הדבר הכי מדהים בעוגת הבריוש קופים הזאת הוא ללא ספק צורת האכילה שלה: כולם יושבים סביב השולחן ומתחילים לתלוש מהעוגה כדור אחר כדור, עד שלא נשאר כלום. החיסרון היחיד של העוגה הזו הוא שברגע שמתחילים לאכול - פשוט אי אפשר להפסיק.
מתכוני אפייה נוספים שיכולים לעניין אתכם:
האמת היא, שבמקרה הזה גם אי אפשר להשתמש בתירוץ המוכר "אני רק מיישר", כי אין כל כך איך ליישר את העוגה הזאת, וגם ככה לא יישאר לכם מה ליישר כי היא תיעלם בזמן קצר.
2 צפייה בגלריה
בריוש קופים
בריוש קופים
(צילום: מורן גיל)
עוגת הקופים הזאת עשויה מבצק בריוש, שהוא בצק שמרים עשיר בחמאה שמגיע מהמטבח הצרפתי. הבריוש הוא המאפה שהכי כיף לאכול אותו כשהוא טרי וחם ישר מהתנור. אם תשאלו אותי, כעבור יום העוגה הרבה פחות טעימה ואוורירית, אז כשאתם מכינים אותה כדאי לכם לתכנן את הזמנים כך שתגישו אותה באותו היום. ולגבי תוספות - את העוגה הזאת מגישים בדיוק כמו שהיא - הכי מושלמת שיש.
המצרכים (לתבנית קוגלהוף בקוטר 24 ס"מ):
לבצק בריוש - 5 גר' שמרים יבשים 110 מ"ל מים פושרים 550 גר' קמח לבן 20 גר' סוכר לבן 1/2 כפית מלח 4 ביצים 240 גר' חמאה, חתוכה לריבועים
לתערובת קינמון - 200 גר' סוכר חום כהה 2 כפיות קינמון טחון
לסירופ - 120 מ"ל מים 150 גר' סוכר לבן פלח תפוז או לימון
2 צפייה בגלריה
בריוש קופים
בריוש קופים
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק הפריך - מכניסים לקערת המיקסר עם וו לישה את כל המצרכים חוץ מהחמאה ונותנים למיקסר לעבוד עד שכל המצרכים התאחדו לבצק סדוק.
  2. מוסיפים את החמאה שחתוכה לריבועים לבצק בזמן שהמיקסר עובד ונותנים למיקסר לעבוד 10 דקות נוספות, עד שמתקבל בצק חלק ויפה.
  3. משמנים קערה בתרסיס שמן, מניחים בה את בצק הבריוש ומכניסים למקרר לכ-4 שעות עם ניילון נצמד.
  4. אחרי שהבצק נח במשך 4 שעות במקרר מוציאים ומחלקים לכדורים קטנים בגודל של כדור פינג פונג.
  5. מגלגלים את הכדורים בתערובת הקינמון והסוכר כך שהתערובת מכסה אותם לחלוטין.
  6. לוקחים את התבנית ומשמנים אותה בחמאה. מסדרים את כל הכדורים המצופים בתבנית המשומנת אחד על השני, מכסים את התבנית ומעבירים להתפחה שניה במשך כשעה.
  7. מחממים את התנור ל-170 מעלות.
  8. לאחר שהכדורים תפחו אחד על השני בתבנית, מכניסים את העוגה לתנור החם לאפייה של 32-35 דקות או עד שמכניסים קיסם למרכז התבנית והוא יוצא יבש.
  9. מכינים את סירופ הסוכר - מרתיחים בסיר קטן את המים, הסוכר ומוסיפים חתיכה של תפוז או לימון.
  10. כאשר העוגה יוצאת מהתנור מברישים אותה בנדיבות.
  11. מחכים כשבע דקות עד שהנוזלים נספגים בעוגה, ומ מהתבנית. וכאמור - את העוגה הזו לא חותכים אלא בוצעים את הכדורים ממש כמו קופים.