חיסלתי את לביבות הקישואים הנהדרות ומפוצצות בנענע ואת הגוזלמה המעולה - מאפה טורקי על בסיס בצק יוגורט וממולא גבינות בלקניות ומנגולד. לולא התפאורה האירופאית סביב, הייתי יכול בקלות לחשוב שאני בבית של סבתא ממוצא טורקי או בלקני. כשאומרים על אוכל שהוא מנחם, בוודאי מתכוונים לאוכל כזה. כמה כייף למצוא אוכל פשוט שמותקן במקצוענות בידי שף מיומן.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
המעדנייה של עמוס חיון ושל בן זוגו לחיים ולמקצוע, אורן אנקווה, היא פנינה אמיתית בנוף המקומי. עמוס מפגין ידע וכישרון וניסיון של שנים רבות עם שפים גדולים בחו"ל ומביא זאת היישר למזכרת בתיה. המעדניה מלאה בחן, בטעם טוב ובנשמה ומציעה אוכל קליל לצד מאפים, עוגות ומוצרי מעדנייה רבים, בעיקר מתוצרת מקומית שאני תמיד בעדה. ניתן להנות כאן מקפה וקרואסון טוב בבוקר או מארוחת צהריים קלילה ואפשר גם להרכיב סלסלת פיקניק עם שלל מוצרי מעדניה מקומיים הנמכרים במקום.
6 צפייה בגלריה
רובידה דלי
רובידה דלי
(צילום: דוד קישקה)
6 צפייה בגלריה
רובידה דלי
רובידה דלי
(צילום: דוד קישקה)
ברוכות וברוכים הבאים לרובידה Deli ששמה את מזכרת בתיה על המפה הקולינרית. בימי שישי תמצאו כאן שלל רב של סלטים, לחמים, עוגות ודברים טובים ומפנקים לסופ"ש ושווה להגיע מוקדם כדי להספיק ולקנות. תוסיפו לזה שהמעדניה נמצאת בתוך מבנה לשימור בן 120 שנה וסביבו חצר משק ישנה מלאה בפרחים, פינות ישיבה ואוירה שממש לקוחה מכפר צרפתי ותקבלו חוויה מושלמת.
המעדניה היא אחות קטנה למסעדת רובידה שנמצאת בסמוך, בה תוכלו לאכול ארוחה מלאה ולחוות אירוח בלוקיישן נדיר ביופיו, עם תפריט אוכל ויינות מהמעלה הראשונה. זה מקום שחובה להגיע אליו במיוחד וגם לשים כנקודת עצירה על הדרך אם אתם בסביבה. מבטיח שתרצו לחזור.
6 צפייה בגלריה
רובידה דלי
רובידה דלי
(צילום: דוד קישקה)
רחוב המייסדים במזכרת בתיה הוא רחוב די קטן שמחבר בין הרחובות הכנסת אורחים (כן, זה השם) לבין רוטשילד. הרחוב עובר ממש בסמוך למתחם המוזיאון של מזכרת בתיה ולשלל מבנים היסטוריים הקשורים לתחילתו של היישוב, שיחגוג בקרוב 140 שנים ושלמעשה היה המושבה הראשונה שהוקמה על ידי הברון רוטשילד. בחלק הרחוב הקרוב לרחוב הכנסת אורחים יש באר מים היסטורית שכל גלגלי העץ שלה השתמרו ואפילו מפעילים אותה אחת לשנה כתצוגת תכלית לקהל הרחב.
עוד ברחוב המייסדים תמצאו את בית משק הברון שעומד לעבור שיפוץ ויהפוך בקרוב לאולם כנסים מרהיב. יש ברחוב המייסדים בניינים רבים לשימור ונחמד לטייל בו ואז להכנס לתוך החצר הפנימית שם נמצאות המעדניה והמסעדה. אירופה כבר אמרנו? לא תאמינו עד כמה.
ראשון-חמישי 08:00-16:00, שישי 08:00-14:00. המייסדים 8 מזכרת בתיה
6 צפייה בגלריה
רובידה דלי
רובידה דלי
(צילום: דוד קישקה)

כך תכינו בבית: לביבות קישואים ומאפה בלקני

לביבות קישואים

חיים כהן
המצרכים: 15-12 זוקיני (אפשר גם קישואים רגילים) 2 ביצים 100 גר׳ גבינת פטה 2 כוסות ירק, קצוץ מעורב (פטרוזיליה, נענע, כוסברה, שמיר) 2 בצל ירוק, קצוץ (החלק הירוק והלבן) 3 עלי בזיליקום קצוצים 3 כפות קמח 3 כפות פירורי לחם מלח ופלפל שחור שמן זית לטיגון 1 לימון, פרוס לרבעים
6 צפייה בגלריה
קציצות קישואים  - חיים כהן
קציצות קישואים  - חיים כהן
קציצות קישואים - חיים כהן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הקישואים במים רותחים עד לריכוך (הימנעו מבישול יתר).
  2. בתום הבישול מקררים את הקישואים במי קרח, קוצצים גס, ובשתי ידיים סוחטים היטב את המים.
  3. מעבירים את הקישואים לקערה. שימו לב שלא יהיו חתיכות גדולות מדי, אבל גם אל תעשו מהם מחית.
  4. מוסיפים לקערה את יתרת החומרים, מתבלים, ולשים את התערובת כדקה או שתיים עד שהמסה מתאחדת.
  5. יוצרים בידיים קציצות. מחממים מחבת עם שמן זית או שמן רגיל, מטגנים משני הצדדים את הקציצות עד להזהבה. הצבע החום הכהה מחמיא ומגרה בקציצות.
  6. להגיש עם רבעי לימון ואפשר גם יוגורט או שמנת חמוצה. הקציצות האלה טעימות גם כשהן מוגשות חמות וגם כשהן מוגשות קרות.

גוזלמה (מאפה טורקי) מבצק יוגורט

ארז קומרובסקי
המצרכים: 1/2 2 כוסות קמח רב תכליתי 1/2 1 כוסות יוגורט טבעי (עדיף להשתמש ביוגורט כבשים) 1 כפית מלח
למילוי - 100 גר' גבינת פטה 100 גר' גבינת פרמזן 100 גר' גבינת פקורינו 1 כוס בצל ירוק, קצוץ דק
6 צפייה בגלריה
(צילום: אביהו שפירא)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - לשים את המרכיבים במשך מספר דקות עד לקבלת בצק אחיד וללא גושים, מכסים בניילון ומניחים בצד למשך 60 דקות. מחלקים את הבצק ל-5 כדורים, ומרדדים כל כדור לעיגול דק כמה שאפשר.
  2. ממלאים את הבצק - מערבבים את מרכיבי המילוי עד לקבלת תערובת אחידה, מניחים על חצי מהעיגול וסוגרים עם החצי השני (מהדקים היטב את שני החצאים בעזרת האצבעות). מושחים את כדורי הבצק בשמן זית ומרדדים שוב.
  3. מטגנים את הגוזלמה - מחממים מחבת ברזל, וכשהיא חמה מאוד מעבירים אליה את כדורי הבצק. מטגנים היטב משני הצדדים עד להשחמה.