מעל הבוטקה של "הטורקי" אין שלט. כבר עשרות שנים שהמבנה עומד שם, בלי שינויים גדולים, אולי רק הוסיפו גג מעל הגג המקורי של הבוטקה - וזהו. אם לרגע תסיטו את המבט הצידה, או אם בטעות תמשיכו לכיוון העיר העתיקה והנמל, בקלות תוכלו לפספס את הטורקי, אז כדאי שתכניסו את הכתובת ואל תטעו בדרך, כמוני.
4 צפייה בגלריה
הטורקי, המונה טועם
הטורקי, המונה טועם
תור ארוך, פלאפל חם. פלאפל הטורקי בעכו
(צילום: קובי רובין)
ביקורות אוכל רחוב נוספות שיכולות לעניין אותך:
פלאפל הטורקי בעכו מוכר בעיקר למקומיים, וגם קצת לתושבים מסביב לעכו. ידעתי על קיומה של הפלאפלייה הזאת כבר שנים, אבל ההזדמנות לבקר כאן ליד בית המשפט חיכתה לרגע המתאים. זכרתי את ההמלצות החמות שקיבלתי, ולא שכחתי את הכתובת והשם. הכל הסתדר במקום כשאפילו הצלחתי למצוא חנייה ממש ליד הפלאפלייה. בחיים כמו בחיים, בסוף הדברים מסתדרים מעצמם.
4 צפייה בגלריה
הטורקי, המונה טועם
הטורקי, המונה טועם
הבוטקה של פלאפל הטורקי: מתקתקים את התור
(צילום: קובי רובין)
ממה שזכרתי כשעברתי באזור, תמיד יש תור ארוך מול הבוטקה של הטורקי. כבר שנים שזה ככה בדיוק - פלאפל מעולה, סלטים טריים ושתי מטגנות מלאות פלאפל בהכנה כל הזמן. בהתחלה לא הבנתי מי נגד מי, העיניים שלי ריצדו מימין לשמאל לא מבינות למה יש כאן שתי מטגנות. אבל אז ראיתי את התור הארוך של הרעבים, שענה לי על השאלה - רוצים לתקתק כאן במהירות את האנשים מבלי שיעמדו שעות בתור. אהבתי.
הצטרפתי אל התור המהיר. לפניי עמדו לקוחות ממוקדי רעב, קצת יותר ממני. אבל ההבדל בינינו היה שהם יודעים מה באו לאכול - פלאפל והרבה, בתוך פיתה גדולה.
4 צפייה בגלריה
הטורקי, המונה טועם
הטורקי, המונה טועם
הרבה כדורי פלאפל חמים וטעימים
(צילום: קובי רובין)
ליד הדלפק היה כלי מלא בפלפלי שיפקה שעמד בין שתי עמדות ההכנה. הצצתי לרגע על השיפקה בחרדת חריף, ושתקתי. אנחנו עוד נחזור לשיפקות האלה.
ובינתיים שתי המטגנות הקסימו אותי: הן היו מלאות כדורים בלי סוף, כדורי פלאפל שאותם מכינים אחד אחד בעבודת יד, אפילו אם זה לוקח קצת יותר זמן מאשר במכונה. ראיתי שהצוות במקום נהנה מהלקוחות.הם אומנם היו קצרים במילים, אבל זה היה מהסיבות הנכונות - הם בעבודה עכשיו ויש תור ארוך.
שילמתי 20 שקלים וקיבלתי מנה ענקית, מלאה כדורי פלאפלים קטנים ישר מהשמן. זזתי הלאה משם וניגשתי למונית. צילמתי תמונות לרוב, ואז הצצתי שוב לעבר השיפקה: זו התוספת העיקרית שמומלצת. העמסתי כמה פלפלים על פיסת נייר קטנה, עמדתי בצד של הבוטקה, וחיברתי כל ביס מהפיתה עם נגיסה מפלפל שיפקה - זה הולך מעולה יחד.
אכלתי ואכלתי והמנה לא הראתה סימני סיום, אז הלכתי והוספתי לעצמי עוד שיפקות. ככה שבעתי ב-20 שקלים, או כמו שאמא שלי תמיד אמרה: "אם אתה לא רואה תור לפניך ומאחוריך, עדיף לחזור הביתה רעב". אז אם הגעתם לעכו ובא לכם לאכול על בטוח, תמיד תעשו מה שאמא הייתה אומרת ותאכלו מנת פלאפל אצל הטורקי, זה טעים על בטוח.