בשיתוף קבוצת שטראוס
שנת 2023 הגיעה לסיומה, ואיתה ההזדמנות לסכם את כל המגמות, גם בכל מה שקשור לצלחת שלנו.
כאשר מביטים אל השנה החולפת, אפשר לראות שהיא הייתה בסימן יותר בריאותי, יותר מקומי, עם מזונות עשירים יותר בחלבון וצמחוניים, כל זאת מבלי לוותר על מאכלים מפנקים. אילו מגמות ילוו אותנו גם ב-2024 ומהן ההשפעות של המלחמה על הרגלי התזונה שלנו? שני ארד, התזונאית הראשית של שטראוס, מנסה לעשות סדר בכל הטרנדים והתחזיות. צפו בווידיאו בראש הכתבה
הטרנד הראשון שארד מציינת הוא תזונה פרסונלית – מוצרים מדויקים יותר שמעניקים מגוון אפשרויות בחירה לקהלים מסוימים.
4 צפייה בגלריה
 יש מגמה של אכילה משותפת עם חברים ומשפחה.
 יש מגמה של אכילה משותפת עם חברים ומשפחה.
יש מגמה של אכילה משותפת עם חברים ומשפחה.
(צילום: סטודיו דיטלס)

מזון לבעלי מגבלות רפואיות

לדוגמה, ארד אומרת כי כיום יש מזונות רבים לקהלים עם מגבלות רפואיות, כמו אנשים רגישות לגלוטן, ללקטוז, או אלרגנים מסוימים. "פעם היה מדף אחד ללא גלוטן, היום יש אגפים שלמים, זה כבר לא צריך להיות מוצר ספציפי", אומרת ארד. "בשטראוס, למשל, יש מפעל שלם של מלוחים שהוא ללא גלוטן בכלל. אנחנו מראש מפתחים מוצר חדש מתוך ניסיון לייצר ללא גלוטן, כדי להפוך אותו לנגיש עבור הצרכנים הרגישים וחולי הצליאק". גם בכל הנוגע ללקטוז, אם בעבר בעלי אי סבילות ללקטוז נאלצו לוותר על חלב, היום אפשר למצוא חלב נטול לקטוז בקלות.
4 צפייה בגלריה
מגמה שארד צופה כי תישאר ב-2024 היא חיפוש של ערך מוסף במוצר.
מגמה שארד צופה כי תישאר ב-2024 היא חיפוש של ערך מוסף במוצר.
מגמה שארד צופה כי תישאר ב-2024 היא חיפוש של ערך מוסף במוצר.
(צילום: סטודיו דיטלס)

Lifestyle Diet

"עוד טרנד הוא תזונה שלא נובעת ממצב רפואי, אלא נקראות Lifestyle Diet, כמו תזונה ללא גלוטן, הפחתת פחמימות, אטקינס או תזונה קטוגנית שהיא מאוד כבדה ומופחתת סוכר. אנחנו כתעשיית מזון באים עם פתרונות כמו מוצרים ללא תוספת סוכר, ללא סוכר, ולהתאים את עצמנו".

מזון מותאם לגיל

התאמה נוספת שנעשית במוצרים היא התאמה לגיל. "יש מוצרים מתאימים לילדים, להיריון, לגיל המעבר ולגיל השלישי", אומרת ארד. "אני גאה על כך שפיתחנו מוצר בשם 'מולטי', מועשר בוויטמינים, מינרלים וחלבון לגיל השלישי, שהוא גם דל לקטוז משום שככל שעולים עם הגיל הסבילות ללקטוז גוברת".
ארד מוסיפה כי "המוצרים המותאמים לגיל השלישי הם דבר חשוב מאוד כרגע, משום שתוחלת החיים עולה וצריך לתת לכך מענה. מוצרי ה'מולטי' מתרחבים ואנחנו משיקים ממש בימים אלה גם משקאות, על רקע הביקוש בגובר. זה טרנד שהתחיל ב-2023 ואין ספק שימשיך".
4 צפייה בגלריה
מוצרי ה'מולטי' מתרחבים.
מוצרי ה'מולטי' מתרחבים.
מוצרי ה'מולטי' מתרחבים.
(צילום: סטודיו דיטלס)

מזון עם ערך מוסף

עוד מגמה שארד צופה כי תישאר ב-2024 היא חיפוש של ערך מוסף במוצר. "היום כשאנשים אוכלים משהו הם רוצים לדעת שאכלו משהו אם ערך, גם אם זה ביס קטן וטעים. אנחנו רואים יותר אנשים קונים מנות קטנות ומפנקות, הם לא רוצים לוותר על הטעם, אבל מחפשים פונקציה". מתאמנים מחפשים חלבון, יש מי שרוצה אומגה 3 במקום לקחת כדור, סיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים "בכל מה שהצרכן צורך", אומרת ארד.

בישול חווייתי, משפחתי ומהיר

על רקע הכניסה של הישראלים למטבח, על רקע תכניות הבישול ואפקט הקורונה, עוד טרנד שהתחזק ב-2023 הוא פתרונות מהירים במטבח, כדי לשלב בין הכנה ביתית של תבשילים לבין הכנה מהירה ויעילה. "אנשים רוצים לבחור את הטעמים שלהם ולהכין משהו ביתי, אבל בשבע בערב אין להם באמת כוח להגיע הביתה ולהכין ארוחה משפחתית. לכן נוצרו פתרונות מהירים כמו סלטים שטופים למכירה, רק להוסיף רוטב, או קטניות שכבר בישלו אותן כך שלא צריך לזכור להשרות יום לפני", אומרת ארד. "הפתרונות האלו מגיעים גם במזון אבל גם במתכונים מהרשתות החברתיות – כדוגמת מתכונים עם שלושה מרכיבים בלבד".
4 צפייה בגלריה
2023: סלטים שטופים למכירה, רק להוסיף רוטב, או קטניות שכבר בישלו אותן
2023: סלטים שטופים למכירה, רק להוסיף רוטב, או קטניות שכבר בישלו אותן
2023: סלטים שטופים למכירה, רק להוסיף רוטב, או קטניות שכבר בישלו אותן
(צילום: סטודיו דיטלס)
באופן כללי, "הטרנד הוא אוכל כחוויה, אנשים כל הזמן מחפשים מתכונים. כולם הפכו שפים, זה נראה פשוט כשמתקתקים בסרטון מהיר מתכון של שעה, אז כולנו רוצים גם. כולם מכינים חלות מפתח ועוגיות עם פיסטוק. זה מאוד משפיע וזה טוב בעיניי – בסך הכל אנשים שמתנסים במטבח זה משהו מבורך".
ארד מציינת כי הרשתות החברתיות משפיעות גם על תעשיית המזון. "כשהפיסטוק התחיל להציף את הרשתות, ישר פעלנו להוציא מוצר מתאים. אנחנו מקשיבים לטרנדים ומנסים להפוך אותם לקצת יותר טובים".
במבט קדימה ל-2024 - חיבור לתוצרת מקומית ואכילה משותפת
התחזית של ארד לשנה הקרובה כוללת את ההשפעה הברורה של המלחמה המתמשכת. "יש יותר חיבור למותגים ישראלים וגם למזון ולחומרי גלם מקומיים". בנוסף, יש מגמה של אכילה משותפת עם חברים ומשפחה, "ואין דבר יותר טוב מארוחות משפחתיות - זה טוב גם לילדים להיחשף לאוכל של ההורים", אומרת ארד. צפו בווידיאו בראש הכתבה
בשיתוף קבוצת שטראוס