אם יש עוגה שתמיד מנצחת אצלי זאת עוגה הפאדג' שוקולד ופירות יער שלי, שבה זמן שקילת המצרכים ארוך יותר מזמן ההכנה שלה. ראו הוזהרתם – זו עוגה שוקולדית ומדהימה לחובבי השוקולד וגם אם אתם לא, כנראה שתתמכרו. שימו לב שאתם מוזגים לעצמכם כוס מים ליד חתיכת העוגה כי למרות החמיצות של פירות היער, היא סופר שוקולדית.
מתכונים נוספים שיכולים לעניין אותך:
אחרי סוף השבוע האחרון נראה לי שאפשר סוף סוף להצהיר שהחורף הגיע. אמנם לא חורף חורפי ואירופאי אבל בהחלט חורף לייט ישראלי. כזה שכשיורד גשם אף אחד לא מעז לצאת החוצה וכולם מתחילים לחמם את התנורים ולהתענג על ריח האפייה שהם מפיצים בבית.
2 צפייה בגלריה
פאדג' שוקולד ופירות יער
פאדג' שוקולד ופירות יער
(צילום: מורן גיל)
הפעם אני משתף אתכם בעוגת הפאדג' שוקולד הטעימה ביותר – עוגת פאדג׳ שוקולד ופירות יער. אין שילוב מושלם ומדויק יותר מאשר השילוב בין המתיקות של השוקולד המריר והחמיצות של פירות היער. אם אתם מחובבי עוגות השוקולד החמות אז אדרבה, אחרי שהעוגה התייצבה במקרר, חממו אותה 30 שניות במיקרו וזכיתם בקינוח חורפי הכי כייפי שיש.
המצרכים (לתבנית בקוטר 22 ס״מ):
לפאדג׳ פירות יער - 135 גר' חמאה 170 גר' שוקולד מריר 80 גר' סוכר לבן 80 גר' סוכר חום דמררה 3 ביצים 135 גר' קמח 1/2 כפית מלח 250 גר' מיקס פירות יער קפואים
לציפוי גנאש שוקולד מריר - 85 גרם שוקולד מריר 85 גרם שמנת מתוקה
2 צפייה בגלריה
פאדג' שוקולד ופירות יער
פאדג' שוקולד ופירות יער
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים היטב תבנית עגולה בקוטר 22 ס"מ. חשוב להשתמש בתבנית אטומה בבסיס שלה ואם משתמשים ברינג אז להצמיד אליו נייר כסף, כדי למנוע את בריחת תערובת העוגה.
  2. גוזרים עיגול נייר אפייה בקוטר התבנית, מניחים בתחתית ומשמנים גם אותו. הוא יקל על שחרור הבסיס מאוחר יותר.
  3. בפולסים קצרים של כ-30 שניות במיקרוגל, ממיסים יחד את החמאה והשוקולד המריר.
  4. כשהחמאה והשוקולד נמסים ומתאחדים לגמרי, מערבבים פנימה את הסוכרים, המלח ולאחר מכן את הביצים בזו אחר זו. בכל פעם מוסיפים ביצה וטורפים עד להטמעתה בתערובת. מוסיפים את הקמח וטורפים עד להטמעתו בתערובת.
  5. מוסיפים את פירות היער הקפואים ומערבבים אותם היטב באמצעות לקקן לתוך תערובת העוגה. אין צורך להפשיר את פירות היער לפני, אלא להוסיף אותם כפי שהם מהמקפיא לתערובת השוקולדית.
  6. שופכים את התערובת לתבנית האפייה ואופים למשך 18-19 דקות, עד שהשוליים נראים יציבים והמרכז עוד רוטט וכהה יותר. אפיית יתר תניב מרקם מעט יבש ויציב ואנחנו רוצים מרקם עסיסי ועשיר.
  7. לאחר שמוציאים את העוגה מהתנור, מכניסים אותה ישר למקפיא. ההכנסה של העוגה למקפיא תעצור את תהליך האפייה שמתרחש גם בחום העוגה לאחר שיצאה מהתנור, ותשמור על המרקם הפאדג'י הממכר. מניחים את העוגה לנוח כשעה במקפיא.
  8. מכינים גאנש השוקולד המריר - מחממים במיקרו את השמנת המתוקה והשוקולד בפולסים קצרים, ומערבבים באמצעות לקקן (מומלץ לא להשתמש במטרפה כדי להימנע מיצירת בועות), עד לקבלת גנאש חלק ושוקולדי.
  9. לאחר שהעוגה התקררה, שופכים למרכזה את כל הגנאש. על מנת לקבל ציפוי חלק ואחיד מלמעלה, מזיזים את הגנאש החם בתנועות מעגליות על ידי הסטת התבנית כולה, מבלי לגעת בו עם כלי כלשהו.
  10. משאירים את העוגה עם הגנאש להתייצב במקרר למשך כשעה וחצי ולאחר מכן מחלצים מהתבנית. אפשר לקשט את הפאדג' בעזרת נקודות של קולי פטל, אבל היא מושלמת גם ככה.