עם סיום הקיץ ממשיכה מגמת ההתעוררות בקולינריה: רק שבועיים עברו מאז שדיווחנו כאן על 18 מקומות חדשים שנפתחו ברחבי הארץ, וכבר עכשיו מצטרפים אליהם עוד למעלה מ-20 מקומות חדשים - החל בדוכן פלאפל בשוק התקווה ועד מסעדה עם אוכל בייתי בחיפה. מסעדות מהודרות כמעט ואין, אולי חוץ ממסעדת "מגרב" המושקעת, שנפתחה השבוע בתל אביב, או בר הקוקטיילים המוטרף במסעדת "פנטסטיק" בתל אביב, שכבר חודשים ארוכים בתכנון.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
26 צפייה בגלריה
מסעדת בני הדייג
מסעדת בני הדייג
סניף חדש למסעדת "בני הדייג" ב-M הדרך
חומרי גלם צנועים, חללים לא גדולים במיוחד, מעט כוח אדם והרבה סבלנות - אלה הסעיפים החשובים היום בעולם המסעדנות, או לפחות בעולם המסעדנות של אלה שרוצים גם להצליח.
אז לכל מי שחשוב לו להישאר בעניינים: 23 מקומות חדשים ברחבי הארץ.

בוטקה 23

דוכן חדש שנפתח בשכונת התקווה, המציע פיתות עם פלאפל, שניצל וסביח לצד סלטים טריים שמכינים במקום. הפיתות עצמן עוברות כאן תהליך אידוי, שהופך אותן לרכות ואווריריות במיוחד.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: אביב רון)
מנת הדגל במקום היא "פיתה בוטיקה" הכוללת שניצל, פלאפל וסביח יחד בתוספת העמבה המפורסמת של שוק התקווה (30 שקלים). כל המנות מוגשות כאן לצד צ'יפס נפוח "כמו פעם" עם זילוף של רוטב שום ולימון מעל.
את המקום פתחו אמיר טבשי, רפאל אקסלרוד ושבי ששון, שנולדו בשכונה ובבעלותם שני עסקי מזון נוספים באזור ("טורוס" ו"טורוס בורגר"). שווה להגיע למקום בצהרי שישי, אז נערכות במקום חפלות שמחות הכוללות מוזיקה וצ'ייסרים של ערק.
האצ"ל 23 שכונת התקווה תל אביב, כשר

מגרב

היכל אוכל המתפרש על פני 700 מטרים, המוקדש כולו לתרבות הקולינרית של צפון אפריקה. החוויה שמציעה במקום קבוצת Baraka house (שבבעלותה מסעדות כמו "קיטשן מרקט", "אונזה" ו"משייה") השייכת לאסף ליס ואלון פרידמן - משלבת בין מסעדה, דוכני אוכל, מעדניית בוטיק וחנות לייף סטייל.
על המאפים ומוצרי הקונדיטוריה אחראית השף-קונדיטורית הילה בידרמן, על התבשילים אמונה רעות עזר, ועל הטאבון הופקד השף חמודי אבולעפיה (״יפו תל אביב״, ״הרברט סמואל״). בנוסף, השף יוסף (זוזו) חנא (״מגדלנה״), יגיע למקום מדי שבוע על מנת להכין מאכלים אותנטיים מהמטבח הערבי.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: אנטולי מיכאלו)
במקום, כאמור, פועלים זה לצד זה טאבון ענק וגריל פחמים, ואפשר לרכוש בו מוצרי מעדנייה שפותחו במיוחד על ידי הצוות הקולינרי של המקום בשיתוף יצרנים מקומיים: טחינה, ערק, ממרחים שונים, דבש ושמן זית. בחנות הלייף סטייל, נמכרים מוצרים למטבח כמו טאג׳ינים ממרוקו וספרי בישול למתכונים מהמטבח הלבנוני והמרוקאי.
עוד במקום: מגוון תבשילים ביתיים מכל ארצות המגרב, אותם אפשר לאכול במקום או לקחת הביתה ולשלם לפי משקל.
יגאל אלון 94, 03-7566066, כשר ללא תעודה

Manal Knafeh & Baklavari

היסטריית הכנאפה עוד כאן, ונראה כי היא אינה מתכוונת להיעלם בקרוב: המקום הבא נפתח ממש לאחרונה, הפעם לא ביפו אלא בלב תל אביב, והוא מציע מנות כנאפה אישיות בצלחות מתכת עגולות בתוספת גלידת עיזים בטעם שמנת או פיסטוק.
עבור המנה הזו תשלמו שם 28 שקלים, ומלבדה מגישים במקום גם מגוון בקלאוות וקפה.
בוגרשוב 61 תל אביב, 077-5578908‏, לא כשר

סוליקה

השף אבי ביטון מרחיב את עסקיו ופותח סניף חדש של "סוליקה" במרכז שוסטר צפון תל אביב. במקום החדש, מלבד לרכוש אוכל הביתה, אפשר גם לשבת וליהנות מהאוכל במקום עצמו.
26 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
מעתה, מלבד המטבוחה המפורסמת של ביטון, אפשר יהיה לרכוש שם גם זעלוק, משוויה וצ'ירשי ועוד מנות ביתיות מתחלפות דוגמת עופות בגריל, מוסקה, קוסקוס, מפרום וקציצות דגים מרוקאיות.
אבא אחימאיר 19 מרכז שוסטר תל אביב, כשר

Fantastic Ball Room

מספר חודשים לאחר שנפתחה מסעדת השף המוטרפת - Tea Room במלון Port&Blue בתל אביב, משיקים כעת במקום את ה-Ball Room – בר הקוקטיילים של "ארץ הפלאות", השואב את השראתו מהתיאטרון השייקספירי הדרמטי.
26 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
התפריט במקום כולל 36 קוקטיילים שרקח המיקסולוג, אריאל לייזגולד. בתפריט, חלוקה לקטגוריות דוגמת "חמוצים", "עשביים", "מורכבים", "חזקים", "מתוקים", "פירותיים" ו"קוקטיילים לחלוקה" (62-56 שקלים).
26 צפייה בגלריה
פנטסטיק
פנטסטיק
(צילום: אנטולי מיכאלו)
לצד המשקאות, מציעים במקום גם תפריט אוכל הכולל מנות כמו אויסטר קולי פטרוזיליה (34 שקלים), מח עצם מקורמל ברוטב של דמי גלאס עשבים (36 שקלים), טארט בטן חזיר בבצק עלים (38 שקלים) ועוד מנות מנות שכיף לנשנש לצד האלכוהול.
צידון 1 תל אביב, 03-5164700, לא כשר

יוקו אונו

בר אוכל שכונתי שנפתח לאחרונה בקרית אונו, שבשנים האחרונות משמשת כבית ללא מעט מקומות בילוי קולינריים.
כמצופה ממקום שקרוי על שמה של אושיית התרבות המוכרת ואלמנתו של ג'ון לנון מלהקת הביטלס, מתנגנים בו שירי שנות ה-60 (ביניהם, איך לא, גם לא מעט משירי הביטלס). התפריט כאן מציע מבחר בירות בוטיק מהחבית, ולצידן מגוון מנות נשנוש כיפיות.
קק"ל 4 קרית אונו, 072-3950422‏, כשר

וורקה

המסעדה החדשה של כוכבת הריאליטי "מאסטר שף", דנה אלחרר, שנפתחה ממש לאחרונה להרצה. בימים אלו, המסעדה - הפועלת בלוד - פתוחה בשעות הצהריים בלבד, אז אפשר לזלול שם בריק מטוגנים במילויים שונים דוגמת שקדי עגל, מעורב ירושלמי, דג ים, בשר, מעורב פטריות ויש אפילו מילוי של פריקסה ושקשוקה (26-15 שקלים).
המאפים המטוגנים מוגשים לצד ביצה קשה, ובתוספת עשרה שקלים אפשר להזמין שם גם פוקצ'ה שנאפית בטאבון שנמצא במקום ומוגשת לצד סלט עגבניות חריף, טחינה וזיתים. עוד תוכלו לזלול שם: חלה במילוי של סלט משוויה פיקנטי (פלפלים מטוגנים), חציל מטוגן, פלפל חריף ופשטידת מעקודה.
בימי שני ורביעי, אלחרר מגישה במקום קוסקוס צמחוני, בתוספת מפרום או עם קציצות דגים (45-35 שקלים). לקינוח, מוגש במקום מלבי.
הרצל 35 לוד, 052-3139995‏, כשר

שף מנטור

טרנד כיתות האומן אונליין נחת בארץ, והוא מציע אתר חדש ובו ספרייה דיגיטלית של סדנאות בישול ואפייה אותם מעבירים טובי השפים המקומיים, ביניהם מאיר אדוני, אורי שפט, אפרת ליבפרוינד, שף מתן אברהמס, הילה אלפרט ועוד.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: איתיאל ציון)
מדובר במיזם ראשון מסוגו בישראל המושק בימים אלה ממש, במסגרתו - תמורת 100 שקלים - אפשר להשתתף בארבע סדנאות בתחום הבישול והאפייה, ללמוד שלל טריקים ולחדד את היכולות במטבח.
לפרטים: באתר "שף מנטור"

אדאן

מקום חדש שנפתח לאחרונה בשוק מחנה יהודה על ידי יוני בן הרוש, חרדי שחזר בשאלה, שבחר לקרוא למקום שלו על שם העיר עדן שבתימן. בן הרוש מציע כאן לחוח מגולגל עם שלל תוספות ומילויים, במחיר אחיד של 20 שקלים למנה.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: יח"צ)
בין היתר, אפשר לזלול כאן סביח לחוח, פיצה לחוח קריספית, פלאפל לחוח וחביתת לחוח. בנוסף, יש בתפריט מנה אחת מתוקה של שוקולד לחוח.
האגוז 6 שוק מחנה יהודה ירושלים, 054-4750017, כשר

פיצה פומפייה

פיצרייה חדשה שפתח לאחרונה יובל זבילי (בעברו עבד במסעדת "ג׳אקו סטריט", וכיום אחד מהבעלים של רשת ״בורגר מרקט״) בה הוא מגיש פיצה נפוליטנית בקוטר של 35 ס"מ.
את הבצק של הפיצות הנמכרות כאן, יצר הפיציולו רענן נוסל ("פיצה סבא") ועליה אפשר לשלב מיני תוספות לבחירה מתוך מגוון אפשרויות עצום הכולל פיצה עם מק & צ׳יז, פיצה סלט קיסר, פיצה עם מלון וגם פיצה עם אבוקדו. לצד הפיצות מוגשים שלושה רטבים: רוטב עגבניות, רוטב לבן על בסיס שמנת ורוטב דלעת.
שמעון בן שטח 3 ירושלים, 052-7024567‏, כשר

שפשוואן

מסעדת אוכל רחוב שמחה וצבעונית שנפתחה לאחרונה, וקרויה על שמה של עיר במרוקו. על תפריט האוכל במקום אחראי השף קובי כחלון (״חבה״), שהוא גם אחד מבעלי המסעדה. את התפריט בנה כחלון בעקבות טיול שורשים שערך במרוקו, והוא מציע בו עסקיות צהריים (17:00-11:30) במסגרתן בוחרים ראשונה ועיקרית ומשלמים על העיקרית בלבד אותה אפשר לבחור בין מנות כמו המבורגר, עראיס, סופלקי, מסבחה ודג מרוקאי (67-37 שקלים).
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: ניקי טרוק)
עוד במקום: מבחר מנות צהריים ״אקספרס״ המוגשות בתוך לחם פרנה דוגמת סביח (25 שקלים) וסופלקי (52 שקלים), ובמהלך היום אפשר להזמין שם גם מנות נשנוש קטנות כמו סביח קטאייף (23 שקלים), בוריקה ומקלות אסאדו.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: ניקי טרוק)
לרעבים קצת יותר, מציעים במקום סטייק נברסקה (55 שקלים ל-100 גרם), המבורגר במשקל 200 גרם (58 שקלים) ונקניקיית עגל בקארי אדום המיוצרת במקום. בימי שישי, מציעים כאן ספיישלים שונים, ביניהם תבשיל בשר ראש וקוסקוס.
הלל 19 ירושלים, 02-5447070‏, כשר

ג'ויה

רשת המסעדות האיטלקיות פתחה לאחרונה סניף חדש במושבה הצפונית ראש פינה (שני סניפים נוספים עתידים להיפתח בקרוב גם ברעננה ובפתח תקווה), הממוקמת במתחם העסקים החדש - "שופינה" שנמצא בכניסה למושבה.
המסעדה החדשה חולשת על חלל רחב למדי, וכוללת שתי מרפסות גדולות הצופות לנוף הגלילי וחדר VIP המיועד למקסימום של 45 סועדים. במרכז המסעדה יש בר רחב ידיים, והמטבח עצמו - שבמרכזו ניצב טאבון - חשוף לעיני הסועדים.
על תפריט המסעדה אמון השף בני אשכנזי, האחראי על כלל תפריטי מסעדות הרשת מזה חמש השנים האחרונות. בין המנות שתוכלו למצוא שם: טרטר מוסר ים, סביצ'ה, פיצות, פולנטה, ניוקי, ריזוטו, סלטים, פסטות ועוד. בימים אלו, לרגל הפתיחה, כל תפריט ההרצה מוצע כעת בהנחה של 15%.
שופינה ראש פינה, 04-8589099, כשר


ILForno

מסעדת איטלקית שנפתחה לאחרונה בכפר מנדא שבגליל, מאחוריה עומד השף עומאר אלוואן ("עלה גפן") שצירף כשותף את אחיו הצעיר, מוחמד. במרכז המסעדה ניצב טאבון אימתני, והתפריט מציע מנות איטלקיות מגוונות.
בין היתר, תוכלו לזלול שם פיצות נפוליטאניות עם פטריות, ארטישוק, עגבניות שרי, פפרוני ושרימפס, מאפה קלצונה במילוי עוף ופסטות טריות. יש גם סלטים וארוחות בוקר, שקשוקות שמתבשלות בטאבון וגם אנטרקוט וסלמון.
כפר מנדא, 050-2649808‏, לא כשר

SalamTruck

״סלאם טראק״ הוא פוד טראק חדש, שהחל לפעול לאחרונה בחיפה מדי יום שני. במקום, מוגשות מנות טבעוניות מהמטבח ההודי דוגמת טאלי (40 שקלים), מלאי קופטה וכריך מומבאי עם פלאפל העשוי מעדשים שחורות. לצד האוכל, התקיימו לצד הפוד טראק גם הופעות של אומנים מקומיים שונים.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: יח"צ)
למידע על ההופעות הקרובות ועל ימי הפעילות של המשאית בחודש הקרוב, יש להתעדכן בדף הפייסבוק.
חוף שקמונה חיפה, לא כשר

פיצה בר המייסדות

פיצריית ״המייסדים״ שנפתחה לפני מספר חודשים בפרדס חנה-כרכור, משמשת גם כפאב שכונתי שבו מגישים פיצות, מבחר סלטים, מנות פסטה וקישים עם מילויים שונים.
מה בתפריט? פיצה נפוליטנית במספר גדלים (פיצה קטנה עולה 24 שקלים, בינונית - 43 שקלים וגדולה - 65 שקלים) ולא פחות מעשרה סוגים של פיצת שף (64-59 שקלים), ביניהן פיצת סביח ופיצת בצלים. בגזרת הפיצות המיוחדות, מציעים כאן פיצה טבעונית ופיצה ללא גלוטן.
המייסדים 44 פרדס חנה כרכור, 077-5060399‏, כשר

שולה - מטבח טברייני

מסעדת "שולה" שנפתחה לאחרונה בחיפה, היא מסעדה קטנה עם תפאורה פשוטה שמנסה לשחזר את המטבח הטברייני של הישוב הישן.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: יח"צ)
בימים אלו, פועלת המסעדה בשעות הצהריים בלבד ומציעה תפריט הרצה מצומצם הכולל מנות דוגמת קלסונס (38 שקלים), מנזלה (22 שקלים) ומדרוטה - תבשיל חצילים וגבינת קדוש (24 שקלים).
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: יח"צ)
עוד בתפריט: פנג'ס - קציצות כבש בלימון לצד תבשיל לוביה (58 שקלים), וקבב בורי עם טחינה המוגש לצד תבשיל חומוס (52 שקלים).
שער פלמר 2 חיפה, 050-3335409, לא כשר

La mexicana

מסעדה מקסיקנית שנפתחה בשוק תלפיות שבחיפה, המציעה אוכל מקסיקני ביתי. המקום פשוט, ביתי, צבעוני ונעים במיוחד, ועל הבישולים אחראית נלי, מקסיקנית שעלתה ארצה לפני כמה שנים.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: לין לוי)
בנלי מכינה במקום מנות כמו בוריטוס (30 שקלים) וטאקוס (15 שקלים), ומדי פעם יש בתפריט גם תבשיל עם רוטב מולה על בסיס שוקולד ומנות אותנטיות נוספות. לקינוח, יש במקום צ'ורוס (15 שקלים ל-3 יחידות) ופלאן דה דולצ'ה.
סירקין 21 חיפה, לא כשר


בני הדייג

האיש והמותג ״בני הדייג״, פותח מסעדה חדשה במתחם M הדרך שעל כביש החוף (ליד מושב בית ינאי). המסעדה ממוקמת בחלל שאיכלס בעבר את ״פארו״ האיטלקית והוא משקיף לעבר הים המשגע שממול. בסניף החדש נוסף גם טאבון אבן, והודות לכך לתפריט הדגים נוספו גם מבחר פיצות (78-58 שקלים).
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: שי אפגין)
בתפריט הסניף החדש תמצאו את הפתיחים המפורסמים של המקום (47 שקלים לסועד ללא הזמנת מנה עיקרית), מנות דגים (119-109 שקלים) ופירות ים, בינהם גם סרטנים (125 שקלים). יש כמובן גם את החריימה (120 שקלים), את קוסקוס הדגים הטריפוליטאי שמוגש במקום בסופי השבוע (130 שקלים) וגם קבב טלה וסטייק אנטרקוט. בשישי ושבת מוגש במקום בראנץ' בופה.
מתחם M הדרך, 09-7603330, לא כשר

אוסקר ווילד

רשת הברים האיריים מתרחבת, ומשיקה את הסניף השלישי שלה, הפעם בנתניה. בדומה לסניפים האחרים, גם כאן העיצוב שנבחר הוא בהשראת הסרט "אוסקר ווילד", וכולל לא מעט שנדלירים מפונפנים. על האווירה במקום אחראית מוזיקת רוק קלאסי ואייטיז משולב עם מוזיקה אירית טיפוסית והתפריט כולל מבחר מגוון של בירות, מנות חלוקה וגם מנות בשר גדולות יותר.
26 צפייה בגלריה
ניוז
ניוז
(צילום: גיל אבירם)
המחקר 3 נתניה, 09-9774575, לא כשר

פופ אפ בייגל שופ

החל מהארבעה בספטמבר, יתקיים בכל המסעדות של קבוצת ״בנדיקט״ פופ אפ של בייגל'ס, שיימשך חודשיים ובמהלכו יימכרו בייגלה רגיל או פומפרניקל עם מגוון תוספות.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: שרית גופן)
המבחר כולל שמונה מנות, ובהן "בומביי בייגל" עם איולי קארי, קציצת שרימפס, ביצת עין הפוכה וכוסברה (58 שקלים או 39 שקלים בטייק אווי), BLT בייגל עם ביצת עין, גאודה ובייקון קלוי (61 שקלים או 39 שקלים בטייק אווי) וגם פילי צ'יז סטייק בייגל עם אנטרקוט פרוס דק ומוקפץ במחבת עם פטריות ובצל, גבינת גאודה, ביצת עין הפוכה ואיולי צ'יפוטלה (59 שקלים או 39 שקלים בטייק אווי).
בייגל נוסף בתפריט שראוי לציון הוא בייגל טונה מלט עם סלט טונה מוקרם וגבינת גאודה (58 שקלים או 39 שקלים בטייק אווי).
בכל מסעדות ״בנדיקט״

Well Dine

במהלך כל החודש הקרוב, יתקיימו בבר התל אביבי Suramare ערבי שף בשם Well Dine. היוזמה הזו, היא פרי שיתוף פעולה בין צמד השפים - "כולי תמאם" (סתיו נטע-חיים ונאור אורדמן) וחברת קוקה-קולה, ובמסגרתה יציג צמד השפים חדשנות ורעננות קולינרית, טכניקות בישול חדשניות, קינוחים וקוקטיילים בשילוב קוקה-קולה פלוס קפה ועוד.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: תמיר דוידוב)
הארוחות יתקיימו מדי יום רביעי (עד ה-25 בספטמבר), ובמהלכן יוגשו מנות כמו קרם שום טבעוני עם סטייק כרובית שבושל בסו ויד, דונר עם מיני לחוח, טחינה מוקצפת ואבן יוגורט וקינוח של מקפא מוס שוקולד שמנת עם מלח אטלנטי, קרמו נוגט, קרמבל עוגיות, שקדים קלויים, גנאש שוקולד כהה וקוקה-קולה קפה. מחירי המנות בארוחה נעים בין 58-38 שקלים.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: תמיר דוידוב)
סעדיה גאון 24 תל אביב, (להזמנת מקומות בארוחה יש לפנות לעמוד הפייסבוק של Suramare), לא כשר

רולדין

רשת הקונדיטוריות מציינת 30 שנה, ולכבוד המאורע השיקה חנות קונספט בשם "יום הולדת" בקומה הראשונה של קניון עזריאלי בתל אביב, שתפעל במשך חודשיים. בחנות יימכרו מוצרי הדגל של הרשת ולרגל הפתיחה (בין ה-13-12 בספטמבר) כל עוגות השמרים יימכרו במחיר של 30 שקלים.
קניון עזריאלי תל אביב, כשר


Lujo

מסעדת בשר חדשה שעומדת להיפתח בשבוע הקרוב בעכו. השף ומנהל המסעדה הוא שאדי בשארה (״אוליבו״, ״מינא״, ״אלבאבור״), שהרכיב תפריט המשלב בין המטבח הערבי למטבח האיטלקי. בתפריט, מנות ראשונות כמו ברזאולה ונקניקיות שמייצרים במקום, טורטליני עם ממרח לבנה ביתי וחמאת נענע ועראיס קבב טלה.
26 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות
מסעדות חדשות
(צילום: יח"צ)
יהיו שם גם פסטות טריות, חציל קלוי עם ראגו בשר, ארנצ׳יני ושווארמה קלמרי. תוכלו להזמין במקום גם טאג׳ין עכואי עם תבשיל טחינה ופילה דג, וגם ארוחות בוקר קלאסיות וארוחות בוקר מקוריות כמו ״בוקר עכואי״ עם פול מתובל בעגבניות ופלפל חריף, שיוגשו עם טחינה גולמית וביצה קשה או פרוסות סינטה עם ביצה עלומה.
בן עמי 6 עכו, לא כשר