השנה בחגים לקחתי את החופשה הראשונה שלי מזה שנתיים וחצי. מאז שפרצה הקורונה לא ממש התאפשר לטוס, וחוץ מזה, בתחילת משבר הקורונה גם עזבתי את עבודתי כשכיר, פתחתי את העסק שלי, ומאז האינטנסיביות של החיים השתנתה ולא ממש הרשתי לעצמי לשחרר ולקחת חופש. אז בספטמבר האחרון ניצלתי את חופשת החגים וטסתי עם שני חברים לטייל בארצות הברית.
מתכונים מתוקים נוספים שיכולים לעניין אותך:
אני חייב להודות שלא טסתי עם ציפייה ענקית לפגוש עולם קולינרי מטורף - בכל זאת מדובר באמריקאים. אבל כן טסתי עם ציפייה ענקית לאכול סינבון טוב. סליחה, לא טוב - מטורף. במשך שבועות שלמים ממש פינטזתי על הסינבון הזה: פריך מבחוץ, רך בשכבה החיצונית שלו ומבפנים הוא מלא בנוזל מתובל בקינמון ובציפוי וניל שמנתי.
3 צפייה בגלריה
סינבון מורן גיל
סינבון מורן גיל
סינבון מושלם
(צילום: מורן גיל)
אבל התאכזבתי. לא מצאתי סינבון כזה. כולם היו יבשים ומתוקים מאוד, עד כדי כך שאחרי ביס אחד כבר שבעתי. ואז הרגשתי שאני חייב לעשות לעצמי תיקון.
אני שמח וגאה להציג בפניכם את הסינבון המושלם. בשביל לקבל אקסטרה קראנצ׳יות בביס שלו, פיזרתי קצת פקאנים טחונים מעל חתיכות הסינבון, כך שבאפייה הם ייקלו ומעבר לטעם האגוזי הייחודי שלהם - גם יספקו את הקריספיות מבחוץ. אגב הציפוי ממכר, אז בעדינות. שיהיה לנו סוף שבוע סתוי ומתוק.
3 צפייה בגלריה
סינבון מורן גיל
סינבון מורן גיל
(צילום: מורן גיל)

מתכון לסינבון מושלם

המצרכים (לתבנית ריבועית בגודל 25X25 ס״מ):
לבצק - 220 מ״ל חלב חם 100 גר' סוכר לבן 10 גר' שמרים יבשים 2 ביצים 50 גר' חמאה מומסת 630 גר' קמח לבן
למילוי קינמון ופקאנים - 75 גר' חמאה רכה מאוד 225 גר' סוכר חום כהה 2 כפיות קינמון 80 גר' פקאנים טחונים 100 מ״ל שמנת חמה (לא רותחת)
לציפוי - 170 גר' גבינת שמנת רכה 50 גר' חמאה רכה 300 גר' אבקת סוכר 1 כפית מחית וניל
3 צפייה בגלריה
סינבון מורן גיל
סינבון מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - מחממים את החלב במיקרו במשך כדקה. שימו לב שהוא לא מגיע לרתיחה.
  2. בקערת מיקסר עם וו לישה מוסיפים את החלב החם, הסוכר, השמרים והחמאה ומעבדים מספר דקות באמצעות המיקסר.
  3. מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה, עד שהן נטמעות בבלילה, ולאחר מכן מוסיפים בבת אחת את הקמח.
  4. ממשיכים לערבל במיקסר את כל החומרים יחדי עד שמקבלים בצק. לשים את הבצק כ-10 דקות.
  5. לאחר שהבצק מוכן מעבירים אותו לקערה משומנת בשמן ריסוס. מרססים מעט שמן גם על החלק העליון של הבצק ומכסים אותו במגבת להתפחה, עד שהוא מכפיל את גודלו. משאירים למשך שעה עד לשעה וחצי. שימו לב שאתם משאירים אותו להתפחה בחלל חמים ולא קריר.
  6. מכינים את המילוי והסינבון - בזמן שהבצק נח, מכינים את המילוי שלו. מערבבים עם לקקן את החמאה הרכה, הסוכר והקינמון לכדי ממרח אחיד.
  7. לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, מוציאים אותו לשטח רידוד נוח ומרדדים לעובי של כ-3 מ״מ - לא דק מדי וגם לא עבה מדי. פותחים את כל הבצק על המשטח.
  8. מורחים את ממרח הקינמון בעזרת מרית על גבי הבצק המרודד.
  9. מגלגלים בעדינות את הבצק לרולדה. מתחילים מהחלק הקרוב אלינו, ולפני כל גלגול מותחים קצת את הבצק ורק אז מגלגלים. כך הוא יצא דחוס ובלי אוויר בתוכו. את הרולדה חותכים לחתיכות בעובי של 5 ס״מ.
  10. מורחים על תבנית אפייה שכבה דקה של חמאה, כדי למנוע מהסינבון להידבק לאחר האפייה. מסדרים את חתיכות הסינבון בתבנית ברווחים של 1-2 ס"מ אחד מהשני. שימו לב - לא לסדר אותם צפוף מדי, כי הם יתפחו וצריך לתת להם מקום לגדול.
  11. שופכים את השמנת המתוקה החמה ומורחים אותה בעדינות על חתיכות הסינבון בתבנית, כך שהיא תספג בבצק ובין הרווחים של החתיכות. מפזרים שכבה נדיבה של הפקאנים הטחונים מעל הסינבון ומכסים את התבנית במגבת.
  12. נותנים לסינבונים לתפוח כחצי שעה נוספת בתבנית. בינתיים מחממים את התנור ל-180 מעלות. לאחר התפיחה השנייה, מכניסים את התבנית לתנור החם למשך 22-25 דקות, עד שהחלק העליון של הסינבונים שחום, והם אפויים מבפנים (ניתן לבדוק עם קיסם).
  13. מכינים את הציפוי - מערבבים היטב את כל חומרי הציפוי יחד עד לקבלת ציפוי חלק ונוזלי. שופכים את הציפוי על הסינבונים החמים שזה עתה יצאו מהתנור, ונותנים לו לנזול ולחלחל בין הרווחים.
  14. נותנים לסינבון להתקרר בטמפרטורת החדר מעט (אם מצליחים), ומגישים.