חג הפסח הוא חג מאתגר קולינרית והוא כולל לא מעט הגבלות במטבח, אבל עם קצת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה אפשר להתגבר על כל מכשול ולפנק את האורחים בקינוחים טעימים. החג הזה הוא גם הזדמנות נהדרת להתנסות בבישול עם חומרי גלם לא שגרתיים, ואולי אפילו לאמץ אותם אחרי החג.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
השעועית יכולה לשמש כתחליף לקמח בעוגות ובקינוחים, ואם רוצים לעשות קיצור דרך אפשר להשתמש בשעועית מוכנה מקופסה, כזו שכבר השרו בשבילנו וריככו. השעועית שייכת לקבוצת הקטניות ומהווה מקור לחלבון וסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. במתכון הבא תוכלו להכין ממנה בראוניז מושלמים, מפתיעים וכשרים לפסח בקלי קלות.
2 צפייה בגלריה
בראוניז
בראוניז
(צילום: Shutterstock)

בראוניז שעועית אדומה ללא קמח

המצרכים (לתבנית מרובעת 22 ס"מ):
2 קופסאות שעועית אדומה או שחורה או מיקס של שתיהן, מסוננות מנוזלים (לא לזרוק את הנוזלים) 50 גר' (5 כפיות) דבש 50 גר' (4 כפות) סוכר 80 מ"ל (כ-1/3 כוס) שמן זית 1/2 כפית תמצית וניל איכותית 30 גר' (3 כפות) אבקת קקאו 1/4 כפית מלח 1/2 כפית אבקת אפייה 2 ביצים 1/2 כוס שוקולד צ'יפס חופן פקאנים או אגוזי מלך (לא חובה)
2 צפייה בגלריה
בראוניז שעועית
בראוניז שעועית
(צילום: טעם הטבע)
אופן ההכנה:
  1. במעבד מזון טוחנים יחד שעועית, שמן, סוכר, דבש וביצים, עד לקבלת מחית חלקה. אם יוצא יבש וגרגרי מדי, מוסיפים מעט ממי השעועית עד לקבלת מרקם חלק כמו קרם.
  2. מוסיפים קקאו, מלח, אבקת אפייה ותמצית וניל וטוחנים שוב למרקם חלק.
  3. מעבירים לתבנית משומנת ומפזרים מעל שוקולד צ'יפס. ניתן להוסיף גם פקאנים ואגוזי מלך ולפזר מעל.
  4. אופים בתנור בטמפמפרטורה של 170 מעלות במשך כ-25 דקות עד להתייצבות. מצננים מעט ופורסים.
המתכון באדיבות יניב גור אריה, השף של שטראוס