדים לימוני מתקתק ומקרון פטל (39 שקלים).
פארק תעשייה משגב, 04-9991234, לא כשר

כריך אוויץ

כריכייה קטנה ומטריפה שפועלת צמוד ל״בליקר משגב״ (מהפסקה הקודמת), השייכת גם היא למשפחת שוורצברד. יש במקום אווירת רטרו אמריקאית וכריכים מושקעים ויצירתיים המוגשים בתוך לחמניות ענקיות בגודל של חצי בגט. עוד תמצאו בתפריט מבחר המבורגרים לאמיצים ומגוון תוספות שכיף לנשנש בצד.
20 צפייה בגלריה
כריך אוויץ'
כריך אוויץ'
(צילום: יח"צ)

בין הכריכים, תוכלו לזלול כאן כריך רוסטביף חם עם גבינת צ'דר (39 שקלים), כריך סלופי ג'ו (39 שקלים), כריך אומלט ובשר (37 שקלים) וכריך סביח. בגזרת ההמבורגרים, יש גם המבורגרים קטנים במשקל של 110 גרם (29 שקלים) לצד המבורגרים ענקיים במשקל של 440 גרם (59 שקלים), אליהם תוכלו להוסיף גם בייקון.

פארק תעשיות משגב, 04-9995000‏, לא כשר

טוטסי

המעדנייה של אביטל שדות (המכונה בפי תושבי האזור - "הפנסיה של אנשי האוכל") ממוקמת במתחם ״בואכה יודפת״, מול אחד מהנופים היותר מרשימים שייצא לכם לראות. ושלא תטעו, לא מדובר כאן בסתם מעדנייה אלא במקום שמתפקד כאתר עלייה לרגל; בכל רגע נתון יש במקום הקטנטן הזה חמישה לקוחות (לפחות) שממתינים לכריכים הנהדרים שמגישים במקום, ועל הדרך רוכשים לעצמם "גודיס" טעימים הביתה.
20 צפייה בגלריה
טוטסי
טוטסי
טוטסי
(צילום: לין לוי)
במרכז החלל ניצב שולחן אבירים עמוס במיני גבינות וחמאות וגם במוצרים נדירים שאביטל, שפית בהשכלתה, מכינה במו ידיה (אל תפספסו את קינוח הקרמל עם השוקולד והשקדים - 18 שקלים ל-100 גרם). עוד תמצאו שם מגוון מעדנים שהיא מלקטת מיצרנים מהאזור, נקניקים של לבקוביץ' וממרחים. בקיצור - לונה-פארק ל"פודיז".
20 צפייה בגלריה
טוטסי
טוטסי
(צילום: לין לוי)

ועוד משהו: אל תצאו מכן מבלי לטעום את אחד מהכריכים של אביטל (קטן - 26 שקלים, גדול - 38 שקלים) אותו היא תארוז לכם בתוך לחמנייה תוצרת מאפיית "לחם ועוגה". אנחנו טעמנו אחד עם קורנביף, גאודה עיזים שעוברת יישון של 36 חודשים, ופסטו חרדל ומיונז שהיה מושלם כמו שרק כריך של שף יכול להיות.
מרכז בואכה יודפת, 052-3388724‏, לא כשר

הפינה של בן

בר שכונתי קטן השוכן בכרמיאל ששייך לבן יעקב, מוזיקאי ותושב העיר. במקום, מתקיימות מידי יום חמישי תערוכות אומנות וצילום, ויש שם גם "ג'אם סשן" עם במה פתוחה. בימי שבת, נערכות שם הופעות ג'אז.
בבר עצמו ישנה אווירה שכונתית ונעימה, ולא פעם מגיעים לשם גם מוזיקאים נחשבים ממועדון "הסימטה" ביפו. מדי פעם מתקיימות שם גם הופעות של אמני אינדי, ובימי שישי נערכות שם קבלות שבת עם הרכבי מוזיקה מגוונים.
הסלוגן של המקום הוא אמנם "שכונתי פסיק פשוט נקודה", אבל תפריט הברים הסטנדרטי כאן עומד לעבור מהפך בקרוב ולתפוס כיוון מודרני יותר, עם לא מעט מנות שכיף לנשנש לצד הבירה.
המסגר 2 כרמיאל, 054-2271188‏, לא כשר

קפה ריטואל

הבייקרי של מלכת האפייה חגית שטרן (״בריוש״), הפועל במבנה של פארק תעשייה בר לב. כאן, מציעים תפריט חלבי וארוחות בוקר בשיטת GRAB & GO: בבוקר יש מאפי בוקר, כריכים חלביים - בין השאר גם בתוך הקרואסון המפורסם של שטרן (34-29 שקלים) - וגם עוגות פרסבורגר הנאפות במקום על פי מתכון צ'כי מסורתי.
20 צפייה בגלריה
קפה ריטואל
קפה ריטואל
קפה ריטואל
(צילום: Julia Berezina)
עוד תמצאו שם: לחמי מחמצת ועוגיות צרפתיות מגוון קישים מתוקים ומלוחים, ובתפריט בית הקפה ישנו מבחר סלטים מגוון כמו סלט סביח וסלט פריקה וגם קישים, טוסטים, שקשוקה (38 שקלים) ופסטות טריות שמיוצרות במקום (רביולי בטטה, פטוצ'יני ורביולי גבינות). בשעות הצהריים, מציעים שם עסקית שמחירה 42 שקלים.
פארק תעשייה בר לב, 04-9849810, כשר חלבי

תבל

מקום מופלא שפתחה לפני כשנה שלומית זיו רום' שעזבה את הטיפולים ברפואה משלימה על מנת להתמקד בהסעדה מתוך אמונה שאוכל מהווה את ההזנה האנרגטית החשובה ביותר עבור הגוף שלנו.
20 צפייה בגלריה
תבל
תבל
תבל
(צילום: לין לוי)
התפריט במקום - המורכב ממנות בריאות - אמנם אינו מגיש בשר אך גם אינו מוגדר כטבעוני, וכולל מנות דגים מגוונות. מדי יום יש שם מבחר משתנה הכולל חמש מנות עיקריות ושבע תוספות חמות (ארוחה מלאה תעלה לכם כאן 42 שקלים). בין המנות: קובה סלק, ממולאים או מוסקה - הנחשבת למנת הדגל, וממולאת בחלבון אפונה.
20 צפייה בגלריה
תבל
תבל
(צילום: יח"צ)
20 צפייה בגלריה
תבל
תבל
(צילום: יח"צ)

מנות נוספות בתפריט: קציצות חריימה דג, רביולי תרד, תבשילי קארי, קוסקוס וקינוחי בריאות ששלומית מכינה בעצמה במקום, לצד קינוחי בריאות ומנות נטולות גלוטן. בקיצור - תפריט עם מנות מכל העולם המורכבות מקטניות שעוברות השריה והנבטה, אותו מכינים במטבח נטול טיגון. ביום שישי, המקום מציע גם אוכל מוכן לסופ״ש במשקל.
משגב, 050-7526260‏, כשר חלבי

הולך בתל

במרחק צעדים ספורים מ״טוטסי״, פועלת חנות למכירת אלכוהול ומוצרי בוטיק מהגליל. החנות, שנמצאת בבעלות מיכל עזרוני קסירר, עשויה להיראות לכם בהתחלה כמו חנות צעצועים ומזכרות, אלא שבחלק הפנימי שלה מסתתרים ארונות ומדפים עם אוצרות קולינריים מיוחדים כמו שמני זית מיוחדים, דבש טהור, ספריית יין מכל העולם ומותגי אלכוהול מובילים מהארץ, מבחר יינות צ'ויה מיפן, טחינה מאתיופיה, בירות בוטיק ומותגי ערק בוטיק ישראלים.
את כל הפריטים שתוכלו למצוא על המדפים בחנות - עזרוני קסירר בוחרת בקפידה רבה, ובמקביל היא גם תשמח לייעץ לכם על כל פריט ופריט, ואפילו תמזוג לכם צ'ייסר קטן להרמת מצב הרוח.
מרכז בואכה יודפת, 04-8226221‏, לא כשר

לחם עשהאל

המאפיה של עשהאל מאור החלה לפעול לפני ארבע שנים, ומאז אופים בה (פעמיים ביום) בעיקר לחמי מחמצת. המבחר כאן טרי במיוחד וכולל לחמי שיפון, אגוזים, זיתים, כוסמין (23-18 שקלים), בגטים, ג'בטות ובייגלה (10 שקלים). יש שם גם עוגות שמרים עם שוקולד ועם קינמון ואגוזים (35 שקלים), ובורקס במילוי גבינה ותפוח אדמה.
20 צפייה בגלריה
לחם אשאהל
לחם אשאהל
(צילום: לין לוי)

מרכז בואכה יודפת, 050-6796803‏, כשר

טאגאלוס

ביסטרו בר שפועל בכרמיאל ומציע תפריט פיוז'ן יצירתי (ולא כשר) שכולל הכל מהכל - מארוחות בוקר ועד סטייקים. המקום עצמו שייך לשלומי וטלי אוחנה ולשף גל קריאף (״מסה״, ״טיביס״, ״ארט דהקוקו״), שמגיש כאן אוכל שמתאים לכולם אבל עם טאץ' של שף.
20 צפייה בגלריה
טאגאלוס
טאגאלוס
טאגאלוס
(צילום: שלומי טובה)
המלצה שלנו: אל תפספסו כאן את מנת הדגל - פילה סלמון בחמאת זעפרן עם קראסט זיתים (86 שקלים) ואת מאפה הסטרמבולי האיטלקי (52 שקלים), מניפת המולארד (84 שקלים) ואת מנות הרביולי המצוינות.
20 צפייה בגלריה
טאגאלוס
טאגאלוס
(צילום: אלכסנדרה ביטון)

מתחם גן העיר החרושת 15 כרמיאל, 076-5394469‏, לא כשר

מג'דלה

מסעדה ערבית מודרנית ששייכת לשף נאיל, שלמד בישול באיטליה והתמחה בעברו בעבודה במסעדה מכוכבת מישלן. במסעדה, מציע זרקאווי את מנות הדגל של המטבח הערבי הגלילי ואבל עם טוויסט מיוחד. אל תצפו כאן לפלטת סלטים סטנדרטית בתחילת הארוחה, אלא ל״מזה שמית״ - מזות קטנות ממולאות בסלט פטוש, סלט זרזיר, טאבולה, חומוס ביתי וחצילים בטחינה (55 שקלים) לצד פוקצ'ה, שמחליפה כאן את הפיתות הסטנדרטיות.
20 צפייה בגלריה
מג'דלה
מג'דלה
מג'דלה
(צילום: לין לוי)
ארוחה טובה תעלה לכם כאן פחות מ-100 שקלים לסועד, ותורכב ממנות כמו עוף מטוגן בבלילה קריספית ברוטב ים (54 שקלים), סלט פטוש מיוחד ועראיס שמורכב מלאפה שעשויה מבצק איטלקי ומוגשת לצד תבשיל של פריקה מעושנת (47 שקלים).
20 צפייה בגלריה
מג'דלה
מג'דלה
(צילום: לין לוי)

מג'ד אל-כרום בתחנת דלק פז על כביש 85, 04-8880859‏, לא כשר

קפה יודפת

ב״קפה יודפת״ מציעים תפריט בריא עם מנות ללא גלוטן, מנות דלות לקטוז ומנות טבעוניות. תוכלו להזמין כאו סלט ברזל וסלק (42 שקלים) ומנות עיקריות כמו תבשיל ירקות בקארי (54 שקלים), שקשוקה טופו ואת קרפ הכוסמין המפורסם של המקום (44 שקלים).
20 צפייה בגלריה
(צילום: אוצרות הגליל)
מרכז מסחרי בואכה יודפת, 04-8225860‏, לא כשר

חלב עם הרוח

חוות בודדים הפועלת ביישוב הקהילתי יודפת, בה מגדלים עיזים ומהחלב האורגני שלהן מייצרים גבינות במחלבה הסמוכה. יש שם גם מסעדה, אליה אפשר להגיע בתיאום מראש, ובה מציעים מנות המשלבות את הגבינות המיוצרות במקום.
20 צפייה בגלריה
חוות צדק
חוות צדק
גבינות תוצרת חוות "חלב עם הרוח"
(צילום: טל גליק)
בין הגבינות המוצעות במקום: ריקוטה מעושנת ושברייה עטופה בעלי גפן, גליל גבינה מגולגל בזעפרן, גבינה בציפוי פחם ועוד. את כל הגבינות אפשר לרכוש גם במעדנייה שפועלת ביישוב עצמו.
יודפת, 050-5327387, בתיאום מראש, לא כשר

שירת רועים

במחלבה הצפונית, מיכל מור מלמד מייצרת 28 גבינות שוויצריות על פי שיטה עתיקה שנהוגה באלפים השווייצרים. הגבינות אינן כוללות חומרים משמרים והן נשטפות על בסיס יומי - מסורת אותה מור-מלמד הביאה עמה מהרי האלפים של שוויץ, שם גם למדה את מלאכת ההכנה שלהן.
20 צפייה בגלריה
(צילום: שירת רועים)

וכראייה לכמה שהמקום הזה מיוחד ומוצלח: גבינת "מעיין חרוד" שמיוצרת כאן, זכתה בעבר במדליית "סופר גולד" של World Cheese Awards 2018 ואף תפסה את המקום ה-16 מתוך 3,500 גבינות מכל העולם שהשתתפו בתחרות הבינלאומית.
20 צפייה בגלריה
מעדניות בארץ
מעדניות בארץ
(צילום: מתן שגיא)

עוד במקום: בית גבינות שנמצא בסמוך למחלבה ולמעדנייה ופועל בסופי השבוע בלבד, בו מגישים תפריט בראנץ' המבוסס על גבינות (ואין בו ולו זכר קל לביצים). בין המנות ששווה לטעום כאן יש את מנת הפונדו (70 שקלים), קיש רועים (45 שקלים) ופנה קוטה מלוחה (38 שקלים)
קיבוץ לוטם 04-6787161, 052-2548052, הגבינות כשרות, המקום כשר ללא תעודה

מבשלת הגליל

מבשלת הגליל היא מבשלה קטנה ומטריפה, שפותחת את שעריה מידי סוף שבוע ומגישה כריכי בשר, בשר מעושן, נקניקיות בוטיק, חטיפי אסאדו (38 שקלים), שוארמה דובדוב מנתחי אנטרקוט מוקפצים על הפלנצ'ה (42 שקלים) ועוד. את כל אלו שווה לזלול לצד הבירה, שגם היא מיוצרת במקום.
רחוב הזית (צמוד למאפיית לחם ועוגה), קיבוץ מורן, 052-2204199, לא כשר

Gusto di nona

מסעדה איטלקית חלבית וכשרה למהדרין, שמציעה ארוחות בוקר קלאסיות (65 שקלים ליחיד או 110 שקלים לזוג), פסטות עם מבחר רטבים, ביניהן קנלוני 4 גבינות ברוטב פרמזן ובשמל ומנת ריזוטו שיכולה להגיע עם פטריות או עם סלמון. עוד בתפריט: פיצות עם מגוןן תוספות (65-45 שקלים), אותן אפשר לקחת גם בטייק אווי.
20 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
קיבוץ מורן, 054-2595911‏, כשר למהדרין